Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62746 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #690 Dato: 13 Juni , 2013, 15:18 »
hej per velkommen på forum !a

 :angel: dejligt med fordomsfrie hønse navne /o


Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #691 Dato: 13 Juni , 2013, 15:20 »
Hej Per
Velkomme til forum, det er her du kan få alt at vide om høns og andet fjerkræ, og så en hel masse andet..
Du vil ikke fortryde at have høns i haven.. /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Fr. Hønseløs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
  • Nu MED høns
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #692 Dato: 13 Juni , 2013, 18:17 »
Hej alle I dejlige fjerkræstosser,
Det er gået op for mig at jeg ikke har fået præsenteret mig ordentligt. Og det på trods af at jeg allerede har brugt dette dejlige forum i flere måneder (også som gæst).
Da jeg blev medlem var fr. Hønseløs det mest passende navn for jeg skulle kun have hjælp til at finde nogle kyllinger................. Nu logger jeg ind hver morgen for at se hvad der sker. ;D

Jeg hedder Monica, er gift med Miguel (som jeg tog med hjem fra Spanien som souvenir ;)) og vi har en dejlig dreng på 6år som ææælsker sine kyller. <L Jeg er opvokset på en bondegård med en fjerkræstosset far så ud over de mere alm. kæledyr som hund, kat og vandrende pinde så havde vi duer, guldfasan, grågæs, agerhøns, gråænder,hybridhøns, dansk landrace og en wyandotte. Men da Miguel er opvokset midt i en storby har det krævet lidt (16 års ægteskab ) bearbejdning at få høns. Jeg har boet 7 år i Spanien og i 2002 flyttede vi til Hundested, hvor vi er blevet rigtigt glade for at bo.
Jeg er vild med den altid venlige tone her på forum.........så mig kommer I til at høre mere fra. *f


Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline Lisbeth Ea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 89
  • Det er SKØNT at bo på landet :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #693 Dato: 13 Juni , 2013, 18:36 »
Velkommen til Monica  :)

Jeg kan betro dig, at jeg utålmodigt afventer færdiggørelse af vores hønsehus med voliere, så jeg kan få 1.5 Barneveldere på matriklen  ;) jeg er helt fjollet med de store sort dobbeltrandede, som jeg synes er fantastisk smukke   :)

Men hensyn til forum kan jeg give dig ret - det er nogle helt fantastiske mennesker, der er herinde  :) der er altid stor hjælpsomhed og beredvillighed til at svare på en nybegynders mange forskellige spørgsmål :)

Vi var taget til Landsudstillingen i Fredericia 2013 og det kan varmt anbefales - sikken masse dejlige hønsefolk samlet på et sted  /o

Håber du bliver lige så glad for forum, som jeg selv er  :) jeg vil glæde mig til at høre mere fra dig.

De bedste hilsner,
Lisbeth Ea
1.10  stor sort dobbeltrandede Barnevelder siden september 2013 :) det bliver spændende at følge dem - det er ganske tydeligt, at de har forskellige personligheder...men rolige og tillidsfulde er de alle.

Har du også Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!
 
http://www.barnevelder.dk/9341404
http://www.naestved-fjerkraeklub.dk/
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.okologi.dk/
http://www.oekologi.dk/

Offline Fr. Hønseløs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
  • Nu MED høns
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #694 Dato: 14 Juni , 2013, 07:26 »
Tak Lisbeth,
Jeg bliver helt nysgerrig på at se Fort knox. Du må lægge nogle billeder ind i dit galleri. :)
Ha´en dejlig dag.
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Fru Falkirks

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #695 Dato: 30 Juni , 2013, 14:56 »
Marlene 39 år gammel  :o gift med Lasse vi har sammen 5 pels-børn på papiret jagtgoldens  ;)

Har dd. fået høns igen efter en pause på 6 år og jeg har glædet mig helt åndsvagt til at hjembringe hønsene og installere dem i projekt hønsegård! Jeg er nok en af de få herinde der ikke går så meget op i racer, har flakket lidt mellem nogle racer og fandt så i DBA 10 farverolles som ser vildt søde ud!

Ud over at pleje mand, pels-børn, høns og jagt, fotograferer jeg rigtig meget (www.hundefotografen.dk) men nu står den vel på hønsefoto i fremtiden... :laugh:

Jeg har haft stor hjælp af alle jeres gode indslag på forum da manden og byggede hønsegård, nu må vi så se om projektet lykkes...

//Marlene

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #696 Dato: 30 Juni , 2013, 15:05 »
Marlene 39 år gammel  :o gift med Lasse vi har sammen 5 pels-børn på papiret jagtgoldens  ;)

Har dd. fået høns igen efter en pause på 6 år og jeg har glædet mig helt åndsvagt til at hjembringe hønsene og installere dem i projekt hønsegård! Jeg er nok en af de få herinde der ikke går så meget op i racer, har flakket lidt mellem nogle racer og fandt så i DBA 10 farverolles som ser vildt søde ud!

Ud over at pleje mand, pels-børn, høns og jagt, fotograferer jeg rigtig meget (www.hundefotografen.dk) men nu står den vel på hønsefoto i fremtiden... :laugh:

Jeg har haft stor hjælp af alle jeres gode indslag på forum da manden og byggede hønsegård, nu må vi så se om projektet lykkes...

//Marlene
Velkommen Marlene og tillykke med dine kommende høns :). Fantastisk flotte billeder du tager. Jeg er amatørfotograf, men gør det nu mest i høns og landskab ;).
« Senest Redigeret: 30 Juni , 2013, 15:07 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ØkoErna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 152
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #697 Dato: 08 Juli , 2013, 22:11 »
Hej
Jeg er Mette gift med Nikolaj vi har sammen sønnen Jonas. Jonas og manden hentede vores første to høns idag det er Bielefelder, jeg syntes de er mægtig flotte.
Vi skal have et par stykker mere, dog ikke samme race. Måske Maraner.
Hilsen fra Mette
Hilsen Mette

1,0 Mand
1,0 Søn fra 2007
0,2 Bielefelder
0,3 Farverolles hvide
0,6 Isa Brown
0,1 American Bulldog

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #698 Dato: 08 Juli , 2013, 22:12 »
Hej Mette

Velkommen til ..
Kan se du bor i Taastrup  /o
Jeg bor ude i Sengeløse
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline ØkoErna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 152
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #699 Dato: 08 Juli , 2013, 22:20 »
Hej Mette

Velkommen til ..
Kan se du bor i Taastrup  /o
Jeg bor ude i Sengeløse

Nej hvor hyggeligt ;)
Hilsen Mette

1,0 Mand
1,0 Søn fra 2007
0,2 Bielefelder
0,3 Farverolles hvide
0,6 Isa Brown
0,1 American Bulldog

Offline August P.n.k

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 175
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #700 Dato: 08 Juli , 2013, 22:46 »
Hej... Jeg hedder August og er tretten år, jeg bor med mine to lille søstre Olga og Dorthea, min store søster Rasmine og mine forældre Martin og Inger Marie. Siden jeg var baby har vi haft høns og da jeg blev fem fik jeg mine to første egne høns og en hane, senere delte mig og min storesøster en flok isa'er men det var ikke lige noget for hende så dem fik jeg også, i seks års fødselsdags gave fik jeg og min søster et gimmer lam hver og da jeg var otte fik vi også en vædder og siden har jeg også haft egne får og lam, katte og kaniner har vi altid haft og da jeg var ti fik jeg en sussex hane som så har lavet mig en masse kyllinger på mine isa'er, som eleve årig slagtede jeg hele min flok og fik fire dværg wyandot høner og en hane jeg har ikke meget held med den race så sidste sommer byttede jeg min hane til to store lys sussex/brahma haner, befrugtningen er nu ikke så god da de syv nu seks wyandot høner det nu er blevet til stikker af når hanerne vil lave kyllinger og da de heller ikke ligger mange æg har jeg besluttet at købe 3 grünleger høner og 3 hvide italiener høner :)
« Senest Redigeret: 08 Juli , 2013, 22:56 Fra August P.n.k »
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #701 Dato: 12 Juli , 2013, 19:02 »
Hejsa. Jeg har lige meldt mig ind og vil lave en kort præsentation :)

Jeg hedder Pia og bor i nærheden af Skive. Jeg har altid haft mange dyr, som kan ses på mine hjemmesider www.hobbydyrene.dk og www.hobbydyrene.blogspot.dk Så dem vil jeg såmænd ikke snakke mere om her.

Grunden til at jeg har meldt mig ind på forummet her, er at jeg og min familie overvejer at udvide bestanden med en lille flok høns til hygge og æglægning, og så må dette jo været stedet til at finde ud af om det nu er en god idé ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #702 Dato: 12 Juli , 2013, 19:06 »
Velkommen Pia

Jeg er sikker på, at vi alle her synes det er en rigtig, rigtig god ide, at i udvider dyreparken med en flok høns ;D og du kal bare læse og læse - og spørge og spørge her på forum
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Hannah Nedergaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
  • If we do not end war, war will end us
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #703 Dato: 13 Juli , 2013, 16:10 »
Hej!
(Jeg ved ikke om dette er en gammel tråd eller ny, men det skal da ikke forhindre mig i at svare!)
Er ny her på siden =) Ikke særlig gammel i forhold til jer "grown-ups", men mange siger at jeg modner hurtigt og det kan jeg da godt se hvorfor de skulle mene det ;) Så vær ikke bange for mig!
Jeg elsker de store hønsebasser og drømmer om at få en gård med orpingtoner, auracanaer, og landhøns. Andre drømmer indgår en plads på en kunstner- og/eller forfatterskole, men det må nok vente lidt endnu.

Glad for at møde jer alle. :D
"You see, but you do not observe."
- Owl in my profile picture

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #704 Dato: 13 Juli , 2013, 17:42 »
Velkommen til forum Hannah, og tak for din præsentation af dig selv :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"