Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ryggen er slidt  (Læst 2478 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Ryggen er slidt
« Dato: 24 Marts , 2021, 09:58 »
Alderen trykker, og jeg kan ikke længere klare 25 kg sække med foder.

Er der nogen, der har ideer til, hvad man så gør?

Jeg vil ikke være afhængig af hjælp fra andre, men gerne fra maskiner og andre hjælpemidler.

Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen steder, hvor man kan købe f.eks. 15 kg eller 10 kg sække, men jeg modtager gerne tips.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Ryggen er slidt
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2021, 13:57 »
de sække jeg køber hos land og fritid er med 15 kg, så det letter da lidt. Og så håber jeg du har sækkevogn til rådighed og en lille vogn til at køre det på. Nu er vi her i huset kun til cykler og der har jeg en cykeltrailer til som der kan være 3 sække af gangen deri. Og ja jeg trækker den med helt ind igennem ved land og fritid og så bliver sækkene bare væltet ned i og mor her cykler så de lidt over 3 km hjem igen og trækker vognen hele vejen igennem haven, så skal jeg bare lige tippe vognen og op i beholderen. Det var det og så vidt jeg kan se er vi lige gamle vi 2 så ja vi er ved at være slidte. Håber det lykkes for dig.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Ryggen er slidt
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2021, 21:01 »
Land og Fritid ligger langt fra mig, men hvis man kan få det leveret, så er det perfekt med 15 kg sække. Det vil jeg prøve næste gang, jeg skal bestille.

Jo, jeg har sækkevogn, men meget bulet terræn. Det er hønsenes skyld, de skal absolut ligge og rode lige der, hvor jeg gerne vil køre med min sækkevogn  ;)

Det der er hårdest for min ryg er, at læsse bilen og få sækkene op igen. Og så at løfte dem op, så jeg kan hælde det i tønderne.

Byg og hvede får jeg af fra en lokal landmand, og selvom han er 87 så er han stærkere end mig og fylder sækkene godt op. De vejer mindst 25 kg.
Jeg har været meget længe om at bede ham om at lade være  ::), synes det er så pinligt, at sådan en gammel mand har flere kræfter end mig.

Jeg skal nok overveje en trækvogn af en eller anden slags.
Tak for svaret.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Ryggen er slidt
« Svar #3 Dato: 25 Marts , 2021, 08:29 »
Jeg bruger natural hønsefoder. det hed tidligere møllerens. det er også i 15 kg. sække.
Mange forskellige forhandler vist det mærke.
http://www.natural-brande.dk/pl/Fjerkr%C3%A6-Foder-Natural_411393.aspx
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Ryggen er slidt
« Svar #4 Dato: 25 Marts , 2021, 08:36 »
Tak for svaret.
Jeg kan se, at jeg skal gøre en ekstra indsats for at finde 15 kg sække i nærheden.

Offline torsholt

  • Bruger
  • Indlæg: 36
Sv: Ryggen er slidt
« Svar #5 Dato: 25 Marts , 2021, 09:59 »
Jeg køber alt foder online og får leveret ved kantstenen.  Så kører jeg hver 25 kg sæk med sækkevogn i foderrum, der åbner jeg sækken og med en skål tager halvdelen op i regnvandstønder inden resten kan løftes og tømmes.  I sidste uge var det 20 sække, det giver god motion, men ikke ondt i ryggen.

Offline CDU

  • Bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Ryggen er slidt
« Svar #6 Dato: 25 Marts , 2021, 14:07 »
Du kan på vildmedhøns.dk købe mange slags foder i fx 15 kg.. Når jeg modtager 25 kg poser modtager jeg dem i en "gl renovationsbeholder 240 l". Herefter åbner jeg posen med en saks og tager foderet derfra. :-)

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Ryggen er slidt
« Svar #7 Dato: 25 Marts , 2021, 19:39 »
Det er vist først og fremmest en ændring i mine vaner, der skal til. Selvfølgelig kan jeg dele en sæk i to, jeg skal bare lære, at tingene tager lidt længere tid, end jeg er vant til.
Tak for jeres tanker.