@ Jørn, jeg synes vi skulle ofre en Canadian Club wisky i stedet for sådan noget sur champagne
@ Marianne jeg tror du ret i at jo mere man ved jo flere fejl kan man se, men ingen høns er jo ufejlbarlige, nu skal vi "blot" lære, hvilke fejl der er meget alvorlige og rigtigt svære at komme af med.
@ Johanne De hvide er meget smukke især hønernes fjer hen ad ryggen ligner næsten blonder. Det gule er jeg ikke bekymret for, jeg har set det på Vibens hvide silkehane. De nye fjer er lidt gule, men det forsvinder igen.
Jeg er mere loren ved de gule ben, men har en ide om, at det har noget med det tværstribede gen at gøre, idet det er min tværstribede høne der er mor til dem og alle hendes hanekyllinger er jo tværstribede enten lavendel eller grå.
Dette opdræt gav jo langt mere for mig at arbejde med end meningen var, men så meget desto bedre, blot kræver det en masse plads.
Til næste år har jeg forhåbentligt både lavendel( selvfølgelig) grå tværstribet, lavendel tværstribet, sorte, vildfarvede og så de hvide.
VH Gunni.