Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 83902 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #195 Dato: 24 Oktober , 2009, 07:03 »
Hej G.lausen og Severin

Velkommen til begge to  :)

G.Lausen det lyder som en rigtig hyggelig oase i har der Dejligt  /o

Severin Der er da ingen dumme spørgsmål, og du kan finde svar på rigtig mange ting her inde på forummet. God fornøjelse med planerne men husk byg hellere for stort. For det det med at gribe om sig de der høns...  :)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #196 Dato: 24 Oktober , 2009, 07:31 »
Velkommen på forum, Søren (severin)  :D
Du er kommet det helt rigtige sted, hvis du vil vide noget om høns; vi kender ikke til dumme spørgsmål, men det er dumt ikke at spørge, hvis man mangler svar.
Vi er hønseentusiaster på alle niveauer og faktisk også i mange aldersgrupper - også ganske unge og børn. Alle er fantastisk søde til at svare og hjælpe andre.
Mit bedste råd til dig og din forlovede, er at I skal gå på nogle af de fjerkræudstillinger, der er en bunke af nu her i nærmeste fremtid. Der kan I få gode kontakter, og også se de mange forskellige og smukke racer.
Og så skal I da endelig spørge løs her og også læse i de forskellige tråde og i leksikon.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

serverin

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #197 Dato: 24 Oktober , 2009, 13:05 »
Mange tak for de fine ord..

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #198 Dato: 24 Oktober , 2009, 14:50 »
Hej Søren

Velkommen til.Vi er altid klar til sjov og ballade her på forum  ;D Jeg spillede også selv lidt live role play for nogle år siden.Nu er det mere pen and paper når der er tid til det  /o Hvis du er til STORE høns så hold øje med Brahma,de er hønserigets sande kæmper  ;)

Brahma hilsner Jesper
mvh Jesper

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #199 Dato: 05 November , 2009, 14:50 »
Ja så må det jo egentlig være på tide jeg introducerer mig. Vil jo helst ikke kendes for at være listetyven (som stjæler alle de gode ideer her på DFF uden at gi' mig til kende)  8)

Mai-Britt Ditteline Koop Frederiksen står der på postkassen i den meget lille by Hillerup, vi har byskilt, en gl skolebygning, torv, petanguebane og en årlig byfest (det var vist det vigtigste) på trods af at der kun er ca. 40 huse  ;D
Vi plejer at sige at du er halvvejs i England når du når herud, vi bor ca 3 km fra vesterhavet, nærmest midt i marsken. Så jeg behøver ikke holde gæs også, for de bor jo nærmest i baghaven.

Jeg bor på en nedlagt gård med min kæreste, det vil sige at den er meget nedlagt for staldbygningerne væltede i 99' stormen, så tilbage står en lille bygning hvor vi nu har brænde i den ene ende og høns i den anden.
Min kæreste er landmand og gården vi skal hen og bo på når svigerforældrerne ikke gider bo der mere, ligger 400 m fra vores hus. Kæresten har en flok sort broget malkekvæg.

Jeg er efter et par år hist og pist, vendt tilbage til det sogn jeg er døbt og konfirmeret i, så bor nu kun 6 km fra mit føde hjem.
Jeg er vokset op på landet, med div dyr i "omgangskredsen": kaniner i lange baner, høns, ænder, vildsvin, katte, hunde, kronhjorte, køer, kalkuner, lidt svin og selvfølgelig heste. Jeg er tidligere konkurrence springrytter.

...Så jeg tog ikke længe om at svare, da kæresten spurgte om vi da ikke skulle have høns, det tror jeg så han har fortrudt siden.

Det er ved at være 7 mdr siden nu, det tog mig ikke ret lang tid at finde ud af at det skulle være dværg wyandotter i sølv/sort randet ell guld/blå randet. Vi kørte tværs igennem landet (der burde han nok have lugtet lunten) og fandt 1.3 guld/blå.

1½ mdr efter de var hentet, havde jeg 12 små MEGET SØDE kyllinger rendende rundt også   <L


Er som mange andre her, begyndt at planlægge hvordan jeg lige får lidt flere racer i huset også, vil jo ikke stå tilbage som den eneste...

Fremtiden bringer forhåbentlig lidt flere høns til matriklen, kunne nu godt tænke mig Silke, Araucana, Maran og de sølv/sorte wyandotter (Det er her kæresten bliver lidt bleg i hovedet når jeg nævner det)

Er bange for at det her nok griber om sig *f

Mon ikke jeg engang får lokket en hest med mig også, de står pænt og venter hjemme hos mine forældre (det tør jeg så kun skrive fordi jeg ved han ikke læser det her)

Det var vist det jeg lige kunne finde på at fortælle i denne omgang.

Så vil jeg gerne sige 1000 tak for al den hjælp i så gerne tilbyder.  *p
Virkeligt hyggeligt at "møde" jer ALLE...
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #200 Dato: 05 November , 2009, 17:03 »
...på trods af at jeg nåede at få SÅ meget med, glemte jeg jo lige at skrive at jeg til dagligt render rundt i en tøjbutik i Ribe. Og ja det er lidt stille idag! /d

Min mor har 2 butikker i byen, hvoraf jeg har ansvaret for den ene.

Tak for opmærksomheden, nu skal jeg nok lade være med at forstyrre mere (og passe mit arbejde)  ;)
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #201 Dato: 05 November , 2009, 19:18 »
Velkommen til :D.. Selvom det jo er ved at være et stykke tid siden :D Der er jo ikke så langt op til mig, så måske du en dag skulle få lyst til et besøg her ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline alfa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 232
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #202 Dato: 20 November , 2009, 16:57 »
Hej - Ligesom flere andre har jeg forberet mit liv med høns ved at smugkikke på dette herlige forum.
I søndags kom de så endelig - hønsehus og gård var gjort klar - velkommen  :D til HENRY, HOLLY og LIZ. Tre kønne Gule Dværg Kochin.
Jeg hedder Anita og bor i Kastrup med min mand, søn, datter og dyr i et dejligt gammelt hus fra 1914.
Siden vi flyttede ind i 2005 har vi haft hønsehold med i planerne, hønsehuset var her - så det var kun høsegåreden der skulle bygges - og nu er den her.
Nu har de tre boet her i 5 dage og det første æg er blevet lagt!!! ER det ikke meget hurtigt??
Jeg er vældig stolt og bar det ind til fremvisning for mand og børn  /o nu ligger det i køleskabet med dato og vægt, 34 g.
Hej for nu
Anita
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #203 Dato: 20 November , 2009, 17:03 »
Velkommen på forum, Anita  :D
Og stort tillykke med din nye livsbekræftende hobby.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #204 Dato: 20 November , 2009, 18:46 »
Velkommen til forum Anita :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #205 Dato: 20 November , 2009, 19:37 »
Velkommen til :)

Jeg har også haft gule dværg kochin og de er vidunderlige... de bor nu hos andre super søde brugere af dette forum :)

Husk at berige vores liv med billeder af både høns, æg og hus :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Vigge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 333
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #206 Dato: 23 November , 2009, 21:38 »
Hej, jeg har længe tænkt på at skrive en lille præsentation af mig - men er kommet fra det  ::) så nu prøver jeg lige..

Jeg hedder Vigge - det har været mit "kæle" navn siden 2 klasse og er hængt ved, så det hedder jeg bare  :D

Jeg bor lige v Aalborg sammen med min mand og vores to drenge (på 7 mdr. & 2 1/2 år). Så pt. går jeg hjemme på barsel, og er bare faldet for siden her  ::)

Vi købte vores hus sommeren 08', som er en gl. trelænget gård fra 1913 - men hvor den ene længe er revet ned, og vi drømmer meget om at få den bygget op igen!

Vi er ved at renovere vores hus fra A-Z  :o jeps en udfordring med to små banditter, når man gør det hele selv - men vi hygger os nu med det og det går langsomt fremad  ;)

Så vores fritid går med børn, hus & dyrene  ;D og vi elsker det  ::)

Jeg har altid været dyregal  *o Men da vi boede i lejlighed havde vi kun hunden Tyson, så de andre dyr har vi fået efter at vi er kommet herud, og hvor er det bare skønt!  *p

Jeg var ude hos min veninde som har mange høns, og hun fik mig overtalt til at få høns - jeg havde virkelig mine tvivl, og min kære mand gav mig ikke ligefrem opbakning i dette foretagende... men vi fik så silkerne i august som små bitte kyllinger, og så blev han også solgt  *f så han fik fixet lidt til hønsehuset & hønsegården..

