Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vandet er stift!  (Læst 6115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Vandet er stift!
« Svar #15 Dato: 06 Februar , 2012, 12:33 »
Kunne du ikke forsøge med en plastikpresenning i badekarret? Eller en stor murerbalje? Jeg ville HADE ikke at komme i bad dagligt :(. Så jeg håber at være væk inden kommunen skal sørge for mit bad ;).

Jo det kunne jeg vel egentlig godt, men problemet er at gæs napper i al ting, og den der franskbrødskniv der sidder i næbet på dem, gør altså hurtigt kål på en presenning.
Det er nu ikke hver dag de to aldrende damer bader selvom der er frisk vand, (det er måske kommunale gæs) men det vare vel heller ikke længe før der er gang i byggemarkedernes haveafdeling, og så kommer der sandkasser, og Mibbe og Korsør kan få sit bad igen, det skal nok vække glæde, især hvis jeg kan få en blå muslingeskal som er det mest velkendte badekar.
De kunne hverken lide grønne skibe eller gule æbler, så det kan da godt være at der vil blive badet lidt oftere  hvis jeg kan skaffe en blå;D

Kirsten når du skal på plejehjem er man gået tilbage til fællesbad, fordi badeværelserne bliver brugt for lidt i forhold til etableringsprisen  ::)
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Vandet er stift!
« Svar #16 Dato: 06 Februar , 2012, 13:10 »
Mibbe og farmand er da bare for søde! Jeg er lidt misundelig - Keld kan ikke lide, hvis andre end min svigerinde nusser ham på hovedet. Hun fik til gengæld lov efter at have været i stue med ham i kun ti minutter. Vi andre er henvist til brystet, nakken og halsen - og, når han sidder på skødet, under vingerne. Men jeg får nu næsten altid et gåsekram, når han har fået bleen på.

Puha, troede faktisk ikke, de små kræ kunne fryse fast. Én ting mere at tjekke.

Gæslinger kan i øvrigt smugles ind overalt! :D
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Vandet er stift!
« Svar #17 Dato: 06 Februar , 2012, 20:59 »
Årh det er gåse-hygge på højt plan  :P

Offline Gitte Langkniv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
Sv: Vandet er stift!
« Svar #18 Dato: 14 Februar , 2012, 10:38 »
Gæslinger kan i øvrigt smugles ind overalt! :D

 !n !g !h !j *f

Absolut! Guf og Åse er kun tamme for mig, når min mand skal lukke dem ind, hvæser de. Forleden gik min mand ud af indhegningen igen, dvs. han vendte ryggen til Guf, som omgående sænkede hovedet og bredte vingerne ud og kom hvæsende...det fik dog ende, da min mand vendte sig om og sagde BØH med et stort grin  ;D
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Vandet er stift!
« Svar #19 Dato: 14 Februar , 2012, 10:45 »
så skulle i se fruen igår da vi ville prøve at få emma gris ind i huset istedet for bare at sove i en balle hø, hun troppede og trode emma  gris var farlig ;D ;D