Forum > Duer, fasaner, vagtler, kalkuner og påfugle
Vagtler - hvilken race er egnet?
MOK:
--- Citat fra: Leif Tranum efter 18 Marts , 2013, 15:46 ---Hej Morten.Det er selvfølgelig bedst at have indendørs bure.I mine bure har jeg tørt strandsand som underlag .Du kan se nogle af mine bure på mit galleri.Der kan du også se mit redskab til rengøring / rensning af sand,en fejebakke med mange små huller.
Kom igen hvis du har flere spørgsmål. /o /o /o
--- Afslutning på citat ---
Jeg var bare "nervøs/spændt på" om ikke fuglene flagrer rundt, hvis man står og roder rundt i buret - der er jo langt ind bagved, så jeg kan se mig selv ligge halv inde i buret og si sand, mens vagtlerne flagrer hen over ryggen på mig og ud :-[ men de er måske ganske rolige ? (jeg havde kinesiske dværgvagtler som barn og de var alt andet end tamme :'(
Leif Tranum:
Hvis du har set mine bure,vil du kunne se at døråbningen ikke er ret stor.Burene er 180 cm. dybe og 60 cm. høje og brede.Mine japanske flagrer slet ikke rundt.De er håndtamme.En vagtel som Bob White er derimod meget sky.Som nybegynder vil jeg helt klart anbefale de japanske.Og de lægger masser af dejlige æg.Når jeg gør rent,en gang om ugen,kan jeg gøre det både forfra og bagfra,da der er låge i begge ender.Burene er hævet en meter over jorden.
Finn Jensen:
Ja Bjarne er meget savnet.
Vi har fået lov at beholde hans gamle side. Den kan findes her
http://fjerkrae.dk/vagtler/
Zenia:
Jeg har haft kinesiske dværg vagtler siden sidste år, men i går hentede jeg 1,2 japanske og er du vild de er stille og rolige. Min datter på 3 syntes de er så søde og nu kan hun få lov til at kæle dem, de går inde i et kaninbur nu og skal når vejret vel og mærket tillader det ud i nyetableret drivhus, så vi glæder os meget til at nyde dem derude, både de meget flyvske kinesiske og de kælende japansk.
Metmus:
Jeg vil gerne lige slå et slag for vagtlens natur..nemlig det, at den er en bundfugl og render på.bunden og gemmer sig i krit og krat. Det er SÅ vigtigt, at vagtlen kan gemme sig i hø/gran/græstuer /og eller jordbærplanter i fx drivhus og vigtigst af alt, for at fuglen ikke bliver stresset. Vil gerne lige informere, at Flemming i Egtved har gran og krat i alle sine bure :-)
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side
[*] Forrige side