Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62408 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

toustrup

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #90 Dato: 22 April , 2009, 01:16 »
Hej helt ny på siden.Ros til alle de gode indlæg. Jeg hedder Thomas har en lille gård ved langå er gift med fanni og vi har 3 drenge jeppe 14 magnus 10 anton 3. det burde jo være nok for at få dagen til at gå fornuftig men nej lidt hygge skal der være så et stk islænder hest 1stk pony 5 sorte dværghøns 1 kanin 1stk langhårethønsehund .3stk får.1 kat.akvariefisk og 1 stk lemming.Dejligt at bo på landet der er plads.Til dagligt er jeg produktionsskole lære.Ups var lige ved at glemme 3 dejlige hvide moskus ænder der i øjeblikket ruger på 30 æg. og så lige 18 dværghønse æg i rugemaskinen.Er nybegynder med ruge maskine så gode råd modtages med smil.Har lånt naboens fladruger og undersøgt sagen lidt er lidt svært at finde vejledning i udrugning så er nu i gang på bedste vis. ;)

Maja dichmann

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #91 Dato: 05 Maj , 2009, 21:50 »
Jamen hej  :D Jeg hedder jo så Maja, jeg er 36 år gift og har 2 dejlige piger på 7 og 13 år. Jeg er uddannet anlægsgartner og arbejder på en rosenplanteskole i Løve.
Høns er nyt for mig, men de har virkelig fanget min interasse, især Jersey kæmperne  ;D
Vi ønsker at holde høns, fordi vi syntes det kunne være hyggeligt, samt fordi vi ønsker æg og kød af god kvalitet.
Vi har en kat og 6 hunde, ja i læste rigtigt  ;D Jeg har i mange år arbejdet i forskellige foreninger der gør en forskel for hunde, især jagtmynder (galgoer) Spanske greyhounds i Spanien. Det kan jo ikke undgåes at man forelsker sig undervejs  ;D når man ser udsultede og mishandlede dyr  :'(
Vi bor på landet og har god plads  ;D
Jeg er spændt på at komme igang med hønseriet  ;D og glæder mig til at kunne snakke lidt med på forummet.

Hønselig hilsen Maja


Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #92 Dato: 05 Maj , 2009, 21:56 »
Hej Maja og velkommen til!  <I
Håber du får god glæde af dette forum, det har jeg, stort set hver dag. Stort og småt, triste og glædelige begivenheder. Her er det hele - og en masse hjælpsomme og søde mennesker.
Mange hilsener
Marianne
Mvh Marianne

Maja dichmann

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #93 Dato: 06 Maj , 2009, 08:13 »
Tak Marianne ;D jeg har også på fornemmelsen at her er rigtig rart at være, man kan ligesom læse det imellem linjerne

Mange venlige hilsner

Maja

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #94 Dato: 06 Maj , 2009, 08:18 »
 <I Jeg vil da også ønske dig velkommen til dette forum, og jeg kan kun tilslutte mig det Marianne skriver, og så pøj pøj med dit kommende hønsehold.  *p *p
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Maja dichmann

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #95 Dato: 06 Maj , 2009, 10:32 »
Hej Berit   ;D

Mange tak, jeg glæder mig helt vildt. Vi besluttede det allerede i efteråret og nu er vi næsten klar  ;D

Mange venlige hilsner

Maja


Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #96 Dato: 06 Maj , 2009, 14:17 »
Hovsa, jeg har da vist aldrig rigtig fået præsenteret mig *r

Ja, men det er jo ikke nogen hemmelighed hvad jeg hedder ;D Jeg er gift på 5. år, og mor til to dejlige piger, Sofia på 3 år (til juni), og Lina på 1 år. Vi bor alle 4 i Ringsted, hvor jeg arbejder herhjemme som dagplejer, og passer derfor begge mine piger i dagplejen. Manden arbejder med noget udvikling inden for IT. Jeg er født i Aalborg, vokset op på Amager fra jeg var 9 år, og flygtede flyttede så, da jeg var 24 år til Ringsted langt ude på landet med dejlig fred og ro, samt masser af plads! ;D

Pt. har jeg 18 skånske blomsterhøns, og 4 hvide silkehøns. Der bliver tyndet ud i dem sidst på efteråret (nogle der kender en fjerkræplukker/slagter i nærheden af Ringsted?  *e ;D)

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #97 Dato: 06 Maj , 2009, 16:13 »
Rigtig velkommen, Christina!  *f  ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline smeden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #98 Dato: 06 Maj , 2009, 17:55 »
hej, også jeg er helt ny her. ikke blot angående hønseriet som dog har stået på et års tid, men især det med compute´riet er lidt vanskeligt..

glæder mig til at finde ud af hvordan man kommunikerer, da det jeg hidtil har set her på siderne er rigtig rigtig godt !

ps.: kan nogen fortælle mig om man kan bruge en "kyllingemoder" til de helt ny rugemaskine-kyllinger - (størelse 40 x 4o cm) i stedet for en varmelampe el. lign.......???

mange venlige hilsner fra en glad og pensioneret omsorgsassistent med smedning og hønseri som dejlige hobby´s

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #99 Dato: 06 Maj , 2009, 18:44 »
ps.: kan nogen fortælle mig om man kan bruge en "kyllingemoder" til de helt ny rugemaskine-kyllinger - (størelse 40 x 4o cm) i stedet for en varmelampe el. lign.......???

Hej Smeden ! velkommen til...

Din kyllingemoder er beregnet til små kyllinger, den har indbyggede varmetråde og fungere som en gammeldags varmelampe, varmen justere du ved at hæve den op og ned ved hjælp af de 4 ben...
ifølge America`s oplysninger er en 40 x 40 cm kumo varmer beregnet til ca. 40 kyllinger, den bruger kun 50 watt så den er noget billiger i brug end en varmelampe.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #100 Dato: 06 Maj , 2009, 19:46 »
 <I Velkommen til dette forum, jeg kan fortælle at jeg bruger en kyllingmoder til maskineruget kyllinger, og min er ca 40 x40 nå de så bliver ca 3 uger så kommer de over under en varmelampe,  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #101 Dato: 06 Maj , 2009, 21:18 »
Og også velkommen til Toustrup!
 :)
Held og lykke med rugeriet!
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2009, 21:22 Fra Lone Nielsen »
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Annie

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #102 Dato: 14 Maj , 2009, 20:32 »
Nåmen hey - jeg er ny i her  ;)

Foreløbig suger jeg erfaringer til mig så jeg er ultra velforberedt når hønsegården er klar til sine beboere, forhåbentlig i løbet af/først på sommeren.

Hjemme hos os har vi to børn (og en dele-teenager på weekendophold), to hunde (Cavalierer), to katte og - afhænigigt af årstiden et akvarie med haletudser eller et terrarie med kryb som yngsten (drengebarn på 6) har fundet i haven.
Børn og dyr er en rigtigt god kombination, og nu vil vi gerne udvide med et lille hønsehold, i første omgang uden hane, af hensyn til vores nabo.

Jeg vil gerne have silkehøns, fordi de ser så pusseløjerlige ud og jeg har læst at de robuste og nemme at gøre tillidsfulde og håndtamme, så børnene kan have fornøjelse af at grave lidt orm til dem og ae på dem af og til. Derudover har jeg hørt at silkehøns udmærker sig ved at være dummere end gennemsnitshønsene (hvilket i mine øjne og i denne forbindelse er en kompliment, ikke en fornærmelse ;)), og netop dét er een af de egenskaber ved høns som jeg rigtigt godt kan lide  :D
I mit barndomshjems have holdt mine forældre også lykkelige høns og jeg tror blev et lidt bedre menneske af at betragte deres evige undren og - dog kun lejlighedsvise - skepsis over selv de simpleste ting.

Nåmen silkehøns skal de være og jeg håber at kunne finde en håndfuld på fire-fem stykker halvstore hønse-kyllinger, så de kan vokse op sammen og blive en hønse-harmonisk lille flok, når nu jeg ikke planlægger at hyre en diktator-hane til at styre tropperne.

Jeg kunne i første omgang godt tænke mig et bud på, om det overhovedet kan lade sig gøre at købe sådan en Silkehønse-kyllingeflok? Eller om man skal have et kuld æg (svigerfar m. rugemaskine haves)/daggamle kyllinger, og så spise eventuelle hanekyllinger?

Jeg har læst med nogen tid som undercover-gæst og fundet svar på en masse af mine spørgsmål. Dejligt forum og god stemning, jeg glæder mig til at læse mere.

hoejberg

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #103 Dato: 14 Maj , 2009, 20:38 »
Hejsa. Jeg kan desværre ikke hjælpe med dine spørgsmål, men vil bare sige VELKOMMEN. ;D

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #104 Dato: 14 Maj , 2009, 21:29 »
Hej - og også velkommen herfra  <I

Jeg er dog ikke så glad for at høre, at nogen mener at silkehøns er dummere end andre høns... de har bare en anden slags personlighed...  ;D For Silker er Seje - men er glad for at også du er faldet for dem  *y
Mvh Marianne