Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.  (Læst 882 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Zoro

  • Gæst
Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Dato: 09 November , 2012, 17:43 »
Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandotte Standardt i England.

J.C.

Posted by admin on October 29, 2012 in News from the Fancy



After a vision that began in 2004, the Chocolate Wyandotte Bantam has now been officially standardised (Large Fowl are still nonstandard at present). Breeders wishing to show their Chocolate Bantams at the big shows this year need to enter them in the AOC classes of the Wyandotte Club show.

Congratulations to Richard Davies, who has been persistent in his quest to produce this new colour of Wyandotte.

The Standard is as follows:

Colour - Male:
 To be a distinct two-tone Chocolate. The breast and thighs to be an even shade of Chocolate Brown. The hackle and back to have a darker, glossy shade of Chocolate. The under-colour to be as dark a shade of Chocolate as possible.

Colour - Female:
 All parts to be an even shade of Chocolate, including the under-colour: A uniform shade of Chocolate. Legs, feet and beak to be bright yellow.

Eyes:
 bright bay

Serious Faults:
 Feathers on legs or toes. Feathers other than Chocolate. Unevenness of shade.

Standard Points:
 Type - 30
 Colour - 30
 Head - 10
 Legs - 10
 Size - 10
 Condition - 10
 Total - 100

For any more details you can contact the Wyandotte Club Secretary, Jeff Maddock on 01229 772556
 
« Senest Redigeret: 09 November , 2012, 17:55 Fra Jørn Clevin »

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #1 Dato: 09 November , 2012, 17:54 »
Tusind tak for den fantastiske nyhed Jørn. Så kan det være, jeg næste år - altså i slutningen af 2013 - skal prøve at vise mine chokolade-wyandotter på LU.  Jeg tror ikke, det går an at gøre det til det kommende LU. Dertil er løbene for mørke. Men om et år måske. Det var simpelt hen dagens dejlige nyhed. TAK. :)
« Senest Redigeret: 09 November , 2012, 18:00 Fra Marita »

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #2 Dato: 09 November , 2012, 18:01 »
Glæder mig til at se dem i denne farve en dag :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Zoro

  • Gæst
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #3 Dato: 09 November , 2012, 18:07 »
Tusind tak for den fantastiske nyhed Jørn. Så kan det være, jeg næste år - altså i 2014 - skal prøve at vise mine chokolade-wyandotter på LU.  Jeg tror ikke, det går an at gøre det til det kommende LU. Dertil er løbene for mørke. Men om et år måske. Det var simpelt hen dagens dejlige nyhed. TAK. :)

@ Marita.

Hej Marita.

Du kunne allerede have udstillet dem i AOC klassen på den kommende Europa udstilling i Leipzig i år, og samtidigt have representeret D.F.F.R. samt Danmark ved denne lejlighed.

NB: Men helt rigtigt som du skriver, så skal de have gule løb osv.

NB: Iøvrigt udstilles der Chokolade farvet Orpington dværge for første gang i Leipzig, og meget mere er i vente på Chokolade fronten i landene omkring os.

J.C.
« Senest Redigeret: 09 November , 2012, 21:23 Fra Jørn Clevin »

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #4 Dato: 09 November , 2012, 18:13 »
Hej Jørn.
Det er så spændende, hvad der sker med denne skønne farve. Nu er det da lige før, at jeg fortryder, jeg ikke skal ned til Leipzig i december. Jeg ville gerne have set de dværg orpington, så jeg havde en idé om, hvordan mine ser ud i forhold til. Chokoladefarven er flot!
Bedste hilsener
Marita

Zoro

  • Gæst
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #5 Dato: 09 November , 2012, 18:19 »
Hej Jørn.
Det er så spændende, hvad der sker med denne skønne farve. Nu er det da lige før, at jeg fortryder, jeg ikke skal ned til Leipzig i december. Jeg ville gerne have set de dværg orpington, så jeg havde en idé om, hvordan mine ser ud i forhold til. Chokoladefarven er flot!
Bedste hilsener
Marita

@Marita.

Du får lige linket til Europa udstillingen i Leipzig.

http://lipsia-rassegefluegel.de

J.C.

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #6 Dato: 10 November , 2012, 10:11 »
Tak for linket Jørn. Sikke en masse dyr, der skal vises. For slet ikke at tale om salgslisten. Det er vist alligevel godt, jeg ikke skal derned, men jeg ville uhyre gerne have set chokoladedyrene.

Zoro

  • Gæst
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #7 Dato: 10 November , 2012, 10:34 »
Tak for linket Jørn. Sikke en masse dyr, der skal vises. For slet ikke at tale om salgslisten. Det er vist alligevel godt, jeg ikke skal derned, men jeg ville uhyre gerne have set chokoladedyrene.

@ Marita.

Hej Marita.

Det vare nok ikke længe før du kan se dem her hjemme, på vore egne udstillinger i Danmark, da det " Jo " blandet andet er vores egen " Villy Littau " fra D.F.f.R. som udstiller Chokolader på Europa udstillingen i Leipzig.

J.C.

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #8 Dato: 10 November , 2012, 10:51 »
Har i mulighed for al uploade et billede af en chokoladefarvet høne?

Jeg har aldrig set en og er utrolig nysgerrig ;)
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #9 Dato: 10 November , 2012, 10:53 »
Chokolade farvet passer bare super godt til Orpington, synes jeg...

Ville du evt. lige gå hurtigt igennem, hvor man har lavet denne farve, Jørn?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Zoro

  • Gæst
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #10 Dato: 10 November , 2012, 11:00 »
Har i mulighed for al uploade et billede af en chokoladefarvet høne?

Jeg har aldrig set en og er utrolig nysgerrig ;)

@ Trines.

Hej Trines.

Det kommer her.

J.C.
« Senest Redigeret: 10 November , 2012, 11:02 Fra Jørn Clevin »

Zoro

  • Gæst
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #11 Dato: 10 November , 2012, 11:25 »
Chokolade farvet passer bare super godt til Orpington, synes jeg...

Ville du evt. lige gå hurtigt igennem, hvor man har lavet denne farve, Jørn?

@ Martin Green.

Hej Martin.

Der er to farver som benævnes som Chokolade farvet den ene er Ressecive kønsbunden , og den anden nedarves som den spalt blå farve, hvilket vil sige at denne Chokolade farve ikke avler rent.

Feks giver: Chokolade farvet + Chokolade farvet = Chokolade farvet + Khaki farvet + Sort.

Khaki farvet + Sort giver = 100 % Chokolade farvet.

Khaki farvet + Khaki farvet giver = 100 % Khaki farvet.

Den Ressecive kønsbundne farve nedarves som beskrevet underst.

Chocolate Orpingtons breed true - but there are some breeding combinations that are worth noting:
 Chocolate Male X Chocolate Female = 100% Chocolate
 Black Male X Chocolate Female = 50% Black Males carrying Chocolate, 50% Black Females
 Chocolate Male X Black Female = 50% Black Males carrying Chocolate, 50% Chocolate Females
Black Male carrying Chocolate X Chocolate Female = 25% Chocolate Males, 25% Black Males carrying Chocolate, 25% Chocolate Females, 25% Black Females
 Black Male carrying Chocolate X Black Female = 25% Black Males carrying Chocolate, 25% Black Males, 25% Chocolate Females, 25% Black Females.
 
Black males carrying the chocolate gene are called 'Split' cockerels.

J.C.
« Senest Redigeret: 10 November , 2012, 11:27 Fra Jørn Clevin »

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #12 Dato: 10 November , 2012, 12:00 »
Jeg har lagt lidt billeder af nogle chokoladefarvede dværg kochin-høner ind i mit galleri - startende da dyrene var to dage gamle, dernæst en måned og seneste billeder er fra de var tre måneder gamle.  Vil se, om jeg kan få taget billeder af dværgorpington og dværg wyandotterne også. :)

Offline StinneG

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 309
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #13 Dato: 10 November , 2012, 12:33 »
åh så kan det være jeg en dag skal have et par wyandotter igen når der nu er chokolade dyr at finde, hvor er det en smuk farve, hvor er det dejligt at der er ildsjæle som har kæmpet/kæmper for at få denne lækre og smukke farve frem  :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Sidste nyt om Chokolade farvet Wyandot i England.
« Svar #14 Dato: 10 November , 2012, 12:36 »
Tak for forklaringen, Jørn  /o
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.