Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Åhrrr for satan da osse.  (Læst 3260 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #15 Dato: 12 November , 2011, 19:53 »
Men jeg KAN IKKE LÅNE.... altså ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #16 Dato: 12 November , 2011, 20:01 »
Wanda: du ER sgu da bare uheldig. Men et lå på 90.000 burde altså ikke være nogen forhindring i at låne. Og slet ikke et kreditforeningslån. Ellers skift bank. PØJ-PØJ

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #17 Dato: 12 November , 2011, 20:11 »
Det er det, jeg forsøgte det hele i marts måned.... og er faktisk glad for min bank.. det ser ligedan ud alle andre steder, de har et skema man skal passe ind i og det hedder jeg skal have 7000 til forbrug i måneden.... det har jeg ikke, så længe jeg har lån...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #18 Dato: 12 November , 2011, 20:13 »
Hvis man vil have fingre i sådan noget, skal man ikke vente på der bliver tvangsauktion. Oftets bedre at forhandle med kurator + den største kreditor, som højst antagelig må være et realkredit institut.

Almo

  • Gæst
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #19 Dato: 12 November , 2011, 20:18 »
Så må du være kreativ - sløjf de ting du kan undvære på budgetkontoen, så vil dit rådighedsbeløb automatisk stige... Når lånet er i hus, kan du jo selv råde over hvad dine penge skal bruges til  ;)

For år tilbage hvor jeg boede alene, da droppede jeg min varmekonto og betalte træpiller ud af "egen" lomme - pludselig var der de 1000,- om måneden mit rådighedsbeløb manglede  ;D

Af mulige emner kan nævnes: TV-pakker, abonnementer, kontigenter osv. - bare husk at betale dem uden om budgetkontoen.

Bare et forslag...

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #20 Dato: 12 November , 2011, 20:22 »
Åh, hvor er det surt, Wanda! Men jeg håber huset er til salg rigtigt længe. For jeg mener faktisk ikke du bør købe stedet i den stand det lyder til at være i. Hellere bruge energien på at finde et godt og sundt sted I kan bo med de af Jeres dyr der nu kan være plads til. Dyr giver livskvalitet, men det er trods alt vigtigere at der også er tid og råd til at du og Yazmin kan leve og gøre nogle af alle de spændende ting I gør.

Held og lykke, trods alt!  *b
Mvh Marianne

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #21 Dato: 12 November , 2011, 20:50 »
Åh, hvor er det surt, Wanda! Men jeg håber huset er til salg rigtigt længe. For jeg mener faktisk ikke du bør købe stedet i den stand det lyder til at være i. Hellere bruge energien på at finde et godt og sundt sted I kan bo med de af Jeres dyr der nu kan være plads til. Dyr giver livskvalitet, men det er trods alt vigtigere at der også er tid og råd til at du og Yazmin kan leve og gøre nogle af alle de spændende ting I gør.

Held og lykke, trods alt!  *b

Jeg er jo i den situation at jeg bor til leje, efter tvangsauktion pga. arbejdsløshed, og jeg ville da ønske at vi havde gjort det for lang tid siden.
Jeg skal ikke betale for at kloarken stopper,og vægene revner, og skorstenen skal have isokern, jeg ringer bare og fortæller hvad der er galt, og så bliver det lavet.
Jeg bor i et bedre hus end jeg havde, og dobbelt så stort, med en dejlig have og plads til mine dyr, hvad mere kan man forlange.

Jeg synes heller ikke du skal købe, men til gengæld undersøge de godser der ligger inden for rækkevidde, de lejer alle huse ud, og det behøver ikke være dyrt.. Der kan man ofte blive skrevet op, og det passer måske lige med at du ikke mere kan bo hvor du nu bor.
Og jeg mener også at du har et års opsigelse, men det tør jeg ikke hænge min hat på.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #22 Dato: 12 November , 2011, 21:12 »
Det er simpelthen så fantastisk et forum det her... her kan man lufte alle sine bekymringer og man ved der er nogen der lytter og kommer med gode råd. Jeg har end ikke fortalt mine forældre noget endnu, det kan også vente, magter sq ikke lige min mors " åhh hvad skal der da ikke blive af jer, og jeg kan ikke sove om natten for det"-syndrom som jeg ved hun vil vil påtage sig.  Så er det dejligt man har en selvvalgt familie man kan søge lidt trøst og fornuftig snak med.
Tak til jer alle.
Jeg har tænkt så de knager hele eftermiddagen og er nået dertil (det kan sagtens ændre sig) hvor jeg tror vi bliver her så længe vi kan og så må vi tage den derfra så snart de varsler salg.  Jeg betaler pt næsten 4300 kr af på mit lån og så længe jeg kan det vil jeg gøre det, det vil jeg ikke kunne gøre hvis jeg ska bo et andet sted, for kommer aldrig til at bo billigere igen.
Og først har de jo en gammel svinefabrik de skal have fjernet og alt det andet gamle lort der ligger her... så for en gangs skyld ønsker jeg en isvinter :D

Tak family love ya all
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #23 Dato: 12 November , 2011, 21:19 »
At købe er blevet meget sværere over de sidste 3 år. Indtil midten af 2008 kunne man få kreditforeningslån for 80 pct og bankerne stod i kø for at tilbyde de sidste 30-40 pct  ;).

Men de tider er ovre for nu (de kommer igen, men der kan godt gå nogen tid inden det sker). Nu skal man selv i de fleste tilfælde kunne lægge en del af det der går ud over de 80 pct kreditforeningslån.

Men Wanda, du står næppe over for en umiddelbar 'udsmidning'. Så længe der ikke er en afklaring omkring udlejers konkurs, er der næppe nogen der vil opsige dit lejemål, da det trods alt er en indtægt for konkursboet. Når boet med tiden bliver gjort op, og skulle boet til den tid vælge at opsige dit lejemål, så har du et eller andet opsigelsesvarsel (jeg ved ikke hvad det er, men noterede at Finn mente det var 12 måneder). Så du har lidt tid at gøre godt med. Men træls er det selvfølgelig altid.

Jeg håber det bedste for dig og Yazmin.  *k *t
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #24 Dato: 12 November , 2011, 21:24 »
Wanda. Jeg forfattede ovenstående mens du lagde dit sidste indlæg ind.

Men nu bliver jeg lidt nysgerrig. Skrev du ikke at du manglede 3 år på dit lån på 90.000 kr? Hvis du betaler 4.300 kr/måned lyder det som om din bank flår dig. Ved den ydelse vil du over 3 år betale banken næsten 155.000 kr. For en gæld på 90.000 kr. Der er et eller andet der ikke stemmer.
Mvh
Erik Andersen

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #25 Dato: 12 November , 2011, 21:30 »
Sorry mente 3400 md ;) der kommer jo renter på det skidt og da det er blevet lavet som forbrugslån, så er det høje renter... (rest fra min tid som del af et selvstændigt forhold) 
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #26 Dato: 12 November , 2011, 21:37 »
er det mon ikke 125.000,det bliver til i 3 år
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #27 Dato: 12 November , 2011, 21:38 »
122.400 kr på 3 år, og det lyder også lidt åger agtigt.
Mvh
Erik Andersen

Offline todda

  • Bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #28 Dato: 12 November , 2011, 21:40 »
undskyld du havde vist ret ???
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Åhrrr for satan da osse.
« Svar #29 Dato: 12 November , 2011, 21:42 »
Renterne er jo historisk lave lige nu. Wanda, har du talt med banken om en eventuel nedsættelse af rentebyrden. Hvis de umiddelbart ikke er lydhøre kan du eventuelt foreslå at holde den samlede ydelse uændret (det betyder så at du hurtigere er færdig med tilbagebetalingen).
Mvh
Erik Andersen