Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fjerkræ bøger  (Læst 14282 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #60 Dato: 25 Maj , 2012, 19:48 »
Igennem dffr, hvor man skal være medlem.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #61 Dato: 25 Maj , 2012, 20:49 »
Alle kan købe Skandinavisk Fjerkræ-Standard ved DFFR - også ikke medlemmer.
For tiden koster den kr. 400,- incl alle rettelsesblade + kr. 80,- i porto.

Offline Louise Strømvig

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 64
  • Nyder livet på landet!
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #62 Dato: 25 Maj , 2012, 21:20 »
Kan man købe den gennem deres hjemmeside, eller skal de kontaktes telefonisk?
Louise Strømvig
1.9.15 Sussex Lys Stor, 0.0.18 Orpington Gul/sort sømmet, 1.2.11 Wyandotter Stor guld blå/randet, 0.1 Labrador, 1.1.2 Chihuahua, 2.1 UdeKat (rottefangerne :)), 1.0 Traver, 0.2 New Forest. Godt man bor på landet :)

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #63 Dato: 25 Maj , 2012, 21:23 »
Man kan sende en mail og indbetale beløbet kr. 480,- på Bankoverførsel  reg.nr.: 4925 kontonr.: 5400279 - opgive navn og adresse og at det er køb af standard - så sendes den.
« Senest Redigeret: 25 Maj , 2012, 21:28 Fra Willy Littau »

Offline Louise Strømvig

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 64
  • Nyder livet på landet!
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #64 Dato: 25 Maj , 2012, 21:24 »
Super. Tak for hjælpen :)
Louise Strømvig
1.9.15 Sussex Lys Stor, 0.0.18 Orpington Gul/sort sømmet, 1.2.11 Wyandotter Stor guld blå/randet, 0.1 Labrador, 1.1.2 Chihuahua, 2.1 UdeKat (rottefangerne :)), 1.0 Traver, 0.2 New Forest. Godt man bor på landet :)

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #65 Dato: 25 Maj , 2012, 21:24 »
Send en mail via hjemme siden, og få et konto nr, hvor du kan overføre pengene, så er jeg sikker på ar Littau sender dig en standard så snart han har modtaget pengene, god fornøjelse med standarden den er ikke til at undvære /o
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #66 Dato: 25 Maj , 2012, 23:05 »
Jeg skulle lige at skrive at ALLE uanset medlemsskab kan købe standarden, men der kom Willy mig i forekøbet. /o

Men så kan jeg istedet for skrive :
Standarden er et uundværligt must for alle som holder af racefjerkræ.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #67 Dato: 01 Juni , 2012, 08:51 »
Jeg sidder og bladre igennem haveselskabets haveblad og ser at der er kommet en ny bog som hedder:
Økohøns -selvforsygning til husbehov" Skrevet af Jens Juhl og Sølva Falgren. Den lyder virkelig spændende og der er bla. et kapitel: hønseslagtning trin for trin.

Er der nogen som allerede har denne bog så fortæl endelig....

Læs mere her http://www.slottet-i-smoermosen.com/


Offline Lisbeth Ea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 89
  • Det er SKØNT at bo på landet :)
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #68 Dato: 30 Juni , 2012, 17:29 »
Hej Louise  :)

Jeg har købt Jens Juhl's bog "Økohøns", vi har ikke før haft høns, men kunne rigtigt godt tænke os få nogle, da vi er meget interesserede i økologi, dyrevelfærd og miljø :) Den har helt sikkert givet os mod på hønsehold :)

Her kommer SAXO's beskrivelse af bogen:
"Når man holder høns og dyrker have efter økologiske principper, lever man så tæt på naturens præmisser, som man kan gøre i et moderne samfund. I de fleste tilfælde bliver det en livsstil og en daglig glæde. Og gode og sunde produkter til brug i husholdningen. Man kan komme i gang med at holde høns for ca. 4000 kr., hvis man selv er lidt fiks på fingrene, og endnu billigere, hvis der bruges genbrugsmaterialer. Det er heller ikke dyrt eller besværligt at skaffe føde til hønsene. Ukrudt eller små rester mad ryger ind til dem. Toppe fra gulerod og rødbeder og andre grønsagsrester fra haven kan selvfølgelig komposteres, men ved at sende dem gennem hønsene får man fine æg og et meget vigtigt gødningsmiddel.

ØKOHØNS omtaler de bedste hønseracer til små hønsehold, livet i hønseflokken, hønsenes menukort, hønsehuset, pasning og pleje, udseende og anatomi, sygdomme, æg, slagtning og meget andet.

Jens Juhl og Sølva Falgren har holdt høns i en del år og hjælper gennem AGENDA 21 med at sætte høns på prøve hos interesserede. Forfatterne holder hvert år mange kurser om økologisk have og hønsehold og har også skrevet ØKOLOGISK HAVE".

Vi bor på landet i et lille hus på knapt 100 kvadratmeter fordelt på 2 etager med en gårdsplads på 100 kvadratmeter og en have på 2000 kvadratmeter, hvor af ca. 100 kvadratmeterer køkkenhave. Deruover har vi et lille drivhus på 10 kvadratmeter og vil gerne give vores kommende høns de bedste forhold og i bogen er der mange gode råd, billeder, informationer og tegning til brug ved selvbyggeri af hønsehus :) Vi har talt lidt om store orpingtonhøns, da de både her på hjemmesiden og i div. bøger er beskrevet som gode begynderhøns, men andre forslag modtages naturligvis gerne :)

Sommerhilsen,
Lisbeth Ea
1.10  stor sort dobbeltrandede Barnevelder siden september 2013 :) det bliver spændende at følge dem - det er ganske tydeligt, at de har forskellige personligheder...men rolige og tillidsfulde er de alle.

Har du også Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!
 
http://www.barnevelder.dk/9341404
http://www.naestved-fjerkraeklub.dk/
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.okologi.dk/
http://www.oekologi.dk/

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #69 Dato: 30 Juni , 2012, 17:34 »
Tja, jeg købte den også, men blev ærlig talt lidt skuffet.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

karina dj

  • Gæst
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #70 Dato: 30 Juni , 2012, 17:39 »
Men Henritte...er det ikke fordi du ved det hele i forvejen?  ;D

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #71 Dato: 30 Juni , 2012, 18:11 »
Ha ha.  :laugh: Jeg har da flere hønsebøger som jeg synes er meget bedre. Også selv om man ved meget kan man blive klogere, men den med øko-hønsene er ikke lige mig. For meget vrøvl og flere fejl. Det kan tilgives med et par fejl, men når man bliver så selvglade som i den bog, så går det mig på nerverne med deres "vores måde er den rigtige..."  :P Og jeg er da glad for økologi og dyrevelfærd, men man må også tage almindelige menneskers (deriblandt min egen) økonomi i betragtning og ikke blive alt for frelst.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Stade

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
  • Sussex 0,2,17 Brahma 1,2 krydsninger 1,0,17
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #72 Dato: 30 Juni , 2012, 18:53 »
Helt enig - jeg har netop hjemlånt Økohøns fra biblioteket og jeg mener også at der er mange andre glimrende bøger man hellere skulle sætte sine spareskillinger i. Men, jeg glæder mig dog over at der er nogen, som forsøger sig og det fortjener en eller anden form for anerkendelse. Det skal så også siges at jeg er meget bevidst om hvad jeg spiser og jeg holder meget af at producere egne æg og kyllinger, men jeg er ikke på "ØKOBØLGEN" og har heller ingen planer om det. Jeg er mere til dyrevelfærd og friland og frem for alt god kvalitet.
Og det kom i avisen og det blev trykt og det er ganske vist: En lille fjer kan nok blive til fem høns!

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #73 Dato: 15 Juli , 2012, 14:59 »
Jeg fik bogen igår af min kære mor og den er da meget hyggelig, men man kan jo finde alt og mere til herinde :-) Men jeg fandt da lidt inspiration til et nyt mindre hønse/kyllingehus.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Fjerkræ bøger
« Svar #74 Dato: 20 Juli , 2012, 11:05 »
Hej
Ditte startede med (for længe siden)at efterlyse en bog om duer.Flmming Schiøtte har udover den ud mærkede bog om høns,også skrevet en lille bog der hedder.
Kalkuner,duer,fasaner og perlehøns til husbehov en meget lærerig bog synes jeg der ikke har meget forstand på dette fjerkræ.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat