Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 60884 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Henrik

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #375 Dato: 20 Januar , 2011, 17:32 »
Jeg hedder Henrik og er gift med Gitte og vi bor i Hjørring. Tilsammen har vi 4 børn der er mellem 16 og 20 år, hvor af den ene er flyttet hjemmefra og nummer 2 er også på vej ud i livet. Derudover har vi 1 hund og 3 katte.
Vi har lige købt en landejendom med 1,5 ha. jord som vi overtager d. 15/4.
Vi valgte at flytte på landet da Gitte rider og det alt andet lige er nemmere at have heste hjemme hos sig selv. Man får ihvertfald meget mere ud af dem. Der er en fantastisk natur i området, med kun ca. 3 km til stor skov, 4km til strand og så løber Uggerby Å på vores jord og det er jo ikke så tosset når jeg elsker at gå ved åen med fluestangen  /o
Men man kan jo ikke bo på landet uden  <P så nu er det store spørgsmål bare hvad for en race vi skal satse på..... Gitte vil gerne have Orpington hvor jeg vil gerne have tværstribede Plymouth Rock. Så det ender nok med lidt af hvert.... ihvertfald Orpington hvis jeg kender Gitte ret ;) .
Da jeg faldte over denne side var det oplagt at oprette en profil, for hvis der var nogen der vidste noget om høns var de jo nok her et eller andet sted og når folk ved noget om noget vil de som regel gerne dele denne viden med andre. Så lige nu læser jeg en del af de forskellige indlæg for at suge lidt viden til mig og så må jeg jo stille spørgsmål hvis der er noget jeg vil vide.

Mvh Henrik
 




Hilsen Henrik
Bindslev/Uggerby
1,0 sort jersey
0,3 blå jersey
2,0 islænder
2,0 shetlænder
1,2 Katte
0,1 Cairn terrier
0,1 rumænsk gadekryds

Offline Lisbet Woller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 311
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #376 Dato: 31 Januar , 2011, 08:39 »
Hej Henrik og velkommen til  :D

Du er havnet det rette sted, hvis det er "alt om høns", du efterlyser. Tilsammen ved vi ALT om fjerkræ (og næsten alt andet også  ;)), så bare spørg løs!

0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

hoejberg

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #377 Dato: 31 Januar , 2011, 11:23 »
Velkommen til Henrik (og Gitte  ;) )

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #378 Dato: 06 Februar , 2011, 16:13 »
hej alle sammen
jeg hedder maria og er 27 år gammle & gift sammen har vi to dejlige drenge på 2 & 4 år..jeg er udannet køkkenassistent og elsker at lave med!!

jeg opdrætter kaniner til udstilling og kæl
fransk væddere og dværgvæddere! ud over det har jeg en dejlig hund (welsh corgi prembroke) og et par marsvin.. jeg elsker dyr!

jeg er opvokset med at min bedstemor havde en hønse-farm..der var også ænder,kalkuner og mange andre dyr..men primært høns og jeg drømmer om at få mine egne høns især efter jeg har fået børn er interassen blevet stor! men desværre er min mand ikke enig( indnu)  ;D..
jeg har meldt mig ind her for at læse og lære om høns og håber i vil være søde til at hjælpe med alle de mærkelige spørgsmål jeg kan have...
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #379 Dato: 06 Februar , 2011, 16:15 »
Velkommen på forum, Maria :
Jeg vil lige bede dig skrive dit fulde navn i din profil, for ellers bliver jeg nødt til at skrive manglende profiloplysninger hos dig, og så har du ikke mulighed for at skrive indlæg her.
Jeg venter lige lidt med at ændre dig, så du selv lige har mulighed for at opdatere /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #380 Dato: 06 Februar , 2011, 16:22 »
Velkommen på forum, Maria :
Jeg vil lige bede dig skrive dit fulde navn i din profil, for ellers bliver jeg nødt til at skrive manglende profiloplysninger hos dig, og så har du ikke mulighed for at skrive indlæg her.
Jeg venter lige lidt med at ændre dig, så du selv lige har mulighed for at opdatere /o

er det rigtig nu??? he he skal ige finde ud af det hele :D
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #381 Dato: 06 Februar , 2011, 16:33 »
Det er bar SÅ fint *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jsk007

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 51
Medlemspræsentation
« Svar #382 Dato: 21 Februar , 2011, 00:28 »
Hej   ;D

Vi er en lille familie på fire der bor i Svenstrup på Als.
For 20 år siden købte vi et hus hvor der var et muret hønsehus/redskabsskur, så der var ingen vej uden om. Vi måtte da ha' høns  :)
For at mikkel og måren ikke skulle blive alt for glade for mine høns besluttede jeg at lave en hønsegård med fast sokkel i 60 cm dybde, lagde tag på og brugte volier tråd.
Jeg har haft mange forskellige høns, men min kærlighed er faldet på Sussex racen, da de bliver utroligt tillidsfulde, fint slagtekød og så lægger de æg hele året.
Desværre er der tilsyneladende ikke så mange syd for Kongeåen der har Sussex, så jeg var virkelig spændt på hvad min efterlysning af en lys sussex hane ville bringe.
Aldrig har jeg dog været så positiv overrasket  /o
Straks meldte der sig én i Nordjylland med en hane, men det er jo (trods alt) godt 4 timer fra Als  :'(
Men ........ kort tid efter meldte der sig én der skulle syd på og tilbød transport  /o
Den hjælpsomhed jeg har mødt på fjerkrae.dk har været helt fantastisk og jeg er glad for jeg har fundet et forum, hvor der stadig er plads til hjælpsomhed og en sund hobby.

