Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hane eller?  (Læst 14902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: hane eller?
« Svar #15 Dato: 01 Februar , 2012, 16:21 »
nej der er også  2 meget gamle og 2 gamle(forståes 4 andre isa)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: hane eller?
« Svar #16 Dato: 01 Februar , 2012, 18:51 »
Jeg har også haft isa brown høns der trådte hinanden og var hane agtige i adfærd.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: hane eller?
« Svar #17 Dato: 01 Februar , 2012, 22:05 »
Mine isa-blandinger fra 1. september er IKKE begyndt æglægning endnu..,men de er begyndt at blive røde i kam og kinder, så jeg krydser også for, at det ikke varer længe endnu ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hane eller?
« Svar #18 Dato: 02 Februar , 2012, 06:51 »
Hane
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: hane eller?
« Svar #19 Dato: 02 Februar , 2012, 08:05 »
Ja, hane.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: hane eller?
« Svar #20 Dato: 02 Februar , 2012, 08:58 »
Mine isa-blandinger fra 1. september er IKKE begyndt æglægning endnu..,men de er begyndt at blive røde i kam og kinder, så jeg krydser også for, at det ikke varer længe endnu ;)

Okay, der er én, der er begyndt i dag!

Kunne din være én af de her tvekønnede, som man har hørt om før mon?? ?? ??

Jeg tror nu stadig, det er en høne  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: hane eller?
« Svar #21 Dato: 02 Februar , 2012, 09:07 »
tak for jeres svar, meeen den opfører sig som en hane, går for sigselv, forsøger at parre sig med andre høns og så får den gok  af og til fra de andre når den nu forsøger sig med noget...
den går tit for sigselv og må ikke sidde på pinden , den har fået 2. rangs plads ved siden af den anden unge maran hane jeg har. jeg skal nok blive tålmodig, men der er ikke plads til 3 haner hos mig...
 den er fra midt. september 2011

Jeg har faktisk en Brun Lohmann som gør det samme og det er en høne for jeg har 4 stk. og får 4 æg dagligt. Men det forsøger altså også at pare sig med de andre. Ikke så meget efter vi fik en hane i flokken. Men før var det hele tiden. Så jeg tror bare den er skitzofren og tror til tider den er Hane  /o Det kunne jo også bare være ønsketænkning  ;D
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: hane eller?
« Svar #22 Dato: 02 Februar , 2012, 09:43 »
Det kunne jo også være at hønen har identitets problemer og måske var lidt til den anden side he he...!

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: hane eller?
« Svar #23 Dato: 02 Februar , 2012, 17:00 »
i nat har den sovet med anden hane i skrukhuset...  jeg er bange for at er en hane, men som sagt... venter og ser den kan alligevel ikke slagtes, der er ikke noget kød på sådan en ;)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: hane eller?
« Svar #24 Dato: 05 Februar , 2012, 21:26 »
den "høne- hane" er begyndt at gale her til morgen /d  så  mon ikke der bliver en... suppe? om nogle måneder? med mindre nogen vil have den
 mine nu-3 haner: 1 gammel og 2 nye slås nu et par gange om dagen, de vil ikke ud pga kulden så det hele foregår ind i huset det kan gå så galt at de vælter både mad og vand >:(, den gamle forsøger at holde styr på de 2 unge... hvis han kan det så bliver jeg glad
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: hane eller?
« Svar #25 Dato: 05 Februar , 2012, 22:35 »
den "høne- hane" er begyndt at gale her til morgen /d  så  mon ikke der bliver en... suppe? om nogle måneder? med mindre nogen vil have den
 mine nu-3 haner: 1 gammel og 2 nye slås nu et par gange om dagen, de vil ikke ud pga kulden så det hele foregår ind i huset det kan gå så galt at de vælter både mad og vand >:(, den gamle forsøger at holde styr på de 2 unge... hvis han kan det så bliver jeg glad


Nej nej nej, det kan bare ikke passe  :(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: hane eller?
« Svar #26 Dato: 05 Februar , 2012, 22:38 »
Jo, for det er jo en hane og haner galer.  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: hane eller?
« Svar #27 Dato: 06 Februar , 2012, 18:12 »
oj Lene- det er bare SÅ sjovt... måske nogen vil overtage  den smukke hane? han er gratis og jeg giver kage til ;)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: hane eller?
« Svar #28 Dato: 17 Februar , 2012, 22:28 »
hanen er nu så stor at han virkeligt skal ud herfra... er der ikke nogen der skal have suppehane eller "avlstyr"? han vil så gerne have sin egen flok
høns, ænder, hunde, katte...

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: hane eller?
« Svar #29 Dato: 23 Februar , 2012, 14:09 »
han galer som om han fik betalt for det- nogen der mangler en pålidelig vækkeur ;D
høns, ænder, hunde, katte...