Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegal i Faaborg-Midtfyn  (Læst 33386 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Dato: 25 Oktober , 2013, 21:24 »
Måske er her en ny sag for Finn.

http://www.fyens.dk/article/2390744:Faaborg-Midtfyn--Vaekker-naboerne--Hanen-Damixa-bliver-forvist

Jeg ved ikke om Damixa's ejer er bruger af forum, men hvis han får lidt hjælp herfra bliver han det vel.

Jeg ved heller ikke hvor meget af artiklen der kommer med her i den elektroniske udgave, men jeg har læst den trykte, og jeg syntes naboen har en dårlig sag.
Hilsen
Peter

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #1 Dato: 25 Oktober , 2013, 22:32 »
Vi kan jo også give lidt kommentarer til artiklen. Nogle af de kommentarer der er kommet synes noget 'afsporet'.
Mvh
Erik Andersen

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #2 Dato: 26 Oktober , 2013, 03:22 »
Jeg har sat den på facebook.  :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #3 Dato: 26 Oktober , 2013, 06:24 »
Hvis hanen bor i landzone, så kan der vel ikke gives et forbud. Eller kan der? Måske skulle ejerne forsøge at mindske lyden ind til kl. 6, så naboerne ikke kan høre den livlige hane kl. 4.30 om morgenen.

----------------------
Hanen bor i landzone. Jeg har lige googlet mig frem til det. Det er et ægtepar med finurlige ting, figurer, spas og sjov i haven der har hanen. Jeg kunne godt fristes til at tro, at det måske lige så meget var deres alternative livsstil der var grundlaget for klagen.

http://www.tv2fyn.dk/arkiv?video_id=23232

Som det ses, bor Jon og Karen ret så langt ude på landet. Deres grund er ca. 2400 m2. I mine øjne bør hanen ikke fjernes!

« Senest Redigeret: 26 Oktober , 2013, 06:53 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #4 Dato: 26 Oktober , 2013, 07:37 »
Jo kommunen kan godt give påbud også i landzone... De kan ikke lave regulativer i landzone, men individuelle påbud kan de skam godt give. Der skal som regel en del mere til og det ser noget mystisk ud efter det billede som Tanja viser at det ikke skulle v være muligt at holde hane der. Men det er meget svært at sige noget udelukkende på baggrund af avisartikler.

Jeg husker en sag om duer fra samme kommune nogle år tilbage og hvis det er samme dame fra forvaltningen som er sagsbehandler på denne sag så undrer det mig ikke at kommunen giver naboen ret i at hanen skal væk også selv om det er landzone.( Datteren fra den sag siger i al fald nogle meget mindre pæne ord om sagsbehandleren og hendes måde at opfatte sandheden på)

Som jeg læser teksten så har kommunen givet påbud og en frist til hanen kommer væk. Hvis den så ikke kommer væk er næste skridt at kommunen hiver dem i retten og de kommer for en dommer. Afhængig af hvordan sagen reelt er og en fornuftig advokat burde det være muligt at de kan beholde hanen.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #5 Dato: 26 Oktober , 2013, 11:23 »
AHHHH  /d
Jeg har så svært ved at forstå hvorfor folk ikke kan forstå forskelden ved at bo i byen/ på landet.

Byen:
Der ligger alle butikkerne, busserne kører tæt forbi. Man kan gå til biffen eller sidde på cafe og nyde en kaffe. Børnene har skolen og fritids huset tæt på, skal de gå til blokfløjte undervisning ...ja så er der kun få minutters gang hjemme fra. Huspriserne er som regel høje fordi ALT ligger tæt på. En del mennesker fra byerne bruget, at tage "ud på landet" for at mærke den friske luft, høre vinden i træerne eller bare løbe en tur. Når sneen kommer kan de så sidde inde og nyde at vejene bliver ryddet og saltet så alt glider nemt næste morgen.

På landet:
Der er langt til butikkerne. Kaffen bliver drukket hjemme/ på hønse bænken. Børnene skal køres til skolen/ fritids huset , da man ikke sender en 7 årig afsted på cykel ude på de veje hvor den tunge trafik kører. Huspriserne er som regel lave fordi: Der er langt til alt, der lugter tit, Traktorer og andet godt som der bruges på landet, larmer og fylder på vejene. Når sneen kommer skal man selv ud med skovlen kl. lort om morgenen for at rydde vejen i håb om at man kan komme på arbejde.

SÅ....  Ville jeg ha haft fred og ro samt gade lygter, ville mit valg ha`været : betale den høje pris for huset i byen.

Mit valg er: Højt til himlen, dyr på græs. Traktorer og lugt sener samt stjerne himmel om natten, Lav pris for huset, og et stort forbrug af benzin.

