Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Øv der mangler litteratur om ænder  (Læst 213 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Øv der mangler litteratur om ænder
« Dato: 21 Februar , 2012, 07:13 »
Altså hvor er det ærgeligt der ikke findes mere litteratur omkring at holde ænder  :-\

Den oprindelige plan var ellers høns, men der var alligevel noget der ikke var helt "rigtigt" i det...
Ved et tilfælde får jeg læst om ænder, Moskusænder og dræber snegle.

Kunne det måske være noget for os??  Æggene kan stadig bruges, der er steg til jul, de er hyggelige i haven, og så "snakker" nogle af racerne slet ikke   *o

Støver nettet igennem for flere oplysninger, især herinde med alskens spørgsmål, som tålmodigt besvares af de flinke og hjælpsomme brugere herinde   <E

Men så kom det jo til valget af hvilken race and ???

Igen blev nettet trævlet igennem... Moskus anden lå jo lige til "højrebenet", men fandt ud af der jo rent faktisk var en masse andre spændende racer med mindst lige så gode kvaliteter som Moskus anden.
I Dansk litteratur er der kun en begrænset mængde information omkring de andre, lidt mere spændende racer, så jeg måtte en tur til udlandet og søge.
Og dér fandt svar på en del af mine spørgsmål....

Nogle af racerne var ret svære at finde oplysninger om, men det lykkedes da.

Men hvor er det møg ærgeligt at der ikke findes mere at finde på de danske sider, for jo mere jeg læser om ænder, jo mere tiltaler de mig, og synes det er synd og skam at de ikke mere udbredt at holde kontra høns :D

Alt handler om høns, høns og høns.... hvilket jo er skønt, at der er så meget læsestof at finde omkring emnet.

Det er bare ærgeligt når man som helt "grøn" har "forelsket" sig i at holde ænder, ikke kan finde mere info, når man har så mange mange spørgsmål  <+

Nå, det var et lille øv pip herfra

God dag til alle  ;)



Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Øv der mangler litteratur om ænder
« Svar #1 Dato: 21 Februar , 2012, 07:55 »
Ellers prøv at kontakte nogen herfra :
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Øv der mangler litteratur om ænder
« Svar #2 Dato: 21 Februar , 2012, 07:58 »
DGAK - har jeg flittigt brugt  /o

Men det er generelle informationer og beskrivelser omkring de enkelte racer jeg savner.

De Danske sider er yderst sparsomme når det kommer til de lidt mere spændende racer desværre  :-\

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

thorleif

  • Gæst
Sv: Øv der mangler litteratur om ænder
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2012, 08:00 »
Laeser du Engelsk? http://openlibrary.org/works/OL7754642W/Turkeys_ducks_and_geese
Klik paa PDF, saa laster den paa nogle minutter.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Øv der mangler litteratur om ænder
« Svar #4 Dato: 21 Februar , 2012, 08:08 »
Ja meget gerne engelsk - tak for linket  /o

Nu må det altså ikke lyde som om jeg synes der er noget galt med høns  ;)  Men hvis man vil starte med at holde høns, er der masser af læsestof at finde her, der og alle vegne.

Det samme er bare ikke tilfældet med ænder, gæs osv.... og det er synd og ærgeligt synes jeg.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin