Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ingen æg?  (Læst 15574 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Ingen æg?
« Svar #30 Dato: 05 April , 2014, 10:14 »
Du kan vedlægge også store billeder direkte fra telefonen, hvis du bruger Tapatalk. Selve galleriet bruger flash og i nogle tilfælde også java, så det duer ikke fra telefon
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Nybegynder

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Ingen æg?
« Svar #31 Dato: 05 April , 2014, 15:22 »
Ah, må lige prøve, lm jeg kan hitte ud af det :)

Offline Nybegynder

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Ingen æg?
« Svar #32 Dato: 05 April , 2014, 15:24 »
Hep, det lykkedes sørme. Her er den ene af de ikke-æglæggende? Ser hun bleg ud?

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Ingen æg?
« Svar #33 Dato: 05 April , 2014, 17:58 »
den ser bestemt ikke bleg ud. Mit bedste bud ville være og holde igen med hvidt brød, og så ellers tjekke dem ordentlig efter for utøj. Eventuelt give dem et pust staldchok i rumpen for og være sikker
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Nybegynder

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Ingen æg?
« Svar #34 Dato: 05 April , 2014, 19:08 »
Hvad gør hvidt brød, Jes?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Ingen æg?
« Svar #35 Dato: 05 April , 2014, 19:17 »
Hvad gør hvidt brød, Jes?

Gør hønsene mætte uden at tilføre dem nogen form for brugbar næring....til f. eks. æglægning
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Ingen æg?
« Svar #36 Dato: 05 April , 2014, 19:28 »
Ja men lidt Hvidt brød skader altså ikke æglægning.. Her spytter de æg ud som tosset og får nok i gn.snit. 4 skiver Hvidt brød dagligt plus al den hvede, de vil æde (næsten) ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Ingen æg?
« Svar #37 Dato: 05 April , 2014, 19:30 »
Har du prøvet at fx sætte en ny redekasse op inde i huset eksempelvis en lille trækasse med et klæde over, som en slags hule... Altså jeg tænker her rent forsøgsbasis for at se, om de viser interesse for en evt nyt sted at lægge deres æg ( selvom de ikke gør det lige pt) :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Nybegynder

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Ingen æg?
« Svar #38 Dato: 05 April , 2014, 20:04 »
Nåh ok, men de får nu ikke Hvidt brød dagligt og ikke i store mængder, men vi kan da være obs på det.

Der står faktisk en lille kasse i forvejen, da de alle bestemte sig for ikke at sove på pinde, så det blev lidt trangt i de to redekasser. Så vi kan da prøve at lægge noget over den. Jeg ville nu mene, der var nok at vælge imellem med trækassen, de to almindelige redekasser og et lille kaninhus ude i gården, som de også kan gå ind i. Men det er jo nemt at afprøve og et forsøg værd :)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Ingen æg?
« Svar #39 Dato: 06 April , 2014, 00:04 »
Af hvede bliver de fede.

Hvidt brød er typisk lavet på hvede.

Fede høns giver færre eller ingen æg.

Mvh
Erik Andersen

Offline Nybegynder

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Ingen æg?
« Svar #40 Dato: 06 April , 2014, 16:35 »
Nu har vi tjekket dem for lus igen og ikke fundet noget. MEN måske har vi fundet noget af forklaringen. Kan det ske, at de pludselig lægger væsentlig mindre æg? Vi taler om ca halv størrelse af deres rekord.

I dag var der nemlig tre æg. To, der var stort set identiske og et, der så lidt større ud og var en anelse mørkere i farven. De to mindste vejede 42 og 44 og det mørkere 50. Jeg har lagt mærke til et par gange før, mens vi har troet, der kun var æg fra silkerne, at ét har været lidt større, men da de stadig var meget mindre end de hvides normale æg, har vi ikke troet, det var fra dem.

Det ville dog undre mig meget, hvis silkerne havde lagt tre på en dag, da den ene af dem har virket småskruk her i weekenden, så det ville jo passe fint, hvis det tredje æg var fra en hvid høne. Eller hvad?

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Ingen æg?
« Svar #41 Dato: 06 April , 2014, 16:50 »
Er der nogen af de godt 8.000 medlemmer herinde der har erfaringer/viden???
Er der nogen af de godt 8.000 medlemmer herinde der har erfaringer/viden???

Nu er jeg ( vi ) jo lidt oppe i alderen men mon ikke der er unge mennesker ( -45 ) der har en løsning på problemet ?
Hilsen Leif
Kanariefugle.