Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har I et bedre forslag? (bil)  (Læst 2488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #45 Dato: 08 Februar , 2012, 22:17 »
Tak Rasmus  /o Det er en model '92 T4 diesel lang model vi har. Det eneste rust vi har bøvlet med er skærmkanter. Den har kun kørt 180.000 så der er mange år i den endnu. Men at lave den om koster vist da mere end at få den byttet ud med noget mere anvendeligt. Det er dælme en robust fætter den, har været så glad for den  /o

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #46 Dato: 08 Februar , 2012, 22:45 »
@Karina

Den med at se sig om efter en bil i Sverige (Fisker=Rasmus) er måske slet ikke en dårlig ide. En 6-8-10 år gammel bil i Sverige er jo virkelig gammel der (pga deres lavere afgifter) så den kan sikkert fås for en slik. En diesel udgave med et par 100.000 km på bagen burde være overkommelig i registreringsafgift ved indførsel. Det tror jeg at jeg ville fokusere på i Jeres situation.

Mht vej har jeg lidt erfaring også - jeg har 330 m 'grusvej' fra landevejen til vores gårdsplads. Jeg har prøvet med stabilgrus 0-32 mm. Det er dyrt og ikke specielt holdbart. De seneste 3 år har jeg brugt knust genbrugsbeton 0-32 mm (som så er en blanding af knust beton, sten, tegl og andet fra nedrivning af bygninger). Det er billigere end stabilgrus, og jeg synes også at det holder lidt bedre end grus. Men det er sgu lige så tungt at arbejde med.

De 300 m af min vej er fælleseje med nabolandmanden. Det er nu kun mig der har vedligeholdt den. Så har han til gengæld 'leveret' andre ydelser. Når den har været totalt lukket af sne (trods snehegn) har han sendt en plov over og lukket op igen. Mit snehegn står på hans mark (det belaster evt efgrøder en lille smule). Jeg har købt korn, halm, grisefoder etc til fordelagtige priser.

Det var sådan det var indtil jul. Nu er nabolandmanden desværre blevet tvunget af bankerne til at sælge, så nu er det en ny nabo. Så hvordan det bliver fremover vides ikke endnu.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #47 Dato: 08 Februar , 2012, 22:52 »
Se det er præcis samme forhold her med vores naboer  ;) så jeg har ikke tænkt mig at kræve andet end gode ideer. Jeg har indtil videre heller ikke måtte lægge enøre for halm og snerydning, selvom jeg ofte rykker for det. "det kan vi altid snakke om" får jeg som svar...det er bare det værste svar at få  :P så går man der og ikke ved om man skylder eller hvad?!

Jeg troede det var alt for dyrt at omregistrere fra svensk til dansk! se DE har fede volvoer  ;D det skal undersøges  :D var det sådan en du tænkte på der kunne køre på diesel Erik?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #48 Dato: 08 Februar , 2012, 23:26 »
Det, eller måske en 4x4 på hvide plader. Jeg ville undersøge omkostninger for begge muligheder. Umiddelbart synes jeg det lyder mest som I har behov for en 4x4, med en rimelig bagagerumsplads.

Happy hunting.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #49 Dato: 08 Februar , 2012, 23:39 »
Altså det forum her...uanset hvad der sker med vores bilkøb, så er I alt for fantastiske at sludre med  :D Jeg er meget taknemmelig for al jeres opbakning og den viden I har delt med mig.

Jeg håber ikke det blir alt for kompliceret at undersøge, det må være skat jeg skal ha fingrene i, samt tjekke priser i Sverige. Det er jo vigtigt med god bagagerumplads...hvis ikke det er hundene, så er det høns og geder der ryger bagi...hvis ikke alle på én gang  8)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #50 Dato: 08 Februar , 2012, 23:44 »
Prøv at holde dem adskilt. Så de ikke 'æder' hinanden.

Ja det er Skat du skal have fat i. De vil give et overslag i første omgang, men det plejer vist nok at ramme meget godt.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #51 Dato: 09 Februar , 2012, 00:21 »
Tak Erik, jeg passer på dem  ;D

Har kigget lidt på de sider jeg kunne finde med "begagnade bilar" og priserne er ikke meget bedre end herhjemme...og helt umuligt med dieselbiler. Er det samme sag om man omregistrerer en benzin som diesel?

Deres Honda cv-r er lige 20.000,- billigere (set 2 stk til små 30 stærke), men ellers ser det ikke specielt billigt ud med bilerne  :-\

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #52 Dato: 09 Februar , 2012, 00:34 »
Hej karina
Har du undersøgt prisen på en tidl. Taxa.
Min volvo som du jo havde fornøjelsen af at blive fragtet til Gavnø i ;) er en tidl taxa.
Da vi købte den for forsikringspengene fra en total skadet Lupo 3 L gav vi 84.000,- Den havde på det tidspunkt kørt ca. 447 tusinde km  :o  men havde jo fået renoveret motor og ny gearkasse. Den er jo en luksus bil med automatgear, lædersæder, anhænger træk osv osv....
Det jeg prøver at sige i min lovprisning af min bedste bil nogensinde er at jeg syntes at vi fik rigtig meget bil for pengene ved at købe sådan en udrangeret taxa.
Den har ingen rust og en flot lak i og med at den jo altid har været klistret til med reklamefilm.
Prøv lykken med at søge efter sådan en....

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #53 Dato: 09 Februar , 2012, 00:39 »
Skat sætter jo en procentvis nedskrivning, som så vidt jeg ved, er baseret på alder, km og nypris. Så hvis dieselmotor er, sig 10 pct dyrere end benzinmotor i indkøb, så vil Skat beregne ud fra en 10 pct højere nyværdi for en diesel, end for en benzin.

Her er så andre ting du skal tage med ind i beregningen for din privatøkonomi. 1) Diesel biler kører typisk længere pr liter brændstof, 2) diesel er for det meste billigere i indkøb end benzin (det svinger meget men ikke urealistisk at regne med 1 kr lavere diesel end benzin pris pr liter), 3) en diesel motor holder typisk til flere km end en benzin motor.4) Jeg mener diesel biler betaler højere 'grønne' afgifter end benzin biler.

Så mange overvejelser.

Fortsat 'happy hunting'. Jeg håber I finder noget brugbart.

Ser lige Lene har skrevet mens jeg skrev her. Det er også en mulighed. Men der er ikke så mange taxa-er der matcher Jeres behov. Men dog stadig værd at undersøge.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #54 Dato: 09 Februar , 2012, 00:40 »
Det er da et godt forslag, men vi har kun ca 20 at gøre godt med  :-[ men en Volvo stc er da mit eget bedste bud indtil videre! Kan da få en få 8 MED automatgear har jeg set  ;D

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #55 Dato: 09 Februar , 2012, 00:45 »
Hej  ;D

Det må være den her http://www.dba.dk/volvo-940-23-classic-stcar/id-80665881/
Og hvis i selv kan lave noget på den, er der jo 1 år til næste syn. Så har i da tiden til at få den lavet.

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #56 Dato: 09 Februar , 2012, 00:46 »
Erik, det er med i overvejelserne... men det var slet ikke noget i hele Sverige til under 30.000,- for en diesel SUV.
En Honda eller en Volvo (eller Audi osv) kører jo fint maaange flere km end de "andre" selvom de er på benzin, så jeg er ikke ræd for at købe en brugt i den kategori der har gået 350.000. Husk det er begrænset hvor mange km man tilbagelægger på øen her *f Så selv om de er tørstige, så er forbruget lavere end det ville være på Sjælland fx  ;)


karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #57 Dato: 09 Februar , 2012, 00:46 »
Jeps, det var den  :D

Offline ghj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 153
  • En smugle tosset er man vel altid...
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #58 Dato: 09 Februar , 2012, 00:47 »
Uhh ville osse gerne have en Honda cr-v den er fed..  :)  Har en Honda hr-v og den er jeg rigtig glad for,den er gammel efterhånden og har kørt meget ( 215.000 km ) og det er først nu der begynder at komme noget der skal laves.Min mekaniker river sig i håret hver gang han skal bestille noget hjem til den for reservedelene er dyre... :-\ men jeg har været super glad for den,det er jo min "dog-mobil" *g har aldrig sæderne oppe bagi for jeg har et stort hundebur deromme til de 2 basser.Når jeg nu skal have en anden på et tidspunkt så vil jeg se efter en vw passat den er der meget plads i og min mekaniker er helt enig i mit valg..  :)
0.2 Orpington,1Blå,1Gul
0.1 Farverolle,Hvede
0.2 Brahma,Guld sort/båndede
0.2 Maran,Kobberfarvet
0.6 Isa brown
0.3 Gadekrys,lægger lysegrønne æg
0.2 Dv.Kochin,Sort
0.1 Dv.Kochin,Gul
1.3 Dv.silke m.skæg,Hvid
0.1 Dv.silke,Sort
1.0 Engelsk Springer Spaniel
1.0 Amr.Cocker Spaniel
Div.Katte og en husbond

karina dj

  • Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #59 Dato: 09 Februar , 2012, 00:50 »
Ja de er nemli FEDE! men dyre i reservedele ja  :-\

Jeg har set denne her, men kan ikke få det til at passe den kun koster små 25.000,- danske. Der må være noget jeg overser!

http://www.bilgaraget.se/honda/cr-v/551445