Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 63126 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wøkk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
    • Kennel Wøkk´s
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #675 Dato: 06 Maj , 2013, 19:41 »
Jeg heder Cecilie er snart 28 gift med min første kærlighed på 4år (har dog kendt og været sammen med ham i 12) har 2 børn en knægt på 3 og en tøs på 5...

Vores store hobby er dyr, natur og jagt, i første række vores hunde som vi avler på hobby plan, bruger masse tid på markprøver og jagt med, tæt fulgt af vores danske land høns 1.5, isa warre 0.6 og vores 5 sussex kyllinger, vi har også både duer, ænder og kaniner, vi har lige invisteret i vores første rugemaskine og den er nu i gang med første omgang og 42 stk (12 danske land, 10 sussex, 12 ascaunaer (staves), 6 blandings æg og 2 ande æg vi fandt hos hønsene) der ud over er der due unger i stalden 6 stk, 2 kuld kaniner med 5-7 i kuldene og en and der ligger på 18æg og 10 ande æg til rugning hos en bekendt...

Jeg er pt. arbejdsløs og er en af dem der er på vej ud af systemet :-( så hverdagen er ikke altid nem, så er det godt med dyerne til selvskab...

Vi henter også en ny lille hund kristihimmelfartsdag, min fødseldags gave fra familien...
1.5 Dansk Landhøns, 6 Isa Warre (udskiftningsklare), 5 Lys Sussex kyllinger, og 42 æg i maskinene, 5 due par og en enkelt han uden mage, 2 ænder (ind til for få dage siden også med andrik), 12 kaniner + unger og sidst men ikke mindst 3 hunde (2 Gordon setter hanhunde og 1 Cocker spaniek tæve på 8 uger)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #676 Dato: 06 Maj , 2013, 19:50 »
Hej Cecilie,

Velkommen til forum <I. Det er noget af et dyrehold I har jer. Det lyder rigtig spændende. Jeg håber du får fornøjelse af at læse med her på forum :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #677 Dato: 07 Maj , 2013, 20:55 »
Velkommen på forum :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline o0Zilla0o

  • Bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #678 Dato: 14 Maj , 2013, 20:19 »
Hejsa  :D

Må vist heller lige præsentere mig selv, da jeg er helt ny her inde. + i selve hønseverden. Så dette er jo et godt, sted for en nybegynder at få svar på alle de tossede spørgsmål, der dukker op når man er ny hønseejer. :laugh:

Hedder Cilia men kaldt Zilla (Ikke mange der kan huske, eller udtale/skrive mit rigtige navn korrekt)  ;) er fra 91 og altid været vild med dyr.

Bor i hus sammen med min dejlige mand Michael, og sammen har vi 3 dejlige hunde. Et par katte + kaniner & Marsvin og så vores dejlige dværg silker  :P (Reg. Opdrætter af Kaniner, Katte, Marsvin & Medlem af Specialklubben for Silkehøns)

Har i mange år ønskede mig nogle høns, men vi har ikke haft pladsen så da pladsen endelig tilbød sig, så skulleder altså flytte nogle høns ind i haven. Og hvor er det bare hyggeligt, at se de små høns pulle rundt i haven.

Pt. har vi 1,3 Perlegrå Dv. Silker og håber på et par stykker mere.

Så lige en velkomst her fra mig :D
1,1 Blå Brahma
0,1 Sølv sort/randet wyandot
0,1 Sort/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/randtegnet Orpington

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #679 Dato: 14 Maj , 2013, 20:58 »
Velkommen på forum :D
Høns er bare noget af det mest hyggelige og afstressende *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline o0Zilla0o

  • Bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #680 Dato: 15 Maj , 2013, 12:42 »

Takker  8)
1,1 Blå Brahma
0,1 Sølv sort/randet wyandot
0,1 Sort/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/hvid Columbia Brahma
0,1 Blå/randtegnet Orpington

Offline sinus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #681 Dato: 18 Maj , 2013, 19:57 »
Hej Alle :)
Jeg er også relativt nystartet indenfor hønseverdenen og har siden vi fik de første, været dybt afhængig af dette dejlige forum :) jeg er 37 år har i mange år arbejdet med dyreadfærd primært hund, kat og hest, men er i øjeblikket igang med at læse til hundemassør:-), gift med Morten og vi har to skønne drenge på 6 og 9 med masser af krudt i måsen.
Jeg er hestepige så vi har 3 stk af dem, så har vi to hunde, 1 grand danois tæve og et gadekryds. Hmm når ja 2 indekatte, 3 staldkatte (og 9 killinger) 1, 3 orpington i stor og 1, 2 wyandotter sort sølvbåndet:-)rugemaskinen er fyldt med 9 kobber maran æg og 9 araucana æg, som skal til at klække lige om lidt:-D kan næsten ikke vente;-)  så har vi 2 akvarier og et 3. Til haletudserne fra vores sø som drengene følger spændt:-)
Vi kommer oprindeligt fra kbh og er så langsomt flyttet længere og længere ud på landet, så jeg kan have alle mine dyr:-)
« Senest Redigeret: 18 Maj , 2013, 20:08 Fra sinus »
Med Venlig Hilsen
Sin
1,0 husbond
2,0 skønne unger
1,3 stor orpington
1,2 stor wyandot sort/sølvbåndet
11 kyllinger stor maran og araucana
0,1 schæfer bl.
0,1 grand danois
2,3 katte (inde, såvel som ude)
2,1 heste

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #682 Dato: 18 Maj , 2013, 20:22 »
velkommen til Sinus.
Det lyder til at der er liv og glade dage hos dig  /o  Dejligt
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #683 Dato: 18 Maj , 2013, 22:43 »
Velkommen på forum :)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

~Morten~

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #684 Dato: 03 Juni , 2013, 12:13 »
Hej Allesammen

Jeg har netop oprettet mig som bruger efter at have læst på jeres forum de sidste par måneder -og fundet en masse gode svar på begynderspørgsmål. Stor tak for alle de gode indlæg.

Vi har netop i lørdags hentet vores første fire røde -og meget rolige og søde Lohmann høns efter at have bygget hønsegård i to måneder -og tænk, i formiddags kom det første (lille) æg allerede! Vi er meget imponerede over hvor rolige og tillidsfulde hønsene er, og hvor lidt de larmer...

Jeg har lagt et par billeder i galleriet af gård, hus,høns og æg... og har skrevet lidt beskrivelse af dem også... kommentarer er meget velkomne, det har været et stort bygge-projekt, når man ikke er håndværker :-)

Hønsegården ligger i vores dejlige have i Vangede (lige nord for København), og min kone og jeg har to piger på 4 og 7 år -der allerede elsker hønsene meget højt og håndfodrer dem med regnorme, hvedekerner og rester fra aftensmaden...

Det er helt utroligt hyggeligt indtil videre, og jeg er sikker på, at vi bliver meget glade for at holde høns i fremtiden.

Mange begynder-hilsener fra
Morten (og høns)


Offline Mette Kleist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #685 Dato: 03 Juni , 2013, 13:09 »
Velkommen på forum Morten og tillykke med fjerboldene!

Pas på, det griber om sig, og inden du ser dig om, er du ramt af hønsefeberen og ser dig selv i gang med at udvide besætningen  ;D

 <I Mette

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #686 Dato: 03 Juni , 2013, 14:56 »
Velkommen Morten
Dit hønsehus byggeri ser rigtig godt ud, og dine nye høns ser ud  til at hygge sig,, dejlig  start på en skøn affære,,,
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Charlotte Hougaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #687 Dato: 06 Juni , 2013, 21:22 »
Hej!  :)

Nybagt hønsemor til 4 sussex-chicks og drivhusejer med 9 (!!) kinesiske dværgvagtler i bunden.

Især hønsene giver anledning til lidt spørgsmål - men jeg er ikke helt sikker på, hvor jeg skal stille mine spørgsmål, som er absolut nybegynderbekymringer a la "er der noget, mine høns ikke kan tåle?" og "hvordan gør jeg hønsegården interessant for mine høns?".

 :D
Charlotte

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #688 Dato: 07 Juni , 2013, 06:57 »
Hej!  :)

Nybagt hønsemor til 4 sussex-chicks og drivhusejer med 9 (!!) kinesiske dværgvagtler i bunden.

Især hønsene giver anledning til lidt spørgsmål - men jeg er ikke helt sikker på, hvor jeg skal stille mine spørgsmål, som er absolut nybegynderbekymringer a la "er der noget, mine høns ikke kan tåle?" og "hvordan gør jeg hønsegården interessant for mine høns?".

 :D
Charlotte
Velkommen til forum Charlotte, og tillykke med høns og vagtler <I.

Du kan lægge dine spørgsmål under fx "Høns" eller "Hyggesnak". Skulle du få lagt dit spørgsmål et forkert sted, gør det ikke noget. Spørg løs, spørg løs /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Thorsens

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #689 Dato: 13 Juni , 2013, 14:14 »
Hej Alle

Jeg er også ny her i forum.

Hedder Per og er gift med Jannie og har 2 drenge på 13 og 17. Vi bor i et villakvarter i Helsingør. Jeg arbejder til dagligt som projektleder inden for IT.

Da jeg havde en del træ liggende for de seneste års byggeprojekter liggende, så sagde jeg til familien for ca. 3 mdr. siden, at nu bygger jeg sku' et hønsehus og køber nogle høns. Valget faldt på 4 Maran piger: Gøg, Gokke (ja, ja ved godt der er drengenavne, men det lyder sjovt), Lady Gokker og Læbbe Lone (Med "æ". Det kom den til at hedde, fordi den hoppede op på ryggen af en af de andre den første dag ;) )