Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Plymouth rock kyllinger der er for tykke  (Læst 36170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Plymouth rock kyllinger der er for tykke
« Dato: 04 Juli , 2011, 18:20 »
Hej Alle,

Jeg er rimeligt nybegynder i høns, har det sidste år haft 3 australops høner der flittigt har lagt æg til os.
For en måneds tid siden udvidede jeg så bedriften med 4 plymouth rock kyllinger, men altså de æder jo helt vildt og er for at sige det pænt ret godt i stand.
De sagtens kan rende rundt i en vældig fart, men tager hele tiden en "slapper" ved lige at ligge sig lidt (de dumper simpelthen ned på gumpen og ligger der lidt).
Jeg har endda taget dem i at ligge alle 4 rundt om madskålen og æde ...
Sådan gør mine australops slet ikke, de ligger kun ned når de støvbader, ligger æg eller er skruk.
Nu kunne jeg så læse herinde at de åbenbart findes i en "industri" slagte version, der netop æder til de segner, så spørgsmålet er om i tror jeg måske at fået fat i den forkerte stamme og hvis så har de så kun en velkrydret fremtid i ovnen? eller er det muligt at æderiet og kroppen afbalancerer så de kan blive som æglæggere?

MVh
Charlotte
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Plymouth rock kyllinger der er for tykke
« Svar #1 Dato: 04 Juli , 2011, 18:27 »