Jeg har bestilt æg af gøgespættede eller rettere gråtstribede, nu må jeg til at lære det !
Det er første gang at jeg bestiller æg via nettet så jeg er ret så spændt på udfaldet.
Jeg har prøvet at søge lidt efter hvad reglerne er men leverandør siger at de rask væk sender til udlandet.
Det bliver spændende at følge med i de forskellige resultater landet over. Håber at vi kan avle en smule mere seriøst på dyrene for jeg syntes godt nok at det der har været til rådighed i DK har været med mange forskellighedder og lige lovlig langt fra standarden.
Jeg har haft maraner i 10 år efterhånden og det har ikke været nemt at skaffe nye dyr eller æg. Håber virkelig at vi kan få noget konstruktivt ud af maranernes fremgangs march og passe på ikke bare at avle på revl og krat.
Godt nok er det jo mest for æggenes og hyggens skyld at mange har deres høns/maraner men at de oven i købet er standard mæssigt i orden gør jo absolut ikke noget.
Syntes at det er godt at vi kan arbejde lidt sammen via denne spæde specialklub.
Hej.
Kan jo ikke vise nogle kyllinger endnu. Mine rugeæg er dog kommet fra Tyskland i dag. Nu må de stå og hvile køligt (10-15 grader) indtil i morgen. Dette er hvad min leverandør anbefaler. Dette for at æggene skal falde til ro. De skal ikke vendes i det næste døgn.
Fik 30 stk. æg fra sort kobber farvede.
* Æggene vejede mellem 58 - 70 gram. Gennemsnitlig vægt 63 gram.
* Jeg er jo ingen ekspert i og bedømme farver og form. Efter at have set billede på den Franske hjemmeside bedømmer jeg at de er fra 3 - 8 på en skala der går til 9.
Vil bedømme at de middel er ca. 5-6.
Vedhæfter lidt billeder, så I kan se hvordan de var pakket og hvordan de ser ud. Desværre synes jeg at æggene er lidt lysere på billederne end i virkeligheden. Det er nok blitzen.
I må gerne komme med kommentarer. Jeg er jo nybegynder.
Hilsen Thomas
De ser flotte ud Thomas