Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #525 Dato: 07 Marts , 2012, 23:04 »
Velkommen til alle nye  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #526 Dato: 08 Marts , 2012, 07:56 »
Velkommen til. Hyggeligt at læse om jer og jeres sysler  /o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Mette Juul

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 56
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #527 Dato: 08 Marts , 2012, 20:56 »
Hej til jer alle.
Nu må jeg hellere få det gjort, præsenteret mig.
Jeg hedder Mette og bor i midtjylland, tæt på Bjerringbro. I maj 2011 bød der sig en lejlighed til af starte op med høns. "Endelig" tænkte jeg - "nu kan jeg nok ikke trække den længere" tænkte min mand vist ;).
Vi fik foræret nogle flyvske små dværghøns, med legehus og voliere. Jeg var jublende glad, men blev nu hurtig træt af de små flagrende bæster. Efterhånden er der blevet mange gode tarteletter ud af dem, og ind er flyttet maraner, dværg orpington, store orpington, plymouth rock og et par araucanaer. Nu er det lige som jeg ønskede det skulle være. Og det er vel nærmest unødvendigt at fortælle om at legehuset har fået indrettet en lille lejlighed på 1. sal, og min søde mand har byggget et hønsehus på 6 m2 til de store høns. Jaa, og så er der en ny hønsegård i forårs planlægningen. Gad vide om jeg får tid til at så urtehaven til i år? Jeg nyder vores høns og bruger meget tid derude. Og jeg har stor glæde af dette forum og lærer nyt hele tiden. Det blir et skønt forår :D

Offline Cathrine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #528 Dato: 08 Marts , 2012, 21:40 »
Hej. Jeg hedder Jenny Cathrine og bor med mand og tre børn i vestjylland. I dec 2010 blev jeg desværre nødt til at forlade arbejdsmarkedet, efter arbejdsskadefølger, og hvad skal tiden så lige gå med. Min skønne nevø Andreas og vores børn, mente at høns kunne være et godt bud, så jeg overtog pasningen af Andreas´s høns i første omgang pga den hårde vinter tilbage der, og har været solgt til projektet lige siden.
Vi har i fællesskab Araucanaer og sorte Maraner. Senest er bestanden udvidet med hvid sort sussex, og så nogle blandingshøns ;).
Vi bor på landet og har en gammel svinestald indrettet med hønsegårde af forskellige størrelser. Det er fantastisk at beskæftige sig med og humøret bliver altid bedre..... når ikke lige kyllingerne dør, eller hønsene bliver syge.
Men i de tilfælde er der stor hjælp at hente på hønseforum. Det er et godt redskab til at få hurtige kommentarer og godt at kunne læse andres indlæg. :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #529 Dato: 10 Marts , 2012, 07:06 »
Velkommen til forum Mette og Jenny Cathrine  <I. Spændene at høre om jeres høns og hønsegårde også /o /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ole Baun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #530 Dato: 09 April , 2012, 00:47 »
Hej. Jeg har været med her siden sidste sommer, og har haft stor fornøjelse af at læse med på mange spændende og lærerige indlæg, så nu må det vist være på tide med en præsentation; - så kan det da også være at jeg begynder at blande mig lidt i debatten  ;)

Jeg hedder Ole. Er pædagog i en skolefritidsordning i Aalborg. Flyttede, for snart 3 års siden, (langt ud) på landet. På et nedlagt husmandssted i det nordjyske. Et hjørne af stalden var allerede indrettet til høns, så det var nemt at bygge et par redekasser og anskaffe sig en flok høns.

Det blev til 6 stk Isa Warren. De overnattede i stalden, og gik på opdagelse på mine 1,5 ha (og lidt på bondens marker  ::)) om dagen. Så kom ræven (tror jeg  >:() forbi, og så var der 3. Nu har jeg bygget hønsegård efter alle kunstens, og fjerkrae.dk's, regler, og anskaffet mig 12 nye høns, så nu er der 15. De skal nu stadig havde lov at komme ud, udenfor hegnet når jeg er hjemme;- hønsegård eller ej  ;D

Tak til Jer for forummet her. Det er en fornøjelse at kunne få lov at være med  :)
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #531 Dato: 09 April , 2012, 07:23 »
Hej Ole

Skovhøns, det lyder som en spændende høne. Har du billeder af dem ? Ja ræven han er dum. Jeg tror vi er mange, som har fodret ham.

Velkommen til
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline adanais

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #532 Dato: 09 April , 2012, 07:33 »
Ja jeg må nok hellere også få mig præsenteret.
Jeg bor i himmerland, og er pt. hjemmgående indtil jeg finder en læreplads som landmand så jeg kan starte på uddannelsen til august.
Jeg har gået hjemme siden 2007, grundet social fobi, og for at holde øje med min mand som er blevet middelsvært handikappet efter en arbejdsskade i ryggen for en del år siden.
Jeg har en datter på snart 10 og en bonussøn som bliver 16.
Vi har 2 hunde, en basset hound og en amerikansk cockerspaniel, som holder mig i gang de fleste dage.
Jeg har 4 dværghøns:
1 silke/kochin
1 dværg orpington
og 2 dværgwyandot

pt. går de hjemme hos min søster i hendes ekstra hønsegård, da jeg skal have bygget en hønsegård der er 1000% hundesikker, så vores bette cockerspaniel ikke kan komme til dem.
Det er fra min søster jeg har fået interessen for høns, og jeg må indrømme at det ikke er med min gode vilje at den kom, men den sneg sig ligsom bare ind. ::)

Offline Ole Baun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #533 Dato: 09 April , 2012, 08:49 »
Hej Ole

Skovhøns, det lyder som en spændende høne. Har du billeder af dem ? Ja ræven han er dum. Jeg tror vi er mange, som har fodret ham.

Velkommen til

Tak. Efter at ha' købt dem har jeg prøvet at finde ud hvad det egentlig er for nogen størrelser, og har fundet ud af at de vist ikke er så udbredte herinde;- ihvertfald ikke under det navn  ;)
Det er sikkert er hybrider af en eller anden slags. De er købt hos Raunsmed Fjerkræ oppe ved Løkken.
http://www.raunsmed.dk/fjerkrae.html
De 6 Isa'er jeg købte sidste forår er / var nogen dejlige tillidsfulde høns der kommer når man kalder, og som kan håndfodres, så jeg har gode erfaringer med hybrider.
Jeg er godt nok kommet lidt i tvivl om det mon er staldhøns jeg har fået, i stedet for skovhøns, for selvom stalddøren har stået vidt åben de fleste dage siden jeg købte dem for 6 dage siden, har de ikke vist spor interesse for at komme udenfor endnu  ::)
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #534 Dato: 09 April , 2012, 13:53 »
Velkommen Linda og Ole <I Herligt at høre om jeres hønserier også /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #535 Dato: 12 April , 2012, 07:35 »
Ha ha Ole Ja det kunne godt lyde som om det er stald høns  ::)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Vivi G. Olesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
  • Med skrald Å!
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #536 Dato: 14 April , 2012, 12:37 »
Hej Allesammen  :)

Jeg er en kvinde på 28år som om 17dage overtager vores drømmehus - beliggende i en lille landsby i Østjylland...
- til sådan et drømmehus hører selvfølgelig høns og det er derfor jeg er her på fjerkrae.dk  ;) Jeg håber at kunne søge en masse information ...

Racen vi starter med er valgt - det bliver sussex, men jeg er også ret forelsket i orpington racen... men hønsehuset skal jo først lige bygges..

Jeg har haft hest i mange år, men har nu kun en dejlig 7års perser kat - hun skal selvfølgelig flyttes med i huset men forbliver indekat... sådan trives hun nu bedst!

Til daglig er jeg lægesekretærelev i Region midt - et job som jeg er rigtig glad for.. jeg er uddannet SOSU-hjælper og har arbejdet som dette i en del år også..

Jeg glæder mig til at læse en masse her inde og håber i vil være behjælpelig når spørgsmålene begynder at melde sig.

Hilsen Vivi

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #537 Dato: 14 April , 2012, 19:31 »
velkommen til vivi
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #538 Dato: 15 April , 2012, 07:06 »
Velkommen på forum, Vivi :D
Tillykke med "Det lille hus på landet" <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Miss Julle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 62
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #539 Dato: 17 April , 2012, 12:45 »
Nå jeg må også hellere komme med en lille præsentation

Navnet er Jane , Bor med min bedre halvdel og søn på 13 på en skøn "gul bondegård" i vestjylland, nærmere betegnet en lille flække nord for Varde.

Jeg har haft høns tidligere, men nu skulle det være igen, tanken om hvilke formuer vi lægger i butikken for ringe dyre øko æg blev for meget, og endelig har jeg fået min bedre halvdel overtalt til at vi skulle have høns. Hønsegården er bygget og er blevet både stor og flot syntes vi, og hønsehuset er den ene ende af stalden som er lukket af, så de har rigeligt med plads.  Vil tro der er en gård på ca 40-50 m2 og hønsehus på ca 12-15m2

Tanken er at de senere skal have lov at boltre sig i haven der er på 5000 m2 med omkringliggende mark og skov, for enden af en lukket grusvej.

De første indbyggere er flyttet ind søndag aften 1,6 New hampsire 1 af hønerne med 7 blandings kyllinger ( new hampsire/grünlægger) 2 hvide høner der lægger turkis grønne æg og en blå Australorps høne.

Må jo konstatere at jeg ganske rigtig som min bror sagde er blevet alvorligt ramt af hønsefeber. i går kom der 2 skønne æg, og idag har de skønne damer allerede leveret 5 styks lækre æg.

Ud over dette tæller husstanden også 1 gul labrador og en ældre hunkat på 13.
Forhåbentlig også snart et par moskus ænder til at tage sneglene.


1.3 Blå kobber Maran
0,2 sort kobber Maran
0.2 New Hamphsire
0.1. Grünlægger
1,0 perlegrå EA
0.1 Guld blåbåndet Brahma
0.1 Sølv sortbåndet Brahma
0.1 Skånske blomsterhøns
0.1 sort araucaner
0,1 guldrandet orpington
0.3 Gul wyandot
0,1 sort colombia wyandot

0.1 Strid ældre skøn fremragende musefanger
0.1 Gul labrador pige
1.1 teenage børn