Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 83131 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Shahram

  • Bruger
  • Indlæg: 27
    • http://www.radmehr.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #240 Dato: 18 Februar , 2010, 23:45 »
Så må det være min tur. Jeg er fra Iran. Hele mit liv har jeg elsket dyr. Hunde, høns, duer, fugle og fisk har været favoriterne. Jeg bor i København nordvest i en andelsbolig. Mine høns og duer går i hønsebyen i Skovlunde. Jeg har to fjerkræ kolonihave huse. En til mine duer og en til hønsene.
Til daglig arbejder jeg med Hydraliske anlæg som styr vindmøller. Udlæret Elektronik Fagtekniker.
Jeg er fra Tehran, en by med 12 millioner mennesker og næsten umulig at have høns i haven men jeg havde altid dyr. Indtil jeg blev nødt til at forlade landet. I de første nogen år i Danmark havde jeg ikke nogle dyr men købte nogen kaniner og fugle på marked.
Det var årsagen til at jeg var nødt til at købe et hus af det grund i 1990.
Jeg har høns af racer som   Malyer, Assel, Brune Italianer, Isabrown, Maran, Blomesterhøns. Vi får masse god æg hverdag og det er hele besværet være.

Jeg har duer som kaldes Tippler af Iranske, Pakistanske og Engelske typer.
De flyver højt og længe.  Min hobby er afstressende og giver ro når man forlader en fabrik og kommer til dyerne. Får friske luft og snakker med folk med samme interesse.
Det Kan anbefeles til alle og især til børn som vil få en anden form for hobby end komputer og fjrensyn.    Det var vist det. Mvh.

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #241 Dato: 19 Februar , 2010, 00:28 »
Velkommen på forum Shahram.

Ja, ja, det starte med at man må købe et hus ;)
Er selv født og opvokset i København, startede med at købe et hus, for til sidst at ende her i midt-vest Jylland, hvor der er plads til alle dyrene ;D

Jeg kunne godt tænke mig at se nogle billeder af dine Assel og Malayer. Har googlet dem, og synes de ser ret spændende ud.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #242 Dato: 19 Februar , 2010, 06:56 »
Jeg siger det samme - velkommen! Og må vi ikke se billeder? Også af duerne. Det er jo lidt usædvanlige racer, du holder.

Og så er jeg SÅ enig. At holde høns og duer er ren meditation i en travl hverdag :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #243 Dato: 19 Februar , 2010, 07:34 »
Ja, endnu en gang velkommen her, Shahram  :D
Jeg vil da også opfordre dig til at lave et galleri, så vi kan se dine høns, det lyder til at være spændende racer, du har.
Jeg kan kun være enig med dig i hvad hønsehold gør for ens velvære: alt, hvad jeg foretager mig i forhold til hønsene er afslapning og hygge - også når jeg gør hønsehuset rent  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #244 Dato: 19 Februar , 2010, 09:24 »
Jeg melder mig til koret...vil osse gerne se billeder. Det lyder spændende  /o
Og de kolonihavehuse er simpelt hen en supersmart måde at ha' sine dyr på inde i byen. Mit hønsehold startede osse i en kolonihave  ;)

Velkommen til!

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #245 Dato: 19 Februar , 2010, 09:31 »
Shahram har da ellers en udemærket hjemmeside med masser af billeder, bare tryk på globussen under profilbilledet  /o

Ellers er den her :
http://www.radmehr.dk/
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #246 Dato: 19 Februar , 2010, 09:42 »
Vildt flot hjemmeside. Velkommen på forum. :)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #247 Dato: 19 Februar , 2010, 09:45 »
Ja, den var jeg inde og se, lige da han meldte sig på forum, men det ville da være skønt med nogle af hans billeder her på DFF  ;)
« Senest Redigeret: 20 Februar , 2010, 07:37 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #248 Dato: 19 Februar , 2010, 22:54 »
Velkommen til forum Shahram, spændene racer du har :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline akmc

  • Bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #249 Dato: 07 Marts , 2010, 21:15 »
hej til alle
jeg er vokset op med hund kat grise og høns.
nu er jeg så endt i et villakvarter med dejlig kone og børn 3 og 5 år , nu vil ungerne så have hund kanin og marsvin. min kone bliver blød i knæene, men jeg står fast ( min far har passet mine 52 kaniner , og den situation vil jeg ikke stå i ) høns må det blive, hurra en sejer til mig  ;) .
jeg kommer til at be`om hjælp til valg af rase ellers tror jeg ikke der er det ville , men dejlig side i har her , glæder mig til at "snuse" rundt .

åh ja jeg er først ved at bygge nu , så jeg regner med at "gog" flytter ind til april  <P
mvh christian

0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

karina dj

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #250 Dato: 07 Marts , 2010, 21:32 »
Velkommen til Christian  /o

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #251 Dato: 07 Marts , 2010, 22:30 »
Velkommen til! :)

Og I skal da have orpington eller silkehøns, som begge er meget børnevenlige racer :) De flyver ikke, de er godmodige, de vil gerne ruge, og de lægger godt med æg. Orpington er også gode slagtedyr :)

Tryk evt. på de blå ord, så kommer der en beskrivelse frem af racen :)

Vh. Christina

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #252 Dato: 07 Marts , 2010, 22:53 »
Helt enig med Christina.
I skal dog være klar over at der er en lille ting ved silkehøns som I lige skal vænne jer til hvis I slagter nogle af dem. De er smølfer forklædt som høns  ;D. De har blåt skind. Hvis man kan leve med det smager de fortræffeligt. Som alle andre høns af egen avl, der har haft et godt liv.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #253 Dato: 08 Marts , 2010, 05:03 »
Velkommen på forum, Christian  :D
Det med race er jo vanskeligt, for der er utrolig mange dejlige racer, når du får kikket noget mere rundt her, vil du også se, at en del har flere og mange har skiftet undervejs.
Desværre er hønseudstillingerne for denne sæson overstået, for ellers er det en rigtig god idé at se der, men du kan kikke i leksikon her på forum, og så er der mange gode bøger på biblioteket, her finder du både billeder og en beskrivelse.
Når nu dine børn skal have glæde af hønsene, skal det måske være dværge? Det er sikkert også en god idé med det, der kaldes "svær" (=tung) race, for de lette kan virke lidt mere nervøse og flagrende i det.
I skulle måske også overveje om det kunne være sjovt med forskellig æggeskals-farve, f.eks. araucana = turkis, maran = chokolade-rødbrun, og endelig er der et hav af hvide og beige/brune varianter. De fleste børn synes det er sjovt med sådanne æg i madpakken.
Hvis man gerne vil have æg, kan silkehøns være et dilemma, for ofte lægger de nogle få æg, og så lægger de sig skruk og vil ruge og dermed ikke flere æg i den omgang. Vil man gerne ruge kyllinger ud, kan det derfor være en god idé med silker, for de er gode skrukker og gode kyllingeførere. Der er nu også mange andre racer, der er gode rugere og kyllingeførere.
Men spørg endelig løs her, vi vil selvfølgelig alle fremhæve vores egne racer som de "bedste", men i virkeligheden er alle høns DE BEDSTE *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #254 Dato: 08 Marts , 2010, 06:31 »
Hej Christian.

Hvad med at tage hele familien med til Gavnø Kr. himmelfartsdag. Her er der samling af et stort antal hønseelskere, og mange med høns.
Så kan i se racerne, og få en sludder med alle ejerne, om netop det specielle ved DERES race.
Du kan læse hele optakten til arangementet i en tråd herinde.

http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,7310.0.html

Hilsen
Peter
« Senest Redigeret: 08 Marts , 2010, 06:32 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter