Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #585 Dato: 19 Juni , 2012, 20:43 »
@ Rasmus
 /o Dejligt at høre lidt fra dig
 <. lig velkommen
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Rasmus Nørby

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 45
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #586 Dato: 22 Juni , 2012, 15:08 »
Tak Linda nu har jeg jo godt nok været her i lidt over en mdr;)

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #587 Dato: 22 Juni , 2012, 20:58 »
Tak Linda nu har jeg jo godt nok været her i lidt over en mdr;)

Nemlig Rasmus  *f
Så er det jo bare super at høre lidt fra dig  <C
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Freyah

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
  • Hønemor, Havenørd og Nørklehoved.. Og stolt af det
    • En hyggelig side for havenørder og nørklehoveder
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #588 Dato: 29 Juni , 2012, 19:08 »
Hej allesammen.
Jeg har lige fundet dette forum idag, og vil da lige præsentere mig selv. Jeg er 43 år, Jyde, og bor sammen med min kæreste Per, og vore 5 sammenbragte børn .. ( 2 flyttet hjemmefra, og 1 på efterskole ). Vi bor i et hyggeligt gammelt rækkehus fra 1949, I Søborg,  med en rimelig stor have. den rummer både en dejlig køkkenhave, og en forholdsvis stor hønsegård med hus. Lige nu har vi 0.6 Isa Warren, der lægger lækre lysebrune æg til os, og vi er igang med at finde en hane til dem. Udover de 6, tæller vores husholdning 0.1 labrador/schæfer ved navn Diva, og 2.0 dværghamstre ( vore drenges ), der hedder Arthur og Cosmo. Lige nu går jeg hjemme, men er uddannet sportsmassør. Har dog en drøm om at blive skovfoged.. Vi er ved at renovere huset, så vi kan flytte på landet. Jeg glæder mig til at bruge forummet herinde..

Susanne :)

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #589 Dato: 29 Juni , 2012, 21:08 »
Velkommen her til Susanne  <I
Høns er en dejlig hobby  /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline DetLilleSkovly

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
  • Andrea d. I. - elsket kinesisk dværgvagtel
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #590 Dato: 14 August , 2012, 17:45 »
Hej alle  :)

Har tidligere for nogen år tilbage været meldt ind i dette forum, men opdager nu, at jeg tilsyneladende er blevet "smidt ud"  ??? da mit gamle log-in ikke duede mere. Så nu prøver jeg blot på ny  :laugh:

Hér er en lille hilsen fra en gammel bonderøv og bl.a. hønseejer. Er mangeårigt gift og har mange voksne børn, svigerbørn og børnebørn  :D

Ejer hus med have, udestue, drivhus og 2 velopdragne kæmpekatte tæt på en skov. Har ikke haft høns i mange år, men er født og opvokset på landet i en storfamilie med en utrolighed af dyreliv lige fra mange heste, hunde, katte, høns, kaniner, græske landskildpadder, undulatopdræt, marsvin o.s.v. + o.s.v. - så jeg bliver kaldt en dreven dyreejer  /o

MEN er ikke dreven vagtel-ejer  :o
Vi fik i går en lille vagtel fra svigersønnen, der var blevet givet med i et indkøb af hans nye hønsehold for 6 uger siden. Sælgeren synes, det var en morsomhed at give min svigersøn 2 stk. vagtler med i kassen uden at sige noget om dette. Resultat var 1 tidlig død vagtelkylling (fejlernæring velsagtens) og 1 overlevende sej lille hun (klarede fejlernæring), der nu er kommet hjem til os. Hun er døbt Andrea d. II. Ja, fin titel og forklaring følger:

Vi fik for en del år tilbage en lille kinesisk dværgvagtel af samme svigersøn, der pludselig løb rundt i hans have (fandt aldrig ophavsmanden til kræet). Svigersønnen anede ikke sine levende råd om at have en sådan "eksotisk" fugl, da den jo ikke passede med hans andre store høns, så hun blev givet til os og døbt Andrea d. I.
Hun levede et lykkeligt liv i vores store drivhus om sommeren og i et stort fuglehus i stuen om vinteren og var højt elsket af alle familiemedlemmer incl. hunde og katte  ;) Da hun efter nogen år døde, erklærede familien omkring mig, at vi skulle have vagtler en anden gang. Der skete dog nogen arbejdsforandringer, der ikke gik sammen med dette ønske.

Nu er vi så på den igen med Andrea d. II. Denne vagtel er så en MEGET større vagtelrace end Andrea d. I, så vi er lidt mere den end med den, da vi lige skal finde en anden form for ophold til hende, end vi tidligere havde med Andrea d. I.

Der bliver nu bladret rundt i alle jeres tråde om vagtler og pasning og ophold, så jeg vender retur med mange spørgsmål, når tid kommer - er jeg sikker på  :P

Ellers fortsat god sommer til alle  8)

Bedste hilsner fra Andrea d. II's "mor"

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #591 Dato: 14 August , 2012, 18:04 »
velkommen tilbage her til  ;)
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline DetLilleSkovly

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
  • Andrea d. I. - elsket kinesisk dværgvagtel
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #592 Dato: 14 August , 2012, 18:10 »
Tusind tak, Linda  :)   glæder mig til atter at finde fine råd, dåd og kommentarer som vanligt herinde  /o
Derudover er hønsefolk jo hyggefolk, så det er bare hyggeligt at læse om andres beretninger og erfaringer om mangt og meget - lære af andre kan man jo altid uanset alder  :laugh:

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #593 Dato: 14 August , 2012, 23:10 »
Velkommen på forum, Kim :D
For et års tid siden ryddede vi op i medlemmerne, de, der havde været passive i over to år, blev luget ud, ud fra den tanke, at hvis de var passive, opdagede de det ikke, og hvis de blev aktive, var de altid velkomne til at oprette en ny profil.
Håber du får fornøjelse af forum igen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Irene J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #594 Dato: 03 ſeptember , 2012, 22:11 »
Årh, hvor er det hyggeligt med alle præsentationerne!

Jeg kunne godt tænke mig at sætte billede og "de der sætninger" nedenunder, som nogen af jer gør med hvor mange hunde, mænd (ai, ok...), høns osv., I har.
Hvordan gør jeg det?

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #595 Dato: 03 ſeptember , 2012, 22:16 »
En ting ad gangen.

I øverste bjælke går du ind på 'profil' og vælger 'forumprofil'. Så kan du rette til hvordan du ønsker din profil skal optræde. Husk at trykke 'gem' når du er færdig.

Billeder må kun have en hvis størrelse. Husker ikke hvor stort (kbites/bites) dit profil billede må være men det står sikkert inde i 'forumprofil'.

Nej det gør der så ikke - men jeg kan se at mit eget billede er ganske 'stort', næsten 10kbites.
« Senest Redigeret: 03 ſeptember , 2012, 22:21 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Kathe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #596 Dato: 25 ſeptember , 2012, 20:26 »
Hej


Er ganske ny ud i hønseriets verden. Jeg er blevet den heldige ejer af, indtil videre, 4 silker. Det skulle have være 4 høner, men den ene er begyndt at gale, så er ret sikker på at det er en hane ;D

Da jeg ikke ved alverden om høns, håber jeg, at jeg gennem denne side kan få gode råd og vejledning. ;)

Kathe
Blind høne kan også skide i nælderne.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #597 Dato: 25 ſeptember , 2012, 22:01 »
velkommen til kathe, og spørg endelig løs :)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Øster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #598 Dato: 25 ſeptember , 2012, 22:24 »
Egentlig var det gemalen som startede med at logge ind på forummet her  ;D men efterhånden er jeg her lige så meget og han har travlt med redekasser og færdiggørelse af hønsehuset,   /o og jeg synes selvom vi havde høns for over 20 år siden, at det er ret så lærerigt at læse alle gode råd og gode ideer herinde hvor I alle er dejligt hjælpsomme og også med en god humoristisk sans i behold ! Vi har også haft stor glæde af tegninger til hønsehuset og mål på redekasser o.s.v. og jeg er blevet fuldstændig fjollet med "mine" høns ! Det siger han ihvertfald de er, og så hører det med at muge ud og cleane skidebrættet ! Han er nu selv lige så vild med dem og"snakker" også med dem og fløjter lidt for dem ind imellem  <H *f

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #599 Dato: 25 ſeptember , 2012, 22:31 »
Velkommen til Kathe.

Her kan du være sikker på altid at finde nogen der vil hjælpe.

Mht dine 4 silker, hvoraf en af 'hønerne' er begyndt at gale. Det skal siges at det er meget svært at kønsbestemme silker til de når en hvis alder. Nu skriver du ikke noget om hvor længe du har haft dem, eller hvor gamle de er.

Men hvis du gerne vil have hjælp til kønsbestemmelse af resten (den ene der galer behøver vist ikke mere kønsbestemmelse  ;D), så kan du jo lægge et billede (eller flere) ind af dem, så er jeg sikker på at du senest i morgen har et kvalificeret bud på hvad der er haner og hvad der er høner.
Mvh
Erik Andersen