Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 79363 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #345 Dato: 22 ſeptember , 2010, 08:43 »
Opdatering

Jeg vil lige advare om hvad jeg er for en størrelse, så der der ikke er nogen, som vil føle sig stødte og chokerede af nogle af mine indlæg.

Jeg vil allerførst stærkt pointere at dette Forum er til for ALLE og at jeg ikke har noget imod hvilke høns og på hvilket niveau folk (vi) alle har høns på.
Og at jeg ikke vil fordømme nogen racer frem for andre - kun oplyse ud fra egne og andres erfaringer.

Og en ting er sikkert . Vi har alle høns ud fra det oprindelige punkt om ønsket om egne æg og kød samt selve glæden ved at holde høns er det bedste som findes.

Men samtidig vil jeg også fortælle at i og med at jeg selv har racehøns og at jeg er formand for en klub, så brander jeg MEGET for dette.
Jeg har ikke mine høns som kæledyr, de har ikke navne og jeg er heller ikke bleg for at svinge øksen.

Jeg vil altid anbefale racehøns, for der findes racer til et hvert formål, når folk spørger, for jeg vil være tro mod det jeg står for. Alt andet vil svare til at jeg f.eks ejede Coop men fortalte mine kunder at de skal handle i Dansk Supermarked.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #346 Dato: 22 ſeptember , 2010, 13:37 »
Har lige også opdaget denne....Måske på tide å få at vide hvem LOPPE er ;)

Først kan jeg si at jeg hedder Yngvild Sand, Loppe er navnet på min lille skødehund ( min lille mus blandt alle elefantene) /o

Jeg og min kære mand flytet til Mors i april 2006. Det var mest pga klima og at det er enklere og drive med hundeopdræt. Vi opdrætter retrievere. www.waterloodogs.dk

Jeg er landbrugsuddannet og har hele mit liv ælsket at arbejde med dyr.
F.eks havde naboen kør, og jeg kunne sidde i timer og studere deres adfærd, så kunde jeg ligge i sengen om aften og øve mig på at tygge drøv ;D Jeg var også den eneste der kunde sige nr på naboens får ved kun at se dens bagpart ;)

Købte i 1996 min første golden retr, som året efter blev til 2. Min mand er en kendt mand indenfor hundeverdenen, han er også eksteriørdommer , som gør at vi får nogle hyggeweekender når han er rundt i europa for at bedømme hunde /o

Av yrker har jeg arb indenfor landbrug, børnehave, biludlejning, sikkerhetskontrollør på flyplads og har også haft hundepension ::)

Vi købte en nedlagt landejendom på Mors, med 1 hk jord. Vi pt 7 hunde,1 undulat,5 staldkatte,4 gæs,4 får,2 heste og mine høns som er lys sussex, porcelen sussex og creme paduanere skal også ha nogle silker af stor race.

Jeg arb til daglig i Jesperhus vandland, havde et lite ophold hvor jeg arbejdet sammen med John M på Danish Crown i nykøbing, min mand var også der.

Jeg er en person med masse godt humør og har en tendens til at planlægge hele dagen mens jeg er på arb hvad jeg skal lave når jeg kommer hjem, for så når jeg kommer hjem har jeg en tendens til å ikke længre huske hvad jeg har planlagt. Men jeg kan sidde i timer bare og kigge på dyrene, og når jeg har fri en hel dag forflytter jeg meg mellom de ulige dyrene ;D

Så det var lidt om mig , for de som måtte ha interesse at læse  ;)
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline lis pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
    • http://www.123hjemmeside.dk/greenhouse
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #347 Dato: 28 ſeptember , 2010, 11:33 »
PYYHHH det er noget af et forum at finde rundt på som ny bruger, men det er de lange vinteraftner der står for døren så det komme vel hen ad vejen.

Ikke at jeg kan bidrage med noget spændende, det der er min store interesse er nok min have og drivhuse 5 stk, men jeg har dog lidt silkehøns, samt 2 guldfasaner( høner) tilbage, har haft flere andre slags, bl.a Pønix, Yokohama, Barnevelder, toppet hollænder plus et par andre store racer, men har opgivet at have det p.g.a. løsgående hunde ikke kunne lade mine hønsegårde være.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #348 Dato: 28 ſeptember , 2010, 12:13 »
Velkommen Lis
Det kommer hurtigt når man først er kommet i gang, og her er mange til at hjælpe dig på vej, så du skal endelig spørge om alt fra forums finurligheder til  fjerkræ og bageopskrifter  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline lis pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
    • http://www.123hjemmeside.dk/greenhouse
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #349 Dato: 28 ſeptember , 2010, 14:11 »
Ina det går nu nok, jeg har selv et forum så jeg kender lidt til tingene, men når man lige logger ind og kikker virker det meget uoverskueligt, bageopskrifter mangler jeg vist ikke bager jævnligt og på min egen hjemmeside ligger der nogle gode bageopskrifter.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #350 Dato: 28 ſeptember , 2010, 16:29 »
Ha Ha det var nu også bare for at sige at der her bliver snakket om alt mellem himmel og jord, og hvis man lige mangler svar på et eller andet end lige fjerkræ, er der altid nogen der lige kan sige noget om det.
Sådan et forum er jo en kæmpe vidensbank  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

