Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Et andet ? om siddepind  (Læst 331 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Et andet ? om siddepind
« Dato: 13 Juni , 2012, 19:43 »
Mine små hollandske dværge har overtaget en tidligere undulatvoliere. Udendørs har de et gammelt grantræ og masser af siddepinde, der er tykke og tyndere grene fra havens træer. Indendørs har de ikke haft noget endnu, da alt blev fjernet efter gennemgribende rengøring. De har puttet en klump sammen på gulvet under varmelampe til at starte med og har efterfølgende bevaret sovepladsen.

Men nu ELSKER de bare at sidde på alle de grene og andre ting de har udendørs. De hopper og basker og afprøver og... det er bare ét svir. Nu skal de selvf. have pind indenfor også men inden jeg hiver et halvt træ ind igen (det er trods alt et vist arbejde), vil jeg lige høre, for da jeg havde store racer var anbefalingen en 38x57 ru lægte. Men den kan de små høns jo bruge som dansegulv! Så er de vilde grene godt eller skidt? Og hvis det skal være Silvans bedste i stedet for havens bedste, hvilken dimension skal jeg så stikke ind i stationcaren og hænge op i Hønebo?
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Anja Østedgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 222
Sv: Et andet ? om siddepind
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2012, 20:07 »
Jeg bruger det bedste fra haven. Jeg tænker, hvad havde de gjort i naturen, og går ud fra det. :)
Anja Østedgaard

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Et andet ? om siddepind
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2012, 22:27 »
og ellers er en lægte der er høvlet på kanterne ganske god.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Stade

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
  • Sussex 0,2,17 Brahma 1,2 krydsninger 1,0,17
Sv: Et andet ? om siddepind
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2012, 07:41 »
Blot er min anbefaling, at man undgår noget med bark på da det vil være et paradis for parasitter og utøj.
Og det kom i avisen og det blev trykt og det er ganske vist: En lille fjer kan nok blive til fem høns!