Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Marantur til Tyskland 2012  (Læst 111633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thorleif

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #15 Dato: 30 Maj , 2012, 00:11 »
Hvids der var en premie til "Ugens Indlaeg" her paa Forum, saa vilde i faa min stemme. 1.000 tak, for et kaempefint referat. Med slige mennesker gaar Maran en tryg fremtid i moede i Danmark.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #16 Dato: 30 Maj , 2012, 00:16 »
Hvids der var en premie til "Ugens Indlaeg" her paa Forum, saa vilde i faa min stemme. 1.000 tak, for et kaempefint referat. Med slige mennesker gaar Maran en tryg fremtid i moede i Danmark.

Tak Thorleif.
Vi er meget heldige at ha Jørn som rådgiver og kontakt formidler. Jeg kan godt sige dig, at det er noget af en kabale der nu skal gå op mht. Til at avle på kryds. Specielt for mit vedkommende i og med at jeg jo kun må ha en hane  /f.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #17 Dato: 30 Maj , 2012, 02:22 »
Super godt at i alle fik en dejlig tur og at i havde æg og dyr med hjem  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #18 Dato: 30 Maj , 2012, 06:54 »
Dejligt med nogen som brænder for sagen og har mulighed for at komme afsted  /o

Hvordan er de så fordelt, ja de sort/sølv er jo Mikkels, men de blå kobber ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #19 Dato: 30 Maj , 2012, 08:40 »
Dejligt med nogen som brænder for sagen og har mulighed for at komme afsted  /o

Hvordan er de så fordelt, ja de sort/sølv er jo Mikkels, men de blå kobber ?

Tak Lene /o
Karina, Lene og jeg delte alle æg og kyllinger fra Kasibowski (det var ham med de blå kobber) ligeligt imellem os.
De er ikke avlet splash på sort, så der er både sort kobber, blå kobber og splash fra ham.
Vi har ikke fået de samme rugeresultater, men udgangspunktet var det samme, dvs. vi alle har blå kobber.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

thorleif

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #20 Dato: 30 Maj , 2012, 08:43 »
Jeg haver lige laest "Importbestemmelser for Maran-aeg til Kongeriget Danmark". Der staar, klart og tydeligt: "Inden 2 maaneder efter importen har fundet sted, skal en afgift betales. Det foregaar paa foelgende maade: Man bliver kontaktet af et specielt udvalgt medlem af manskabet paa det transportmiddel der blev benyttet til graense-overskridelsen. Denne person har ofte sit daglige virke i parfume-avdelingen. Denne person vil saa vaelge ud ca 10 procent af de klaekkede dyr, og transportere dem til et dertil egnet sted".
Saa det er slig det skal goeres? Jajajaja, lover, raegler og bestemmelser er der jo for at overholdes?

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #21 Dato: 30 Maj , 2012, 08:47 »
Lige en lille korrektion. maranæg skal være mindst 4 på æggeskalaen, for at de betragtes som korrekte maranæg. Så for mit vedkommende har jeg laaaang vej igen med de sort/kobber i dværg, heldigvis har det hjulpet lidt med de æg, jeg fik hjem fra Frankrig. /o

Tak for den korrektion! Nogle af dem var 4 på skalaen, men der var også nogle der var for lyse. Faktisk havde vi nogle få, der var nærmest lilla :o De blev 'heldigvis' ikke til noget hos mig ;)

Uanset hvad, så skal de forbedres væsentligt, men det bliver forhåbentlig også 'nemt', når vi både har kyllingerne fra Norbert Weinberg og Lenes import fra sidste år.
« Senest Redigeret: 30 Maj , 2012, 10:04 Fra Tanja S.B. »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #22 Dato: 30 Maj , 2012, 08:54 »
Spændende med endnu en importtur :)

Sig endelig til, hvis der bliver en stamme i overskud ;);D
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #23 Dato: 30 Maj , 2012, 09:14 »
Jeg haver lige laest "Importbestemmelser for Maran-aeg til Kongeriget Danmark". Der staar, klart og tydeligt: "Inden 2 maaneder efter importen har fundet sted, skal en afgift betales. Det foregaar paa foelgende maade: Man bliver kontaktet af et specielt udvalgt medlem af manskabet paa det transportmiddel der blev benyttet til graense-overskridelsen. Denne person har ofte sit daglige virke i parfume-avdelingen. Denne person vil saa vaelge ud ca 10 procent af de klaekkede dyr, og transportere dem til et dertil egnet sted".
Saa det er slig det skal goeres? Jajajaja, lover, raegler og bestemmelser er der jo for at overholdes?

Ja bestemt! Og der er lavet en senere tilføjelse om at der skal oprettes en specialtransport af rugeæg med en årlig afgang til en knejpe i Wales - så du ikke den?  *g *g *g *g
« Senest Redigeret: 30 Maj , 2012, 09:17 Fra Tanja S.B. »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #24 Dato: 30 Maj , 2012, 09:24 »
Det lyder som om, at I har haft en meget spændende og lærerig tur!
Vi andre glæder os meget til, at se resultaterne på LU (forhåbligt) til januar.  /o /o
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #25 Dato: 30 Maj , 2012, 09:58 »
Tanja, jeg synes, det er rigtig dejligt, at der kommer flere maran til DK, nu må vi da for pokker kunne få lavet de flotte høns, der lægger de flotte (rigtige) æg *k *k *k
Det er jo dejligt at have nogle mål. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Zoro

  • Gæst
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #26 Dato: 30 Maj , 2012, 10:16 »
Tak for den korrektion! Nogle af dem var 4 på skalaen, men der var også nogle der var for lyse. Faktisk havde vi nogle få, der var nærmest lilla :o De blev 'heldigvis' ikke til noget hos mig ;)

Uanset hvad, så skal de forbedres væsentligt, men det bliver forhåbentlig også nemt, når vi både har kyllingerne fra Norbert Weinberg og Lenes import fra sidste år.
[/quote
Det lyder som om, at I har haft en meget spændende og lærerig tur!
Vi andre glæder os meget til, at se resultaterne på LU (forhåbligt) til januar.  /o /o

@ Martin Green.

Muligheden er da helt klart til stede, med den super fine type, som tydeligt kunne ses på alle oprindelses dyrene.

J.C.
« Senest Redigeret: 30 Maj , 2012, 11:12 Fra Jørn Clevin »

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #27 Dato: 30 Maj , 2012, 17:02 »
Tak for beretningen om Jeres tur til Tyskland, det lød hyggeligt. Jeg glæder mig til at se billeder af Jeres kyllinger og måske se dem live til diverse udstillinger fremover. Godt med de nye genpuljer til den danske gren af Les Marans!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #28 Dato: 30 Maj , 2012, 18:27 »
Super god beskrivelse.  ;D Man får helt lyst til nogle af dem, dem, dem  hé hé . Altså den sort-sølv er sørme flot. Er der nogen billeder af høner i den farve ?
Det lyder som en god tur i havde, med et godt resultat. Tillykke med det. Og må vi se nogle kyllinger  <L <L *p
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Sys Vad

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 79
    • www.vovseriet.dk
Sv: Marantur til Tyskland 2012
« Svar #29 Dato: 30 Maj , 2012, 18:52 »
Helt vildt herligt når mennesker der brænder for en fælles passion finder på sådan noget - det lyder som om en dejlig tur. Søster og jeg drømmer om at supplere vores orpingtonflok med et par maraner til næste år, så vi følger godt med, og må nok hellere melde os ind i specialklubben på forhånd :-))))