Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad fik du med hjem fra LU?  (Læst 2975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #15 Dato: 12 December , 2010, 06:43 »
nå det var godt.. for vi skal jo alligevel et stykke.. håber vi ses!!

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #16 Dato: 12 December , 2010, 08:17 »
Mange fine indtryk !!  /o Glæden ved at hilse på hønsevennerne - øv, nogle genkendte jeg ikke, og nogle tror jeg, jeg tog fejl af. Vi burde altså have navn på os... Men hvor har vi dog et dejligt Forum!

Min mand har været så sød at give mig en ny rugemaskine i julegave, så den blev indkøbt, og jeg glæder mig vildt til at få den prøvet !

Desuden:

Smarte drikketrug til kyllinger - til påmontering af sodavandsflaske
kyllinge madtrug
dueredemåtter
Skandinavisk Fjerkræstandard (som er på tilbud til 400.-, og så sparer man jo også portoen)

Lovning på en sebright hane og en avlsstamme af store guld sortrandede wyandotter.

Gode snakke med dem der ved mest om sebrights her i landet.

Så jeg fik fuldt udbytte af dagen - bortset fra en snak med wyandotte-klubben, som ikke var at finde på deres stand  :( jeg var ellers forbi mindst 10 gange.

Sidst - men absolut ikke mindst!!! - en superhyggelig tur frem og tilbage med Storm-Olsen's, som jeg har lært at kende gennem Forum, og som er blevet rigtigt dejlige og nære venner. Vi gjorde det også sidste år - så vi har vist en tradition  :D
Mvh Marianne

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #17 Dato: 12 December , 2010, 08:39 »
Mortends og jeg er jævnt enige om at indtrykkende udarter sig i byggetrang af en eller anden form  :D
Billeder i kameraet blev det også til - og neeeej altså de "biiittesmåå" racer - uh jeg fornemmer en lille forelskelse spire - der kunne nok blive plads til en lille stamme med "porcelænsindfatning" eller lapper på kinderne eller eller eller ...
Jeg fik også masser af gensyn med forum kumpaner  ;D
Så havde America lidt vispumin , en metal kasse til rottegift , snydeæg og en varmeplade til overs som jeg godt måtte købe af dem.
Et par plakater hos den kære dame fra Dffr blev det også til.
Og så er hjernen tanket op med mulige og (siger konen) umulige ideer.

Uh ha der er et helt år til næste gang   ;D

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #18 Dato: 12 December , 2010, 10:59 »
Jamn Søsser købte (hold nu fast) En Dansk Fjerkræ Forum badge til 20 kr !!!!!


Og det var det ... er frygtelig stolt af mig selv. Savnede nu lidt fornemmelsen af at fjerkræpushe på parkeringspladsen.

Til gengæld blev det til 2 stykker af Julies dejlige flotte kage. (prioriterede virkelig den kage da man er på kur !)

Og så fik jeg bekræftiget mit ønske om at eje duer ...de der KÆMPE nogen ! (manden skal bare ligge bygge volieren)

Samme gælder forårets ønske om gæs ...lige meget hvilkens slags meeeen de der emdengæs ....nøøøøøøøøøøøøj altså  <.

Og ellers fik jeg bekræftiget mit valg af de 3 racer jeg har  /o

havde jeg pengene ville jeg nok udskifte mine små dværge (som fylder en hel hønsegård der ellers kunne bruges til nogle store racer) med en rugemaskine... men ..kommer tid kommer glæde .

Kunne tydeligt mærke i år at jeg var meget bevidst om hvilke racer jeg ville se nøjere på ..... gav dejlig meget tid til at sidde i Forumstanden og hygge

SÅ dejligt at se jer allesammen  *p
Med venlig hilsen Søs

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #19 Dato: 12 December , 2010, 11:29 »
Citér
Mange fine indtryk !!   Glæden ved at hilse på hønsevennerne - øv, nogle genkendte jeg ikke, og nogle tror jeg, jeg tog fejl af. Vi burde altså have navn på os... Men hvor har vi dog et dejligt Forum


marianne m.n     jeg tror du har rat
ved  at sætte badges på vil det være nemmer at se hvem der er medlem det vil også være nemmer for dem der lidt tilbageholdene jeg er ikke selv god til at gå til folk som jeg ikke kender det var bare for sent at vi fik dem på lige før vi skulle hjem da hilste vi på marianne vedel ude på parkeringspladsen det tror jeg ikke vi havde gjort hvis vi ikke havde dem på


ved forum   købte vi 2 badges 2 krus

ved america købte vi redeskåle + måtter til vores kommene luchs duer og et hygrometer til vores rugemaskine
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline ...Helle...

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #20 Dato: 12 December , 2010, 11:53 »
Tommy havde 2 dejlige silkehøns med til mig, en sort og en vildtfarvet /o
Plus en blandet pose fra America, Skønt :D
Røde amerikaner- Labrador - Katte - Kanin

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #21 Dato: 12 December , 2010, 11:54 »
Vi fik først og fremmest godt humør og mange indtryk med hjem!

Så fik vi købt julegave til datteren, der så småt er ved at snige sig ind i hønseland med eget hønsehus og bevilling af 1.4 australorps. Hun blev lidt tøvende omkring sit racevalg, da hun for første gang så ordentlige orpington'er, men tror kærligheden til 'lorpserne holder. Hun opdagede slet ikke, at Marianne og Allan stoppede bilen fuld af  foder vanddtrug og andet godt til hende til jul.

Manden blev forelsket - i mignonænder. De er godt nok også søde, men de kræver mere pladser og færre naboer end vi har. Kors, hvor de snakker!

Konen indså, at det næste hun må eje er spidstoppede appenzellere, at sønnen MÅ have en perlegrå silke til sin silkesamling. (Tænk på mig, hvis du får en lille grim høne til foråret, Tommy. Så vil jeg gerne adoptere den :D ) og at guldbrakler er pæne!

Marianne M.N s glæde over at udstille var smittende - især på manden min, så mon ikke der bliver guldbrakler udstillet næste år?! En brochure til brakelforeningen fandt vi også - selvom vi ikke lige kunne lokalisere nogen brakel-mennesker. Men det ser ud som om, foreningen har skiftet formand, og vi agter at kontakte ham, der står man skal kontakte... Du godeste, vi ender med at blive pæne, etablerede avlere..

Åh ja, og så skal man ikke glemme at jeg også fik overraskelsen over at se Loppe live med hjem. Du ser altså helt forkert ud! Men det gør folk jo generelt. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg havde forstillet mig af nogen, der er døbt Yngvild, men tydeligvis ikke den kønne unge kvinde, jeg mødte!Næste gang må vi ha' en dymo-dims med, så vi kan fabrikere navneskilte.

Tillykke til alle jer, der udstillede! I gav os megen inspiration.
Og tillykke til alle jer andre - med en dejlig dag, en herlig stand og  vi har hinanden! Næste år burde vi måske tage familiefotos BÅDE lørdag og søndag??
 Vi ses igen til næste år.

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #22 Dato: 12 December , 2010, 12:42 »
FØRST OG FREMMEST!! TAK for i går! <E

så hvad fik jeg med hjem?:
1. god oplevelse af at se flooootte høns (både de levende og dem af kage  ::) ), duer, ænder, gæs og kalkuner!
2. bekræftelsen på at mine racer er de rigtige valgte - og at de skal udbygges, manden så ikke overrasket ud da jeg deklarerede at vi skulle have "ryddet op i det skrammel i stalden, så der kan komme høns ind" og at hønsegården skulle udvides!! *GG*
3. mødet med nogle dejlige mennesker på forum, både dem jeg kender (eks. har handlet med) og dem jeg kun kender af nickname på forum!
4. ønsket om at ville sidde lidt "vagt" ved forums stand igen næste år... rigtig rart sted med rigtig rare mennesker!
5. møde med rare mennesker på Sussex standen - åååhhh de gul/sort columbiafarvede... ååååhh!! *h
6. diverse stumper fra America Thisted

så alt i alt en udbytterig dag, som jeg og svigermor (som er lige så hønseinteresseret - man kunne fristes til at sige at vi har lidt pip  ;) ) vil tænke tilbage på mange gange ... indtil vi ses næste år  /o
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #23 Dato: 12 December , 2010, 12:48 »
Ja jeg blev også lidt chokeret over yngvild (og dig storm olsen), så har det på samme måde som dig.  ;D
Hyggeligt at hilse på jer jeg hilste på  ;)

G. Lausen@ Dine høns er vist søskende med de gule sussex der var der, Kommer vist samme sted fra.... Og hyggeligt at hilse på dig også...
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #24 Dato: 12 December , 2010, 13:15 »
Jeg spottede Loppe da hun åbnede munden :D
Jeg glææææææææder mig til Gavnø, der ses vi jo alle igen.,...... ik :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #25 Dato: 12 December , 2010, 13:19 »
Samme her wanda ..ang Loppe altså ... men glippede noget med øjnene ....sikke en smuk ung kvinde ..jamn jeg ved altså heller ikk hvad jeg havde forestillet mig ...men ikk det  ;D

men så det jo altid godt at blive glædeligt overrasket  /o
Med venlig hilsen Søs

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #26 Dato: 12 December , 2010, 13:32 »
Jeg fik faktisk også en lille ærgelse med hjem  >:(

Over at have snakket for lidt med mange af jer, jeg havde glædet mig sådan til at snakke med. Jeg havde faktsik en lille gnavende følelse af en slags mini-stress over alt det, jeg skulle nå - og jeg udstillede ikke engang  ;D

Nå - der blir heldigvis nye chancer til næste år  /o




Offline Egon Lund Nielsen

  • Bruger
  • Indlæg: 86
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #27 Dato: 12 December , 2010, 14:07 »
Jeg elsker små ænder - må simpelthen ha' et par Mignon ænder - nogen herinde, som kender nogen ? De får egen indhegnet sø, så bedre kan det næsten ikke blive.

Desværre var der ikke mange Sebright udstillet - Marianne klarede sig godt inden for racen.

Jeg beholdt dog pungen i lommen, selvom der var mange fristelser ved America bl.a.

Hønse hilsen
Egon Lund Nielsen
2944 7397

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #28 Dato: 12 December , 2010, 14:36 »
Jeg kom jo hjem med de 9dværg faverolles som Dan herindefra, havde til salg.
Der var da godt gang i bagagerumssalget ude på P pladsen. Det er jo en dejlig sidegevinst ved en landsudstilling at så mange høns skifter ejer.
Så handlede jeg lidt ved America, vispumin og utøjsmiddel.
Bedst var dog at jeg i morgen på arbejdet kan have mit helt eget krus til kaffen med DFF logoét på. Nu er der ingen tvivl om hvis der er hvis, og hven hønsetossen på arbejdet er :D.
Jeg havde opgaven med at passe boden, sammen med Lars Erik. Det var rigtig hyggeligt, at få sat hoveder på mange herinde fra.
Æggeudstillingen i Dff hjørnet trak mange nysgerrige til, så det var en god ide.

Det var en hyggelig lørdag men kors hvor var jeg træt i hovedet af hanegal, da jeg kørte hjem.

Tak til Marianne og Finn, det var et stort og godt forarbejde I to havde gjort, og tak for kage til kaffen Julie.

Venlig hilsen
Eva

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad fik du med hjem fra LU?
« Svar #29 Dato: 12 December , 2010, 15:29 »
Jeg elsker små ænder - må simpelthen ha' et par Mignon ænder - nogen herinde, som kender nogen ? De får egen indhegnet sø, så bedre kan det næsten ikke blive.


Selvfølgelig skal du da have mignon ænder i din fine sø  :) - iflg kataloget er der f.eks. en i Viborg, der har dem (oveni købet til salg) Michael G. Jensen 4076 4113.

Jeg tror vi var mange der blev forelsket i de søde små ænder...  !p *p
Mvh Marianne