Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanekam, skade eller syg?  (Læst 34583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #60 Dato: 20 December , 2010, 16:43 »
Det er mærkeligt som det der frostbid/svampe-skader rammer forskelligt. Jeg har en del hanekyllinger gående, og de fleste ser helt fine ud. Enkelte har en lille prik af frostbid og en hanekylling ser helt forfærdelig ud i kammen. Han er nu udset til at blive slagtet alligevel her en af dagene, så jeg gør ikke noget videre ved det. Det kan vel ikke skade så han ikke kan spises???
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #61 Dato: 26 December , 2010, 10:10 »
Tanja...hallooooo.....hvordan har Frede det?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #62 Dato: 26 December , 2010, 17:23 »
Tanja...hallooooo.....hvordan har Frede det?
Frede har det godt. Herligt!!! ;D

Jeg har droppet den dyre fedtcreme, for den hjalp ikke, og gjorde nærmest det hele meget værre. Købte en dåse alm. vaseline, og har smurt ham med det en uges tid, og det virker /o. Han har ikke blødt siden jeg startede med vaselinen, men han har tabt sig noget i løbet af den sidste måned, så han må på fedekur. Han har været ude i frosten i dag, men det har han klaret også. Jeg er rigtig glad for at jeg kan (*k) beholde Frede, og satser på at at købe et lille lager vaseline ind ;). Jeg har ikke givet ham Fucidin salve i mere end en uge. Hagelapperne er status quo, de bliver hverken bedre eller værre.

Her et billede fra i dag, hvor han lige kom ind i den lune stue et kort øjeblik, for at smile til fotografen :D.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #63 Dato: 26 December , 2010, 18:10 »
Godt at den unge mand har det bedre, men tanja husk at det kan bliver fatalt at tage dem ind i stuetemperatur.
Min svigerfar avlede prydfasaner, og havde et par der var meget kostbare, og han opdagede at hannen havde mider i halsen, og tog ham med ind for at dryppe ham i halsen.
Da han nu syntes at fuglen var så smuk, sad han med den et øjeblik.
Da han igen gik ud i vintervejret, døde den i armene på ham da de trådte ud i kulden..... hjertestop sagde dyrlægen, fugle kan ikke tåle de store temperatur skift, så pas på, det ville være ærgeligt hvis Frede holdt op med at trække vejret, når nu du har passet ham så godt..... /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #64 Dato: 26 December , 2010, 19:50 »
Hej Ina

Ja, jeg ved godt man skal passe på ikke at tage dem ind, når temperaturforskellen er så stor på ude og inde, som den er nu. Maks 1½ min. var han inde i dag, og da vi endnu ikke har fået tilsluttet varmen i det "nye" hus er temperaturen indendørs (desværre for os) ret beskeden, så jeg tror Frede klarede fotoseancen uden hjertekvababelser ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #65 Dato: 04 Januar , 2011, 18:17 »
Jeg spammer lige min egen tråd om Frede - undskylder ;). Men det er fordi jeg ER SÅ GLAD!!! *y

Jeg er lige kommet hjem, og skulle smøre Frede med vaseline som sædvanligt, men!!! Fredes kam er dejlig varm, og vaselinen smeltede i det den rørte kammen. De få plusgrader der er lige nu, er åbenbart nok til at få blodcirkulationen i omdrejninger igen /o. Jeg er rigtig glad (og det er Frede sikkert også, fordi han ikke skal smøres ind foran hele flokken, så længe det er tøvejr *f).

JUHUUUUU, jeg er bare så glad for at han er ok igen. Dét havde jeg ikke regnet med.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #66 Dato: 04 Januar , 2011, 18:32 »
Godt gået Tanja *o *y *y

Godt gået Frede  <P <P *o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Hanekam, skade eller syg?
« Svar #67 Dato: 04 Januar , 2011, 18:38 »
Det var dog bare superdejligt!! /o
Så gav det pote at blive ved!! <M
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!