Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: moskusællinger og løbeænder er løbet hjemmefra  (Læst 1228 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tenna1972

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 89
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
moskusællinger og løbeænder er løbet hjemmefra
« Dato: 20 August , 2012, 18:50 »
4 af mine moskusællinger fra iår(ca 16 uger )og 2 indiske løbeænder har været væk hjemmefra i 2 dage.der er ingen fjer at se på ejendommen, så håber mikkel ikke har taget dem.Måske de hygger sig i en af kornmarkerne og kommer tilbage igen! Erfaringer med "børn " der er stukket af hjemmefra- kommer de mon hjem igen???
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: moskusællinger og løbeænder er løbet hjemmefra
« Svar #1 Dato: 20 August , 2012, 21:46 »
Hvis de kan finde hjem, vil de sikkert gerne. Men det er nok desværre tvivlsomt, om de kan det.

Mine nye gæslinger løb hjemmefra sidste lørdag. De var gået i samme retning, indtil de (heldigvis) stødte på en uigennemtrængelig hæk og slog sig ned på en terrasse, hvor de blev fundet i god behold dagen efter.

En stor gæsling, jeg havde i 2004, var med i sommerhus og havde sent om aftenen haft "held" til at bryde ud af indhegningen. Den var gået imod vinden mod fjorden og var faldet halvvejs ned af en skrænt ved stranden 500 meter væk, hvor jeg lykkeligvis fandt den på en lille afsats og fik den bugseret op. Hele eftersøgningen og bjærgningen var foregået i mørke, og det regnede og blæste en halv pelikan. Og jeg havde udbryderens partner i hælene, så vi var alle tre overlykkelige over at blive genforenede.

Hvis ikke mine bortløbne gæslinger var stødt på forhindringer, er jeg bange for, at de bare ville være blevet ved med at gå.

1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: moskusællinger og løbeænder er løbet hjemmefra
« Svar #2 Dato: 21 August , 2012, 09:09 »
Hvis de er gået vild i en kornmark, kan de jo risikerer at blive taget af en høstmaskine, og jeg tænker ligesom Berit, at de nok ikke lige dukker op igen, jeg ville nok lave en eftersøgning, og lytte efter løbeænderne for moskus siger jo ikke meget, med mindre de stadig siger pip.

De kan jo på nuværende også være taget af ræven.
Måske du har naboer der kan have taget dem ind , men ikke ved hvor de hører til

Vi håber du finder de små igen
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline tenna1972

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 89
  • er kok,men kun af proffesion og ikke i hønsegården
Sv: moskusællinger og løbeænder er løbet hjemmefra
« Svar #3 Dato: 21 August , 2012, 16:35 »
jeg tager på andejagt iaften, for løbeænderne plejer jeg at "snakke" med, så jeg ved hvis de kan høre min stemme, så vil de reagere
indehaver af:
1,3 blå maran
0,2 farverolles-laksefarvet
1,0 cavalier king charles spaniel
0,1 alm huskat