Man får hvad man betaler for  ;)
Gummistøvler og træsko klær` mig bedst  *e *h *h *h
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #6 Dato: 26 Oktober , 2013, 11:52 »
Hørt, Linda /o /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #7 Dato: 26 Oktober , 2013, 14:14 »
Jeg har lige snakket med Jon og det tyder på at kommunen er langt ude og jeg vurderer at det påbud ikke kan holde...
Jeg beder om aktindsig i denne sag og andre i Fåborg-Midtfyn for at få alle papirerne.

Den gamle sag om duer er iøvrigt omtalt her
http://www.fyens.dk/article/1464873:Indland-Fyn--Naboer-i-due-krig
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kokholm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 167
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #8 Dato: 26 Oktober , 2013, 17:04 »
Puhha det kommer tæt på med de tåbelige sagsforløb. Det er dejligt der er nogen der har overskud til at arbejde med sagerne. Det presser nok alligevel sagsbehandlingen. Jeg tror nu jeg vil kontakte en kommunalbestyrelsesmedlem som stammer fra vores lokalområde.
Sonja

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #9 Dato: 26 Oktober , 2013, 17:12 »
Finn- hvad skulle vi gøre uden dig i kampen for at opretholde menneskeretten til at holde høns. /o
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #10 Dato: 26 Oktober , 2013, 19:42 »
Hvis du har brug for noget lokal opbakning, så sig til Finn. Jeg bor jo i Fåborg-Midtfyn kommune.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #11 Dato: 26 Oktober , 2013, 20:24 »
Lokal opbakning er ekstremt vigtig i sådanne sager så tak for det. Men jeg skal lige have papirerne for at vide hvordan kagen skal skæres. Jeg har sendt en mail til udvalgsformanden, mest for lige at sige bøh... Dukker der noget op i de lokale medier må I godt lige sige til
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #12 Dato: 26 Oktober , 2013, 21:38 »
Lokal opbakning er ekstremt vigtig i sådanne sager så tak for det. Men jeg skal lige have papirerne for at vide hvordan kagen skal skæres. Jeg har sendt en mail til udvalgsformanden, mest for lige at sige bøh... Dukker der noget op i de lokale medier må I godt lige sige til

Undskyld - den røg åbenbart afsted uden min kommentar.
'' Jeg har sendt en mail til udvalgsformanden, mest for lige at sige bøh...'' var hvad Finn skrev.

Du skal nok være lidt tålmodig mht svar fra udvalgsformanden. Han er nok ude at skifte underbenklæder, samt konsultere sin mor mht hvad han skal svare på din mail samt hvordan han bedst rengør de snavsede underbenklæder.  *g *g *g
« Senest Redigeret: 26 Oktober , 2013, 21:46 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #13 Dato: 26 Oktober , 2013, 22:01 »
Er en smule bestyrtet og forvirret.

Jeg bidrog med nogle kommentarer i aftes under artiklen om den problematiske hane. (Ved godt at man skulle være på FB for at deltage, men selvom jeg ikke er aktiv på FB har jeg dog oprettet en konto netop til disse formål). Jeg kunne i aftes se mine bidrag under artiklen, men jeg kan også konstatere at de i dag er forsvundet. ?????????????????
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #14 Dato: 27 Oktober , 2013, 06:06 »
Er en smule bestyrtet og forvirret. Jeg bidrog med nogle kommentarer i aftes under artiklen om den problematiske hane. (Ved godt at man skulle være på FB for at deltage, men selvom jeg ikke er aktiv på FB har jeg dog oprettet en konto netop til disse formål). Jeg kunne i aftes se mine bidrag under artiklen, men jeg kan også konstatere at de i dag er forsvundet. ?????????????????
Der er et eller andet der ikke fungerer rigtigt. Min kommentar er kommet med, men jeg kan kun se den, når jeg vælger "omvendt kronologisk rækkefølge". Tæller jeg antal af kommentarer sammen igennem hele tråden stemmer antallet heller ikke overens med det antal kommentarer, der står at der skal være. Jeg kan desværre ikke se din kommentar, uanset hvordan jeg beder Facebook om at vende og dreje opstillingen, og min kommentar er stadigvæk pist borte, ind til jeg vælger "omvendt kronologisk rækkefølge".

'' Jeg har sendt en mail til udvalgsformanden, mest for lige at sige bøh...'' var hvad Finn skrev. Du skal nok være lidt tålmodig mht svar fra udvalgsformanden.

Han er nok ude at skifte underbenklæder, samt konsultere sin mor mht hvad han skal svare på din mail samt hvordan han bedst rengør de snavsede underbenklæder*g *g *g
Især hvis Finn har sendt sit profilbillede fra Facebook med. 8) ;D
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"