Jeg kan slet slet ikke forstå hvorfor at vi ikke har fået høns noget før!  <L jeg er blevet helt hønsegal efter at vi har fået dem, og der er kommet flere til - og det kan bare ikke stoppe det hønsefeber  :o er virkelig blevet ramt  :o  ;D

Til foråret må jeg eje smukke maran damer, som skal gå i haven sammen med silkerne..

Jeg har en ide om at alle høns skal være fritgående herude, jeg håber og krydser for at ræven og kattene holder sig væk fra dem.. måske er jeg naiv på dette punkt..

Så jeg suger jeres erfaringer herinde! Det er bare et godt forum herinde  /o

Vigge

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #207 Dato: 23 November , 2009, 22:03 »
velkommen til Vigge!
du har ret.. her er godt at være... og et godt sted at lære... der er altid nogen (eller mange) der kan komme med gode råd - ved problemer af næsten enhver art - hvad mere kan man ønske sig!!
så velkommen fra den ene ny til den anden ;)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #208 Dato: 24 November , 2009, 07:19 »
Velkommen Vigge :D  !cs - nu er det jo snart jul, så her får du lige den  :P
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #209 Dato: 03 December , 2009, 22:44 »
jeg ser at det ikke er for sent at præsentere sig , selv om jeg har været medlem et stykke tid ::)
 
vi fandt vores (min) drømmebolig, en nedlagt landbrugsejendom med masser af jord og masser af plads i de tre længer,  hvad skulle vi dog bruge alt den plads til  ???

nu her 7 år efter er den ene staldbygning fyldt op med hest/ponyer , manden husere i halvdelen af den anden længe og ting man måske en dag får brug for , står og venter i den anden halvdel .

laden bliver igen brugt som lade og det er til stor glæde for natuglen og de fede staldkatte, for musene syntes også det er en dejlig lade, fyldt med hø og halm, den opfattelse har mine døtre også  :) altså lige til de ser de nuttede mus ;D

Det bringer mig frem til fjerkræene , <P de første høns var 4 lohmann med klippede næb og 0 fjer på mave og gump , de var dømt til suppe gryden efter en sæson på en ægge fabrik, da det kom til stykket nænnede min kusine det ikke og jeg fik dem i indflytnings gave
de kunne ikke finde ud af det med sidde pind men trykkede sig sammen på en hylde i stalden, til gengæld var det nogle rigtig hygge tanter når jeg lugede i haven , jeg ved ikke hvor mange gange jeg var ved at hugge tæer eller næb af , for tænk nu HVIS en af de andre fik fat i ormen først ::) de levede lykkeligt i 2-3-år og faldt så ned en efter en fra hylden,sten døde, inden for den samme måned.

min datter fik nogle toppede hollændere, små nuttede kyllinger, desværre var der kun en høne og 8 haner og de haner må være dem man kalder pousiner i irma for der var godt nok ikke meget kød på ;D hønen Dolores lever stadig på snart 8 år og præstere stadig et æg om mdr , ca.
jeg har haft sølv sebright , bantam, orpington , kæmpe jersey og lige nu er det dorking der husere på matriklen , men en dag vil jeg have kæmper igen , de er noget lettere at omgåes,
Derudover har jeg fået et gåsepar og de lægger mange æg, men ruger desværre ikke så det må jeg gøre i maskine, men så har jeg også den store fornøjelse at være deres mor , super søde og dejlige lige indtil de får fjer så bliver de DUMME og gør det ikke så svært at få dem slagtet ;D
vi har også 2 hunde Leonardo en irsk terrier og hundeverdenens svar på Ole Henriksen. så er der lilli en skotte der har gjort det til hendes livs opgave at grave alle muldvarpe skud ud. Så min fine græsplæne ligner måne overfladen , hun fanger dem også endimellem
og knækker ryggen på dem. ulækkert og synd for dem for de er jo nuttede, men gider heller ikk at få moset hele haven af dem, :-\
ups <J nu må jeg vist stoppe den blev lang ;D  kh ulla
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)