Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv altså..!  (Læst 333 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Øv altså..!
« Dato: 24 ſeptember , 2010, 10:01 »
Nu gik det lige så godt i den lille hønsefarm...MEN... For 2 dage siden forsvandt den ene Issa Brown... det er der som sådan ikke noget usædvanlig i, men den kom altså bare ikke hjem til aften som den plejer :( Imorges fandt jeg den så i drivhuset, den må ha kravlet derind i aftes eller tidligt imorges.. den er temmelig forkommen og meget tørstig og sulten!!! Det værste er dog, at da de andre høns så den, overfaldt de den og hakkede den helt vildt - Nu har jeg måtte skille dem ad, så den går for sig selv sammen med kyllemor og hendes små kyllinger.

Kan de mon komme til at enes igen hvis hun bliver rask og overlever?
0.6 Landhøne
1.1 Lys Sussex
0.4 Issa Brown
1.3 Moskus Ænder
0.3 Kaniner
1.0 Hund
1.0 Kat

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Øv altså..!
« Svar #1 Dato: 24 ſeptember , 2010, 10:10 »
Tja man kan jo stille ufattelige mange hypoteser op.

..måske er det fordi den er svag de andre har jaget den væk fra flokken ?
.. måske har de glemt den siden i går ..opfatter den allerede som fremmed
... måske går det fint hvis du lister den ind til dem i ly af mørket så de vågner sammen i morgen og de har glemt alt om den var væk ?
..der er super mange måskeer ...
Men det eneste du kan gøre lige nu er at få den på højkant igen. Så må du se hvordan det går med sammenføring bagefter.
Går det ikke hjælper det måske at lade den gå sammen med bare een af de andre høns lidt og så derefter lukke dem sammen med de andre.ELLER du kan lade dem være lukket inde i det dunkle hønsehus en dag eller 2 allesammen sammen ..det kan ozz viske tavlen ren nogle gange.

Så deeeeet..... ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline Dea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: Øv altså..!
« Svar #2 Dato: 24 ſeptember , 2010, 13:57 »
Hmm... lige nu ligger hun og sover i en papkasse i bryggerset. En gang imellem vågner hun og hakker lidt i den agurk jeg gav hende. Jeg må se om hun vågner lidt op i løbet af dagen, så vil jeg prøve at sætte hende ind til de andre i aften/nat.
0.6 Landhøne
1.1 Lys Sussex
0.4 Issa Brown
1.3 Moskus Ænder
0.3 Kaniner
1.0 Hund
1.0 Kat

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Øv altså..!
« Svar #3 Dato: 24 ſeptember , 2010, 14:21 »
Har du ikke nogen dåsemajs du kan give hende? Det er noget de bare gerne vil spise.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Øv altså..!
« Svar #4 Dato: 24 ſeptember , 2010, 14:44 »
Jeg ville vente med at sætte hende sammen med de andre indtil hun er helt fit for fight igen. Så hun i det i mindste har kræfter til at komme væk hvis de andre sku mobbe hende. Hun skal nok også ha noget mere energi i foderet end en agurk kan gi hende.

 *k for at hun klarer den tilbage til fællesskabet  ;)
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Dea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: Øv altså..!
« Svar #5 Dato: 24 ſeptember , 2010, 18:27 »
Hun spiser fint! KylleKræs, korn, agurk osv. Hun ser lidt mere vågen ud nu men har stadig store problemer med balancen - hun går som om hun er fuld. Hun kan ikke sidde på en pind, så det bliver nok papkassen i bryggerset i nat og så må jeg tage en ny vurdering imorgen. :-\
0.6 Landhøne
1.1 Lys Sussex
0.4 Issa Brown
1.3 Moskus Ænder
0.3 Kaniner
1.0 Hund
1.0 Kat

Offline Dea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: Øv altså..!
« Svar #6 Dato: 30 ſeptember , 2010, 09:00 »
En lille update:
Efter en del dage i "sygehuset", har jeg igår nat sat hende ind i huset til de andre. Her til morgen er der ingen skænderier og det ser ud som om de har gået sammen altid.
Hønen er rask og jeg finder nok aldrig ud af hvad der var hændt hende...
0.6 Landhøne
1.1 Lys Sussex
0.4 Issa Brown
1.3 Moskus Ænder
0.3 Kaniner
1.0 Hund
1.0 Kat

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Øv altså..!
« Svar #7 Dato: 30 ſeptember , 2010, 09:15 »
Det var da dejligt, Dea *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

hoejberg

  • Gæst
Sv: Øv altså..!
« Svar #8 Dato: 30 ſeptember , 2010, 09:36 »
 /o /o ;D