Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En lille sød historie  (Læst 139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tduedahl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
En lille sød historie
« Dato: 21 November , 2013, 12:00 »
Hej med jer.
Lige en lille historie fra dette års fjerkræ liv hos mig.
Eftersom hønsegården var blevet for lille og gammel, fik je min kære mand til at bygge en ny, på 100m2, en rigtig fin en af slagsen. Der gik mine 12 store sussex og hyggede sig... Min eneste lille dværghøne forsvandt under byggeriet (den kunne åbenbart komme ud i den midlertidige indhegning) jeg havde efter en måned mistet håbet om at den ville komme hjem igen... Men en dag hørte jeg en masse pippen fra et lille bed, og gæt hvad jeg fandt... Dværghønen, med 12 små kyllinger:) Fantastisk! Jeg lukkede dem i et bur sammen med deres mor, så de ikke længere skulle frygte ræven, og hvad der ellers er af farer i naturen.
I mellemtiden havde ræven været forbi den nye hønsegård og havde taget alle 12 store sussex:(
Vi fik rettet fejlen i den nye hønsegård, og kyllingerne og deres mor kom i de nye store forhold. Da kyllingerne var 3 mdr gamle døde moderen (jeg tror hun var meget gammel)... Og nu har jeg så mine 12 store kyllinger tilbage. Godt gået af min lille dværghøne, men trist hun ikke kunne mere.

Det har været et dyrt år, og jeg er ikke gode venner med ræven... den har også nået at tage 8 af mine moskusænder der går frit ved søen:(

Den sidste lille historie handler om vildænder.
Min veninde ringede og fortalte at en and havde lagt 9 æg i hendes villahave... Jeg hentede æggene, og fik den ruget ud... Efter nogle måneder i bur satte jeg dem fri ved vores sø - og de lever nu i bedste velgående i det fri. Jeg er spændt på at se hvornår, og om, de flyver deres vej når parringssæssonen går i gang.

Det var alt herfra - nu vil jeg sætte alt ind på at få rævene skudt inden de får hvalpe igen!