Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag  (Læst 30553 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #30 Dato: 20 Oktober , 2009, 22:43 »
Det vil jeg også gøre :) Håber at det bare er en influenza.
Men jeg er chokeret over den fremgang bare i dag, stod det til mig kom de alle ind i en kasse i køkkenet under bænken, men kæresten vil nok ikke sætte pris på det ::)
Har jo kun mistet 2 indtil videre *k ud af ca 70 høns.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #31 Dato: 21 Oktober , 2009, 05:38 »
Jeg *k for bedring
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #32 Dato: 21 Oktober , 2009, 08:43 »
Tak marianne :)
Det ser meget positivt ud derovre i dag /o
 /4
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #33 Dato: 21 Oktober , 2009, 22:23 »
I dag har jeg sat det meste af eftermiddagen og læst gamle indlæg om diverse sygdomme, Syntes ikke det lyder helt som ilt, men hvis det skulle være det ville de alle så ikke blive syge? Alle mine høns er fra i år af, undtagen amrikanerne.
Læste at der var en der skrev til mikkel at han skulle prøve med blåsten, nogen der har erfaringer med det?
 Min søster har nemlig noget jeg kan få hvis det er, og ellers hvor får man fat i sådan noget henne?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #34 Dato: 21 Oktober , 2009, 22:41 »
HOV, kan det være fordi at vi har fået noget knap så godt foder denne her gang? Vi skulle jo have noget hvede, så tog det sidste en landmand havde og der var både kattelort og biller blandet i, samt en del støv, jeg har fået nyt foder nu så har kasseret resten til fuglene udenfor til vinter, kan det måske have noget at sige?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #35 Dato: 22 Oktober , 2009, 15:58 »
Det har jeg slet ikke noget svar på. Blåsten ved jeg heller ikke noget om, for det brugte jeg ikke dengang, hvor du læste det i min tråd. Det var jo noget rigtig møj dengang, og jeg håber virkelig ikke at det kunne være sådan noget du havde fået. Ved heller ikke om vispumin kan bruges, har aldrig brugt det selv, men levertran plejer at virke fint her, og så sammen med diverse andre ting ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #36 Dato: 22 Oktober , 2009, 17:34 »
Jeg var inde på en foderstof i dag og blev anbefaldet at lade være med at bruge blåsten, men prøve at give dem en smule vikorn*s (mener at det staves sådan) i vandet, altså meget lidt, det har jeg så prøvet, det har næsten taget alt øjenbetændelse nu og jeg gav dem det 13.30  /o /o

Mikkel; Det var der en der havde skrevet på din blog.Men vil have noget roba-b og noget levertran, da det egentlig mest er kyllingerne der bliver ramt med forkølelse.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #37 Dato: 22 Oktober , 2009, 19:09 »
Ja det var der ;)..

Jeg syntes at det er godt det du har gjort nu, og du fortjener at de bliver 100 % raske nu ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #38 Dato: 22 Oktober , 2009, 20:08 »
Tak Mikkel.
Kan knap nok vente til i morgen med at komme over og se til dem, øjenbetændelsen har spredt sig til en høne i næste bur, så håber jeg får taget det i opløbet. ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #39 Dato: 22 Oktober , 2009, 20:40 »
@ Bettina30

Hvor meget Virkon S ca. ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #40 Dato: 22 Oktober , 2009, 21:08 »
Meget lidt, ca så meget som en smiley 8), som den her fylder, hvis man samler det, blandede det i en skål vand og hældte ca en spsk af det i knap 5 liter vand, så har ikke brugt meget, prøver mig lidt frem stille og roligt. Håber ikke at jeg slår dem ihjel med det i stedet for.
Ved du hvor meget jeg skal bruge?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #41 Dato: 22 Oktober , 2009, 21:28 »
Nej ved kun at Virkon S er et godt og Ugiftigt og meget bredspektret desinfektionsmiddel og at det er godkendt til bekæmpelse af H5N1 fugle influenza virus.

Jeg har ikke hørt om at det kan bruges indvortes.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #42 Dato: 22 Oktober , 2009, 21:45 »
Nej heller ikke her, men fik at vide at det var der nogen der brugte mod forkølelse og sygdom, så må håbe at han har ret.
Men skal nok holde jer informeret om de bliver bedre eller om det går den anden vej.
Jeg stoler på ham jeg fik det at vide af, da jeg kan huske ham helt tilbage til dengang jeg skulle have kanin og marsvin foder som barn, så han ved vel hvad han snakker om. (forhåbentlig) Men hvis de kan tåle saltsyre vil jeg mene at de nok heller ikke dør af virkon s.

Hønsene ku godt li vandet, har aldrig set dem stå alle sammen og drikke af vandet på samme tid og i så længe, bagefter spiste de ikke så friske høns også, så et eller andet har det gjort, men kom til at se at deres næser begyndte at rende af det så der har det nok løsnet for noget og at dem der ikke ville åbne deres øjne åbnede dem.
Men håber da på et godt resultat.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #43 Dato: 23 Oktober , 2009, 12:44 »
I dag er forkølelsen helt væk, der er dog stadig nogen der hænger lidt men det har da hjulpet det der virkon s og der er ingen døde. /o
Det virker som om at det har løsnet alt det stive snot og slim, deres næb er også fine rene ;)
Faverolles er helt frisk i dag.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp, jeg har mistet en høne i dag
« Svar #44 Dato: 23 Oktober , 2009, 12:51 »
Det ville dog være dejligt hvis Virkon S kunne klare det, for det er jo helt klart billigt og nemt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub