Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tidlige Kyllinger.  (Læst 1061 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kim nielsen

  • Gæst
Tidlige Kyllinger.
« Dato: 31 Januar , 2008, 14:43 »
Vi nærmer os den glade kyllingetid, og jeg elsker den tid. I år var jeg lidt ufrivilligt meget tidlig ude, og fik kyllinger allerede d. 23 jan de første tre. Dagen efter var en nummer fire kommet halvt ud af ægget, men var enten blevet mast, eller har siddet fast, for den var desværre død. de sidste to æg ligger der endnu, og der er ikke kommet nået ud af dem. Og her forleden dag, lå en af de tre også død. Mast under hønemor. Hun er nybegynder, og har vist ikke helt føling med hvor hun skal passe på, og hvor hun kan give los. Hun er meget beskyttende, og forsvare dem voldsomt når jeg er inde for at give vand og foder. De tilbage blivende to, ser ud til at trives,og vokser godt. De løber mere rundt nu, kan åbenbart holde sig selv varme i længer tid og behøver derfor ikke og ligge under mor, og blive "mast" hele tiden. Håber selvfølgelig at de klare sig, og at de ikke går hen og bliver haner ;D

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Tidlige Kyllinger.
« Svar #1 Dato: 31 Januar , 2008, 16:24 »
Herligt billede, Kim

Ja, det er jo voldsomt, som alle snakker om kyllinger,  :'(
Jeg er først ved at sætte hegn op til hønsegården, men det er et rigtigt herrevejr i dag, storm og slud, så det er ikke blevet til ret meget.
Stormen ser ikke ud til at løje af før på lørdag, så igen er flere gode dage spildte på ingenting.

Håber, jeg bliver færdig med det hele i tide, så jeg også kan nå at opleve kyllinger. Har hånd på en silkehane, så der skulle gerne prøves, om ikke vi kunne få bare lidt silkekyllinger i år. I så fald skal de mærkes og alt det der, for det kunne da være sjovt at prøve at udstille dem.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.