I dag fik jeg endelig produceret en hønsefræser - og sat min skruk ud, med sine fire kyllinger. Nøjjjj hvor er de dejlige at kikke på.
Det var også sjovt at se, at den stolte fader og den ene moster der ikke er skruk, straks skulle hen og se til den lille familie.
Nu kommer så det, der får mig til at fortælle om dette - og det er, at de fire kyllinger er helt sikker afkom af min Brahma hane og de 3 høner købt i maj. Der gik de også sammen og der var ikke andre haner, som kunne have trådt damerne.
Altså er jeg 100 % sikker på faren og moren - men hvorfor er der så 2 lyse kyllinger og 2 mørke kyllinger
De har de rigtige tegninger, som Brahma kyllinger skal have, men de mørke aftegninger er bestemt ikke ens. De er hhv meget lyse og mere mørke - aftegningerne!
Der til kommer, at de små fjer på vingerne har hvide aftegninger - som en plet - på de lyse, men ikke på de mørke kyllinger.
Er det normalt at der findes lyse og mørke kyllinger af de samme forældre, som alle er Brahma guld sortbåndet ?
Eller er det hhv høne og hanekyllinger ?? mener ikke jeg har læst, at man kan kønsbestemme Brahma som daggammel