Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan lærkeduer selv finde føde?  (Læst 4555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Andersp90

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Kan lærkeduer selv finde føde?
« Dato: 10 Juli , 2016, 21:52 »
Hej alle sammen. 😊

Jeg går lidt og drømmer om lærkeduer - både fordi de voksne dyr er flotte, og fordi der skulle være godt med kød på ungfuglene.  ::)

Planen er, at de skal have fri adgang til de omgivende marker og kradt.

- og så kommer det store spørgsmål: Vil de være i stand til at brødføde dem selv og deres afkom i de lune måneder?

Håber i kan hjælpe. :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kan lærkeduer selv finde føde?
« Svar #1 Dato: 12 Juli , 2016, 21:45 »
De kan da måske godt overleve, men hvis de også skal yngle og fodre en masse unger op ( som der sikkert forventes) så tvivler jeg på at de kan leve kun af det de selv finder, men hvorfor skal de det, er det fordi man ikke vil ofre penge på foder?
« Senest Redigeret: 12 Juli , 2016, 21:47 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Andersp90

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Kan lærkeduer selv finde føde?
« Svar #2 Dato: 18 Juli , 2016, 18:33 »
Jo Lene, man vil gerne ofre penge på foder. :)

Men nu har vi jo så meget lækkert naturligt foder, (marker, kardt) som de kan benytte sig af. :) Så vi vil gerne have fat i nogle dyr/race, som stadig er dygtige fødesøgere. - ligesom vores dejlige danske landhøns. ;D

   
« Senest Redigeret: 18 Juli , 2016, 18:43 Fra Andersp90 »

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Kan lærkeduer selv finde føde?
« Svar #3 Dato: 21 Juli , 2016, 09:42 »
Jeg tror da nok de selv kan finde noget af føden, men om det så bliver nemt og holde dem hjemme ved jeg ikke.Mange raceduer har ikke den store evne til og finde hjem, så mit bud ville være at det nok skal være foderet der holder dem hjemme. Det er ikke noget jeg har eksperimenteret med, så jeg skal ikke kunne sige om det vil lykkes
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk