Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Køn på wyandot-kyllinger?  (Læst 34992 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kaffka

  • Bruger
  • Indlæg: 346
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #45 Dato: 10 April , 2011, 22:48 »
Har lige vejet 2 af mine 10 dage gamle Bielefeldere for at sammenligne lidt. Men det er jo ikke samme race:

Hane kylling: 77 gr.

Høne kylling: 71 gr.
Mvh

Claus

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #46 Dato: 10 April , 2011, 23:01 »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #47 Dato: 11 April , 2011, 00:18 »
Meget flot lavet Lene. Og ja, det ser nærmest ud som om wyandot-kyllingerne er befjerede som din brahmakylling der er 3 uger.
Jeg har siddet og bladret i Liljesøes bog, men kan ikke lige finde stedet. Men det er vel også ligemeget, hvis de alligevel er næsten lige så store som deres søskende.
Men der er da forskel på fjersætningen racerne imellem. Mine landhøns er meget hurtigere til at sætte fjer end barnevelderne, og det ses jo tydeligt når de er ruget ud samtidig og går sammen. Barnevelderne ser noget sjuskede ud... ::) ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #48 Dato: 11 April , 2011, 06:33 »
Er der nogen som har wyandotter som har et billede af en kylling på ca 8 uger?

Lige meget har fundet et ;D
« Senest Redigeret: 11 April , 2011, 06:39 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #49 Dato: 11 April , 2011, 07:05 »
Vil det hjælpe hvis jeg går tilbage til kyllingefoder, og isåfald hvor længe skal jeg det?

Lyder som om jeg må i gang med at bygge igen og lave en indhegning til kyllerne med mad som de store ikke kan komme ind i så de ikke også spiser kylle-mad.
« Senest Redigeret: 11 April , 2011, 07:16 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #50 Dato: 11 April , 2011, 07:31 »
Spørg 10 hønsefolk om foder og få 10 forskellige svar.

Normalt (brugsanvisning) bruger man startfoder til 8 ugers alderen, går derefter over til voksefoder, og når det første æg er lagt, så skal de derefter have æglægningspiller.

Men der er mange meninger om det.

Om det hjælper at gå tilbage til startfoder tror jeg nu ikke, men det skader vel heller ikke. Jeg tror desværre at dine kyllinger er genetisk meget sene i fjersætningen, og det er ikke en fordel.

At de ligger mere under skyldes at de ikke har fjer nok.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #51 Dato: 11 April , 2011, 07:36 »
Jeg må indrømme at jeg heller ikke helt forstår det, for Snebold,- som jo godt nok er sussex, er MEGET længere fremme fjer-mæssigt, men wyandotterne har som sagt samme størrelse som Snebold. Så det er ikke fordi de sulter ;) De små som kun er 4 uger har ligeså mange fjer som Snebold havde i den alder, så dem er jeg heller ikke nervøse for.
Men så vil jeg ikke gøre noget. Nu er det jo også meget bedre vejr end da de kom ud i huset så de går meget mere udenfor og finder go'e ting og sager selv.

Kan det være fordi jeg har blandet lidt vildtfugle-blanding i deres foder og så spiser de kun det og lader pillerne ligge?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #52 Dato: 11 April , 2011, 07:40 »
Der er ikke så meget krudt i vildtfugleblanding. Jeg giver mine lidt kanarie/undulatblanding et par gange om dagen som hyggeslik. De spiser ret meget sådan nogle små pus.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #53 Dato: 11 April , 2011, 07:42 »
Hmm...har en pose kanarie-blanding, måske skulle jeg tage og stille det frem til kyllerne. Bruger det som guf til de store.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #54 Dato: 23 April , 2011, 09:03 »
Jeg hævede varmelampen for et stykke tid siden nu og igår slukkede jeg den helt. Det har hjulpet på fjerdragten hos wyandotterne mens de andre får fjer som de plejer.
Så det lader til at hvis man ikke passer tid og temp. med varmelampen udvikler de ikke fjer som de skal, men om det kun gælder wyandotter kan jeg ikke sige.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Labaniet

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #55 Dato: 24 April , 2011, 23:04 »
Slettet da indlægget på mystisk vis var havnet i forkert tråd.
« Senest Redigeret: 24 April , 2011, 23:06 Fra Labaniet »
Venlig Hilsen

Heidi

1.3.28 Gul/Sortsømmet Orpington
0.5.17 Blandet (0.1 Sussex-Gul/sortsømmet Orpington,0.1 Gul Orpington, 0.1 Gul-Gul/sortsømmet Orpington, 0.2 Laksefarvet Farverolles)
1.0 Landmand
1.4.(1.1) shetlandsponyer
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever

Offline ÆGGEKAGEMAND

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #56 Dato: 04 Oktober , 2014, 22:52 »
;D ;D ;D
Mine hane kyllinger gør det samme :)

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #57 Dato: 05 Oktober , 2014, 10:30 »
denne tråd er kommet frem igen og blev så nysgerrig på hvordan de to kyllinger endte med at se ud Jean?

jeg har wyandotter og mine sætter fjer lige som andre racer. havde i år lidt orpington også og wyandotterne var faktisk hurtigere end dem. kunne så se på de kyllinger der gik med skrukhøne i forhold til dem under varmelampen at skruk kyllingerne satte fjer en smule hurtigere end varmelampe kyllingerne. det var meget lidt. kun lige så det kunne ses.

så varmen har måske en lille smule at sige. men slet ikke så de to der var næsten 8 uger kunne ligne 10-12 dage gamle kyllinger.
når mine er 6-7 uger er de fuld fjerede.

jeg har også fået hvide dotter i år og de har været lidt senere med fjersætningen i forhold til de andre farver. især hanerne.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.