Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål til bedømmelse af Perlegrå Silkehøns med skæg på LU 2011.  (Læst 1053 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Jeg håber da ikke at Tommy Andersen gør alvor af sin skuffelse over dette resultat, det vil være et stort tab for silkehønseavlen i DK hvis han vælger at stoppe.

Jeg selv, vil da være meget ked af, ikke at kunne drage fordel af den viden Tommy ligger inde med.

 *k for at det ikke sker.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
jørn

husk lige det er kun høns,  :o ::)

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Jo det er bare høns. Men når vi snakker udstilling så ligger der s.. mange timer og evt. også mange penge bag det at få nogle flotte eksemplarer.  /d

Jeg skal ikke gøre mig til "dommer" over hvad som er rigtigt og ikke rigtigt. Men dette forum er vel for at man kan "græde" ud ved andres skuldre. Når noget ikke går som det skal og så skal folk vel ikke "skriftligt" slagtes derfor.

 ;)
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Til alle

Jeg syntes at diskutionen skal stoppe her.
Da jeg er den en part og D.F.f.R. er den anden part vil det være et mellemværende mellem os, det er fint at Jørn stiller spørgsmål til bedømmelsen, det har jeg også gjort og jeg var meget skuffet da jeg fik en sms fredag aften med beskeden om de ikke var godkendt og da jeg mødte op på udstillingen kunne jeg godt se hvor der var trukket i point og det var jo ikke farven der gjorde hele udfaldet, men at det var flere ting som gjorde de ikke var så gode som jeg selv havde bedømt dem til og jeg plejer ikke et gå helt i skoven, har trods alt avlet med silkehøns i 30 år og på de to hønsedage hvor de har været presenteret var der heller ingen der var i tvivl om de var gode på alle felter og det var ikke blevet ringere på de måneder de var blevet ældre.

Havde de nu været hvide ville de så også have været bedømt så hårdt.

At jeg vil stoppe som opdrætter og melde mig ud af hele cirkuset har været i min overvejelser, jeg har været ved at løbe lidt sur i det i nogle perioder og dette var så dråben.

Men ved at få snakket med flere hønsefolk og bestyrelsen i silkehønsklubben og måske også at stædighed har jeg valgt at forsætte som opdrætter og udstiller, også på LU.

Så jeg ønsker at diskutionen stopper her.        

Med venlig hilsen

Tommy Andersen
« Senest Redigeret: 12 December , 2011, 19:55 Fra Tommy Andersen »

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Citér
Men ved at få snakket med flere hønsefolk og bestyrelsen i silkehønsklubben og måske også at stædighed har jeg valgt at forsætte som opdrætter og udstiller, også på LU.


Det tror jeg vi er flere der er glade for. /o
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Rhomsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Bare klø på Tommy! :D jeg er sikker på du nok skal få dem perfekte! :D du er jo en dygtig opdrætter indenfor silkehøns! ;)

Mvh.
Andreas
Ungdomsmedlem,

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Tommy fik jo faktisk championat for sin sorte silkehøne... Så det med silke det kan Tommy.

Tråden hermed låst
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons

Der er kommet besked i dag om at man har godkendt de perlegrå, men visse ting der ønskes rettet, ønskes en mørkere, mere en jævn grundfarve.

Så en glad opdrætter i dag.

Tommy 

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Tillykke Tommy <I
Jeg fik også besked om de gråstribede dværgmaran, så jeg er også en glad opdrætter :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk