Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62899 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #510 Dato: 10 November , 2011, 07:27 »
Her hos os er der ingen dumme spørgsmål :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #511 Dato: 28 Februar , 2012, 22:15 »
Hiver lige medlemspræsentation tråden frem.
Der er på det sidste kommet så mange aktive medlemmer.
Skriv og fortæl om jer selv og jeres hønsehold mm.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #512 Dato: 29 Februar , 2012, 06:33 »
God idé Lene /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #513 Dato: 29 Februar , 2012, 10:39 »
Jeg kan starte, nu hvor ingen andre tør!

Jeg hedder Martin Green og blev født i 1993 - så jeg er 18 år gammel, dog snart 19. Jeg er født, opvokset og bor på Midtsjælland i Ringsted som ligger dejligt centralt. Pt. går jeg i 2g på Danmarks (vistnok) yngste gymnasium som også ligger i Ringsted - jeg læser matematik B, samfundsfag A og engelsk A. Jeg har altid været glad for dyr - har haft en kat, en kanin, guppyer og nu høns og en Westie på snart 15 år. Især planter og dyr har altid haft min interesse - specielt fugle har været det helt store. Jeg har "plaget" mine forældre at få høns, siden tidernes morgen... har endda Det Grønne Blad anno 1997 og 1998 liggende i skufferne.
Så sidste efterår gad mine forældre ikke at høre på mig længere, så jeg begyndte at købe ind til mit lille hønsehold og købte 0.4 Dv. Sussex hos Patricia herinde fra. Dværghøns er måske ikke lige den perfekte ide, for det område jeg lever i.... hvor vi har SÅ mange katte, så når det dumper en kat ind i haven, mens de er ude går de helt amok..
Så derfor har jeg har bestilt 0.4 gule balloner hos Rudy, som jeg glæder mig rigtig meget til at hente engang til sommer! Til næste år skal jeg have nogle rugeæg af enten Plymouth Rock, St Wyandotter eller Faverolles som jeg gerne ville udstille med.

Mvh. Martin og forsat god dag.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #514 Dato: 29 Februar , 2012, 11:26 »
Halløjsa . Her har jeg vist heller ikke været forbi, skønt jeg har " brugt" forum flittigt gennem måneder  :D . Jeg er 43 år, gift med en dejlig mand og mor til 3 sønner og 2 døtre i alderen 9-22 år . Derudover har vi et fast plejebarn på 2 år og en 4 årig i aflastning- og ja ja Vi kan godt lide børn - og dyr  ;D . Vi bor på et nedlagt landbrug med 1/2 ha jord til. Vi har hund, kat og nu også høns . Hønsene kom til sidste sommer. Efter at jeg havde talt om høns i årevis fik jeg 5 dværg italienere af nogle venner.   /o det blev hurtigt en elsket hobby, som manden mod både mine og hans egne forventninger også er blevet lidt interesseret i. Min mand er kok . Jeg er uddannet landmand, men har ikke brugt uddannelsen i mange år. Nu er jeg fuldtids plejemor, og elsker det. Så er der tid til børn og dyr  ;D .
Vi har Araucana æg i rugemaskine nu, og føler os lidt frem om det er den race vi skal gøre i. Vi vil også gerne have lidt maran, så måske er det de næste æg som skal ruges ud  :D . Her er heldigvis masser af plads  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #515 Dato: 29 Februar , 2012, 13:26 »
Det er så hyggeligt at læse om jeres baggrund...tak for det  /o

Der kommer sikkert flere endnu på tråden her...

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #516 Dato: 29 Februar , 2012, 13:49 »
Det er så hyggeligt at høre om jer, på den måde bliver det også lettere at huske folk og skelne dem fra hinanden. Bilder jeg mig ind  ::)

En anden ting der er hyggelig er dælme at sidde og læse tilbage i denne tråd.
Det må også være sjovt for nye at læse om dengang vi efterhånden gamle medlemmer var nye eller i det hele taget nybegyndere. Har fks. Lige grint højlydt af mig selv, i min præsentation kalder jeg kobberfarvede maraner for brune *f

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #517 Dato: 29 Februar , 2012, 13:59 »
Jamen så må jeg jo også hellere komme med en lille præsentation :D

Jeg hedder Janni Schjerning, er 34 år gammel og bor på Vestsjælland med min mand Alasdair.

Elsker dyr - så vi har naturligvis nogle stykker - 3 hunde, 2 katte og forhåbentlig snart en lille flok ænder ;D
Derud over har jeg 2 heste opstaldet ude.

Vi bor i et ganske almindeligt parcelhus, men drømmen er et lille landsted engang, så der bliver plads til at få hestene hjem bland andet.

Jeg er også helt sprit ny herinde på Fjerkræ Forum, og suger al den viden til mig jeg kan komme i nærheden af.
Tanken var egentlig at vi ville have høns, men som jeg fik læst mere og mere herinde faldt valget i stedet på ænder.
Nu prøver vi det af, men hvem ved om vi senere må prøve at have høns også ;)

Herligt forum i øvrigt, med altid hjælpsomme mennesker  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline LindaChristie

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #518 Dato: 29 Februar , 2012, 14:36 »
Jeg hedder Linda - er 37 år gammel og bor på et nedlagt landbrug med min mand og 2 sønner på 1 og 4 år.
Har været bidt af en gal hest siden jeg kunne gå og avlet dressur-heste i flere år - med temmelig god succes - men livet med børn og en karriere som læge og forsker levner ikke tid til hypperne mere!

Jeg elsker tanken om at være mest muligt selvforsynende - så køkkenhaven og frugttræerne blev suppleret med fem høner og en hane af Lys Sussex i 2010. Udrugede for første gang sidste år og var svært stolt af, at jeg i første hug klækkede 38 kyllinger på 40 æg. De to af kyllingerne har fået lov at flytte permanent ind som æglæggere - og de øvrige fem leverer til rugningen...! De øvrige 36 kyllinger fra 2011 er dels solgt videre, dels slagtet og pryder nu undertiden middagsbordet - uhmm hvor det smager!

For nylig har jeg truffet aftale om køb af tre kaniner af racen Fransk Vædder, så fra Påske skal der også avles kød fra den front.

Af andre interesser kan nævnes: Ivrig hjemmesyerske, havemenneske og livsnyder fra en kant - så arbejdet må indimellem siges at optage urimeligt meget af den fritid jeg holder så meget af ;D
Hønemor med en broget besætning:
8 Lys Sussex - 1,5
1,1 Huskatte
1,0 Grand Danois
1,3 franske væddere
6 franske vædder-unger
-og en stadigt varierende mængde af kyllinger!

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #519 Dato: 29 Februar , 2012, 18:58 »
Velkommen til Linda! Du har sikkert allerede læst en del her på forum, men jeg vil også anbefale at læse tidligere tråde via søgefunktionen. Jeg har som du læst medicin og forsket, jeg elsker mit arbejde men nyder også min fritid, med bl.a. høns. Håber at måtte høre lidt om din forestående udrugning :) nu det lyder til vi skal synkronruge.
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #520 Dato: 01 Marts , 2012, 19:37 »
Velkommen både Linda og Janni  <I.

@Janni: Håber alt er vel og at Anton og Romeo har det godt :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline nygaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 208
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #521 Dato: 03 Marts , 2012, 14:31 »
Hej, jeg hedder Pia og er 35 år. Jeg bor i et  byhus på Bornholm med min familie: ægtemand Lars, Regitze 12 år, Elias 7 år, Johannes 6 år.
Vi har to hunde: langhåret gravhund, han hedder Anton, og en Shih Tzu, han hedder Nemo.
Sidste år, fik drengene en kanin hver.
Jeg er støttepædagog på en folkeskole. I min fritid er jeg spejderleder for familiespejd 0-7 årige, der går man til spejder som familie. Vi er alle fem spejdere.
Stortset resten af vores fritid bruger vi i vores 3 kolonihaver, som ligger i forlængelse af hinanden. Om sommeren sover vi der, vi elsker den fred, der er. Vi har et diskotek i samme gade, som vi bor i, så om sommeren er det rart at køre op i kolonihaven, hvor det er naturens lyde vi hører.
Sidste år fik vi så vores første høns, som er en blandet landhandel ;D dem har vi året rundt i kolonihaven, det har de klaret fint. Vi nyder hønsenes selskab, og deres lækre æg. Kød delen er vi ikke kommet til endnu......
Vi har campingvogn, og nyder friheden, når vi triller afsted. Vi har været et par gange i Ungarn, skønt land. Til sommer bliver det Sverige.
Det tror jeg var alt.
1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #522 Dato: 05 Marts , 2012, 22:36 »
Jeg hedder Janni Hiltunen og er et ægte DK/FIN hybrid (=æblekageelskende volapykmester)
27 år lidt endnu, 2 sønner på 9 mdr og 4 år og et styk mand, vi bor mellem ringsted og haslev for enden af 700m grusvej, så her er plads til lidt hanegal. Vi fik høns og ænder for 5 mdr siden, og har ikke fortrudt det, og må sige at planen med 2-3 høns ikke holder, har pt 8+hane, og 5 mere på vej inden for 10 dage+kyllingeplaner.
Jeg er uddannet dyrepasser med speciale i heste og har taget en efteruddannelse som buschauffør, men det var nu mest for at få en billig børnecontainer ;) ;)
Jeg har læst i denne tråd flere gange, men min ammehjerne gør at det eneste der hænger fast er at Patricia kører bus i næstved!! Nok fordi det er der jeg har taget det buskortet sidste år(nu begynder det volapyk :P)
Ud over høns har jeg det sidste år brugt min fritid på at lave kager som kan ses på face book hvis man har lyst
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #523 Dato: 06 Marts , 2012, 06:53 »
Jeg hedder Janni Hiltunen og er et ægte DK/FIN hybrid (=æblekageelskende volapykmester)
*f *g *f *g Ha ha, ja det kan der måske være noget om. Velkommen til hønse/ænderrierne Janni.  <I
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #524 Dato: 06 Marts , 2012, 06:55 »
Hej, jeg hedder Pia og er 35 år. Jeg bor i et  byhus på Bornholm med min familie: ægtemand Lars, Regitze 12 år, Elias 7 år, Johannes 6 år.


Velkommen til Danmarks hyggeligste forum Pia. /o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"