Til alle dem der vedligeholder og administrerer det dejlige websted ................ hvor er det dejligt at der (stadig) findes mennesker der gidder gøre et frivilligt arbejde, til gavn og glæde for dem der mødes herinde .......... godt gået  /o

/Johnnie

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #383 Dato: 21 Februar , 2011, 10:40 »
Velkommen til Johnnie

Kan kun være enig med dig, det er et dejligt sted, her på forum /o
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #384 Dato: 22 Februar , 2011, 07:38 »
Jamen, Johnnie, jeg er utrolig glad for, at du er blevet medlem her, verden er lille, og det var dejligt at møde dig igen *l
Du hilser hjemme.
Og du har ret, forum er et godt sted, alle medlemmer er meget hjælpsomme, og tonen er god her - både medlemmer og moderatorer/administratorer gør meget for at holde en god stemning her. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #385 Dato: 27 Februar , 2011, 21:15 »
Godaften

Jeg er en fyr på 25 fra Odense, jeg bor stadig hjemme hos mor og far(ja det er skam så hyggeligt så har ingen planer om at flytte) har boet på landet hele mit liv og begyndte for et par år siden at syntes at min tilværelse manglede lidt dyr, så købte mig et akvarie og så gik det lidt stærkt med at få flere og så begyndte min bror med kaniner, da han så blev træt af dem så overtog jeg dem og lige pt har jeg 1,1 danske landkaniner og lidt dværgvædder men nu vil jeg gerne udbygge min lille dyreverden og jeg syntes at høns er så spændende og forholdvis nemme at holde og da vi har et gammelt hønsehus som skal sættes i stand til sommer, så har jeg fået lov at bruge lidt af pladsen til mine kaniner og de høns som jeg skal ha fundet når hønsehuset står færdig, jeg er blevet helt vild med danske landhøns, så vil se om det er muligt at finde sådanne nogle på fyn.

Det var lidt fra mig og glæder mig meget til at udforske denne spændende verden noget mere :)


Mvh Jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #386 Dato: 27 Februar , 2011, 21:24 »
Hej Jens
Velkommen til. Jeg bor lige syd for Odense, og jeg har danske landhøns, så du kan komme ud og kigge, og du kan sagtens købe kyllinger af mig til sommer. Jeg har fået de første 5 landhønsekyllinger for et par dage siden, men jeg får sikkert masser i løbet af foråret. Hvis du hellere vil have høns fra sidste år, så har jeg også det.

Mvh Henriette
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #387 Dato: 27 Februar , 2011, 21:39 »
Hej Jens
Velkommen til. Jeg bor lige syd for Odense, og jeg har danske landhøns, så du kan komme ud og kigge, og du kan sagtens købe kyllinger af mig til sommer. Jeg har fået de første 5 landhønsekyllinger for et par dage siden, men jeg får sikkert masser i løbet af foråret. Hvis du hellere vil have høns fra sidste år, så har jeg også det.

Mvh Henriette

Hej Henriette
Jamen det lyder jo bare super og husker dig lige til sommer når mit hønsehus er færdig og klar til beboere, er det øvrigt rigtigt at danske landhøns ikke er så gode til at ruge på deres æg eller har jeg misforstået noget?

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #388 Dato: 27 Februar , 2011, 21:45 »
Det skal jeg fortælle dig til sommer.  :D Jeg fik først mine som kyllinger sidste år, men ham jeg købte dem af sagde at nogle af dem ruger og nogle ikke gør. Til gengæld vil de først ruge når det er ordentligt vejr,(læs varmt). Til gengæld har de været rigtig gode til at lægge æg hele vinteren. Jeg købte 20 kyllinger, og de viste sig at være fordelt på 10,10. Hanekyllingerne smagte fortrinligt.  ;) De kommer fra Walter Niemann som er i bestyrelsen for landhønseklubben, så afstamningen er rigtig fin. Når du sætter huset i stand, så husk at det er klogt at overdække gården. Ellers så sætter de sig til at sove i træerne.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #389 Dato: 27 Februar , 2011, 23:15 »
Hejsa.
 Hedder jes og er 33år og fra gørding, hvor jeg bor sammen med min kone og to børn.Hund har vi osse, en korthåret hønsehund, og nu vil vi så til og holde høns.Har spekuleret på det i et par år, men efter som arbejde som chauffør har taget en stor del af fritiden er det først nu det bliver til noget. Vi spekulerer i og skulle ha new hampshire, danske landhøns eller rir, men først skal vi vist lige ha frosten væk så vi kan anlægge gård og hus
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk