Forum > Hyggesnak

Medlemspræsentation

<< < (3/158) > >>

Johs.:
Hej med jer
Jeg hedder Johannes gift og bor i Højer kan næsten se over grændsen til Tyskland er uddannet som skorstensfejer har arbejdet i Tønder og Højer Kommuner
Dårlig ryg endte med en pension i 97 har derfor haft høns og moskusænder siden da mere for at have noget at gå og pysle med.
Var på hønsehandel i går hos Danny west købte 1 hane 2 høner Arocana da de gamle ( 10-12 år)Ikke kan huske hvordan de skal lægge æg.   ::)

Johs.

Lone:
For 9 år siden fik jeg min første (skruk-)høne med 9 sussex-kyllinger.. Og siden er det bare gået derud af, først med blandede dværghøns, lidt barnevelder og welsumer, indtil jeg hoppede på vognen med araucana'er. Silkehøns kom der også til, de er gode til at passe araucanernes æg og kyllinger først på sæsonen, hvor de ikke selv har fået forårsfornemmelser endnu.
Familien havde i min barndom nok en fornemmelse af, at det ville gå sådan: de havde en hård tid, for jeg samlede dyr af alle slags. Fugleunger under blusen, kattekillinger, mus i cigarkasser (de stak af om natten!), snegle i dukkevognen, og når kålen i køkkenhaven forsvandt i larver, var jeg lykkelig - sikke en masse venner at samle ind!
Ud over et hav af høns er jeg således den glade ejer af 6 katte, 2 undulater (den ene kom selv flyvende), en aflagt kanin, en enkelt hamster og 2 gårdhunde, hvoraf den ene p.t. er en meget utæt 8-ugers hvalp. Foruden de 3 teenagedrenge og datteren, der ind i mellem kommer og sætter sine 2 hunde i dagpleje her.. ;)

Berit:
Hejsa
Jeg startede med at skulle købe kyllinger på et markede i Skanderborg, det endete med at med at jeg ved en fejl valgte kalkuner, på vej til bilen er der en der spørger hvad har du der i kassen bette pige, jeg svarede kyllinger, og så blev der grinet ;D, så jeg måtte tilbage og bytte til kyllinge.
Siden har jeg haft gæs, og forskellinge høns, idag har jeg farvede farvrolles, 1/3  <P
Jeg har en gårdkat, og en gravhund, og jeg håber jeg får  <L <L
I år ;)

Helen Ørndorf:
Denne tråd er god,  <M det er dejligt at læse lidt om jeres indgang til at holde fjerkræ, og rart at kunne vende tilbage til tråde for lige at friske op  <C

Belgaard du er velkommen til en rundtur i vores lille fjerkrækoloni i Odder, og der er altid kaffe på kanden. Vi har ikke kalkuner  <K men mange forskellige hønseracer. Har du været en tur i Skanderborg Fjerkrækoloni?

Annette S.:
@ Belgaard

<: Aj altså, jeg kan lige forstille mig, hvordan du har følt dig - jeg kom helt til at grine højt ad din historie  <: <: <:

Da jeg var barn, var jeg overbevist om, at måden, man kunne kende forskel på en ko og en tyr  på, var ved at se hvilken vej hornene pegede - jeg var faktisk ret gammel, før jeg forstod, hvorfor de voksne var flade af grin, hvergang jeg havde kloget i om det var det ene eller det andet   <G <G <G

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version