GKV

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #351 Dato: 28 ſeptember , 2010, 16:35 »
Velkommen til, nysgerrig som jeg er ville jeg ind på din hjemmeside, greenhouse lød så fristende, men linket virker ikke,desværre.

VH Gunni.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #352 Dato: 28 ſeptember , 2010, 16:43 »
Også velkommen fra mig !

Linket - der er en lille fejl, men kig her: http://www.123hjemmeside.dk/greenhouse

Fin side, jeg var også nysgerrig...  :D
Mvh Marianne

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #353 Dato: 28 ſeptember , 2010, 16:49 »
Jeg har lagt ind adr, og det er en super flot side :) men jeg fik heller ikke linket direkte til at fungere :-\
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #354 Dato: 29 ſeptember , 2010, 07:39 »
Velkommen på forum, Lis  :D
Jeg tror alle fora virker lidt uoverskuelige først, men heldigvis finder man hurtigt ud af det meste, og eller skal du bare spørge, alle medlemmer er superhurtige og venlige her.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline lis pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
    • http://www.123hjemmeside.dk/greenhouse
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #355 Dato: 29 ſeptember , 2010, 12:27 »
Så skulle linket virke, det var lagt ind det forkerte sted, jeg kan så tilføje at jeg ved en hulens masse om planter ude som inde. Jeg har været med i dansk racefjerkræ for år tilbage, men aldrig udstillet, jeg har mine høns for sjov og så for at de kan spise noget af alt mit ukrudt i haven samt få friske æg der ikke er lavet på samlebånd.
Jeg er også god for en god kageopskrift, hvis man skulle komme i bekneb samt nogle hulens gode boller siger mine brugere.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #356 Dato: 29 ſeptember , 2010, 15:36 »
Jeg er også vild med sære planter, Lis, har nogle caudex bl.a.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #357 Dato: 29 ſeptember , 2010, 17:07 »
Lis det var da dig som var med i Drivhusdrømme med Claus Dalby ikke? :) Meget inspirerende program /o, jeg er vild med alle dine små drivhuse til forskellige planter. Jeg er selv have/blomsterfreak /o men mest udendørsblomster, stauder og frugttræer. Jeg håber på at få bygget et stort drivhus næste år. Og så måske et lille et med tiden også til forspiring ;).

Og så går jeg op i hønseavl men den hobby er af nyere dato. Kig forbi min hjemmeside hvis du får tid.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline lis pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
    • http://www.123hjemmeside.dk/greenhouse
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #358 Dato: 29 ſeptember , 2010, 19:10 »
Jo jeg var med i drivhusdrømme, jeg snakkede iøvrigt lige med Claus Dalby forleden, han driller mig hver gang med mine bladkaktus. Johanne jeg synes da du skulle kikke ind på mit haveforum der er så mange blomstertosser der med sære planter *f

Offline Bodil Tover Karlsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Hej  :) og gok gok goddag.

Er fornyliget blevet ejer af 8 legbar orpingtoner og er godt på vej til at blive "smittet" med den vidunderlige sygdom.

Jeg bor på en nedlagt ejendom i det skønne vest-salling og er barnefødt her. Opvokset på et lille husmands sted, som mine forældre drev. Faren min, var også smittet med fjerkræs-sygdommen, så jeg har det vidst ikke fra fremmede, har jo også en fjerkræs-gal fætter John M, som har hjulpet mig igang  /o

Jeg ELSKER naturen og bruge meget tid i den, da jeg er ejer af tre-fire drivhuse som jeg fylder hvert år med sommerblomster,tomater,agurker,peber og alle de nye stauder jeg kan drive frem fra frø. Har en del frugttræer som jeg også pusler om og så er der lige et par højbede som også giver frisk grønt til bordets glæder  :D

Er vild med at lave mad og elsker at have gæster, om det så kun er til en kop kaffe og en hyggesnak.
Er kreativ med acrylmaleri,smykkelavning og blomster/juledekorationer.
Har lært på egen krop at nøden virkelig lære nøgen kvinde at spinde, så gør mit til at leve så økonomisk og genbrugsminded som muligt.

Glæder mig hver dag over dette forum, det er skønt at kunne gokke og kagle i flok  *b
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns