Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag  (Læst 30537 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #75 Dato: 31 Oktober , 2009, 20:33 »
Jeg tror såmænd ikke det er Blackhead, for det er en sygdom, som Kalkuner får og med dødelig udgang, og som høns kan være raske smittebærer af og derfor anbefaler man ikke at holde høns sammen med kalkuner.
Jeg tror ingengang at sygdommen eksistere mere i DK.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #76 Dato: 31 Oktober , 2009, 21:12 »
hej alle  ;) jjeg har også oplevet at mine høns har været sløje med anstrengt vejrtrækning og hosten/nysen og mistet ædelyst.                    jeg var selv forkølet og havde taget et stort krus camille the med honning med ud i stalden , min efterhånden 6 år gamle toppede hollænder Dolores ville som sædvaneligt op på armen mens jeg gik runt med brød og frugt kurven men i stedet for at hugge det bedste som hun plejer, var hun mere interesseret i mit thekrus ,og tog nogle ordentlige slurke , selv om det var varmt , okay tænkte jeg og hældte resten op til Dorkingerne, efter lidt tid drak de det og nu tror jeg faktisk at de er lige så vilde med det som Dolores.                                                                                               det er også godt til energi drik der opløser jeg et lille nip salt og 1/5 tsk druesukker, det har jeg givet dem hvis de har været jaget rundt i hønsegården eller haven, af naboens jack russel >:( heldigvis uden held for bisse endnu.
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #77 Dato: 01 November , 2009, 08:24 »
Lene: Okay, så behøver jeg ikke være bekymret for det.  :)

Vi havde valgt at slå de 4 mest sløje ihjel igår, da jeg tror at det ville  tage lang tid inden de blev helt normale at se på igen, de havde jo tabt sig en del.

Ulla: Det ku være at man skulle prøve det en anden gang ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.