Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Godt råd vedr. nabo modtages  (Læst 18538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Didde D.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 213
Sv: Godt råd vedr. nabo modtages
« Svar #45 Dato: 30 August , 2012, 14:44 »
Ellers skal i gå over til moskusænder, som også skulle blive større (over lidt længere tid) og de pipper kun meget lavt som kyllinger.
Hønsehilsner fra Didde

http://candselv.blogspot.com/

Offline Jeanette

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 67
    • Et Liv På landet
Sv: Godt råd vedr. nabo modtages
« Svar #46 Dato: 30 August , 2012, 14:51 »
Vi har købt moularder, denne gang sammen med de hvide landænder. Det er ikke deres rappen som irriterer det kan ikke blive nær så højt som gæssenes skrigeri.
Mvh
Jeanette

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Godt råd vedr. nabo modtages
« Svar #47 Dato: 08 ſeptember , 2012, 15:20 »
Jeg kan i hvert fald varmt anbefale moskusænder, som er så godt som lydløse. De skider i vildskab med høres ikke ;-)
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Godt råd vedr. nabo modtages
« Svar #48 Dato: 10 ſeptember , 2012, 15:14 »
jeg kan nu også anbefale moularder  de bliver større end moskusser(hos os ;D) og af lyd er de ubetydelige. moskusser er også dejlige lydløse. Men for at få moularder skal i have en eller to landænder, men det må naboen klare, 2 rapænder /o
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Godt råd vedr. nabo modtages
« Svar #49 Dato: 10 ſeptember , 2012, 15:58 »
Man kunne også bare købe Moulard ællingerne i forsommeren/foråret og så slagte dem til jul. Så har man løst problemet med snegle og julemaden er i hus. Og endvidere er der ingen dyr som skal huses og fodres hele vinteren.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Godt råd vedr. nabo modtages
« Svar #50 Dato: 13 ſeptember , 2012, 12:52 »
En lille kommentar til det der med dyreenhederne og ikke-erhversmæssig vs erhversmæssigt.

En ting er de "rigtige" dyreenheder, altså dem man laver gødningsregnskab efter, hvis man har mere end 3 dyreenheder er der diverse regler for udbringning af gødning etc. (som hos en fuldtidslandmand).

Noget andet er den der sjove definition der hedder ikke-erhversmæssig, den går i bund og grund på (som jeg har forstået det) på om man driver husdyrholdet som erhverv ..., altså hvis man har 500 ænder så kan alle jo regne ud at det nok ikke er til eget forbrug, men det er faktisk stadig kun lidt over ½ dyreenhed.
Den kommunale liste giver jo nok et meget godt bud på sådan en bonderøv der gør i selvforsyning ... Men altså man må godt have 500 ænder til slagt og salg, man skal bare lige registreres, ligesom man gerne må sælge slagtede lam, kalve, grise etc. bare man er registreret og følger reglerne.

Og vil man endelig gerne have mere end 3 dyreenheder så skal man selvfølgelig bare følge de regler der gælder og det betyder at der bl.a. er krav til hvor meget jord man har at udbringe gødningen på.

Bortset fra det håber jeg i får et bedre forhold til naboen, der er i hvert fald ikke noget at komme efter hvis hun klager til kommunen. Vi havde også engang en frygtelig sur underbo, hvor alt var i vejen og det bundede også i personlige problemer hos hende, og det kan man jo ikke rigtigt gøre noget ved men trælst er det mens det står på. Hvis i skifter til lydsvage moskusmodeller finder hun nok bare noget andet at brokke sig over ;-)

Rap, rap
Charlotte
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline kiboje

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
Sv: Godt råd vedr. nabo modtages
« Svar #51 Dato: 13 ſeptember , 2012, 14:35 »
Hej der.
Inden jeg startede som "ægge avler" havde også nogle naboer, som fortalte mig, at jeg bestemt ikke måtte have høns i et parcel hus kvarter. Så matte jeg fortælle dem at de tog fejl.
Jeg var først inde på vores grundejer forenings hjemme side, at man gerne må have høns til hobby brug, men ikke erhverv. Derefter var jeg på kommunens hjemmeside, der står det samme /o. Nu syntes de før så emsige naboer, at det er så hyggeligt med lidt kaglen. (og med nogle hjemme lavede æg) :laugh:
Med venlig hilsen

kiboje