Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: aaaaddddd... snudebiller overalt...  (Læst 16990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #15 Dato: 07 Oktober , 2009, 12:41 »
okay.. for andre evt købere.. vil jeg gerne sige hvem fra det var.. men kun fordi i ikke skal opleve det samme.. jeg ville jo gerne selv advares hvis det er.. hveden er købt ved slettet Finn/admin..
« Senest Redigeret: 07 Oktober , 2009, 13:44 Fra Finn Jensen »

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #16 Dato: 07 Oktober , 2009, 12:58 »
Nå for søren, det ville jeg ikke have gættet! Mit bud var et andet. Jeg har så aldrig oplevet noget tilsvarende, og det er der jeg køber stort set alt korn, hønse- kanin-, katte- og fårefoder.
Det plejer at være en dame der ekspederer, og hun ville have taget din klage alvorligt, er jeg ret sikker på.
Mvh Marianne

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #17 Dato: 07 Oktober , 2009, 13:30 »
Jeg er egentlig glad for at høre, at du blev tilbudt at bytte sækken. Det er da det mindste, de kan gøre. Men som du siger, er det jo så galt på hele lageret...

Det lyder som om ekspedienten simpelthen ikke helt ved, hvad han har med at gøre, og det synes jeg da ee betænkeligt. Det var simpelthen det første, jeg fik en redegørelse omkring, da jeg startede som ekspedient i en dyrehandel.

Jeg opfatter også slettet Finn/admin som et meget seriøst sted - og ville have forventet en anden reaktion fra dem, men espedienten kan jo være ny i faget. Ærgerligt! - og tak fordi, du rykkede ud med stedet :)
« Senest Redigeret: 07 Oktober , 2009, 13:44 Fra Finn Jensen »

pylle pylle

  • Gæst
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #18 Dato: 07 Oktober , 2009, 13:42 »
vi har også købt foder der, igennem år efterhånden.. og har egentlig været godt tilfredse med det.. min mor siger dog at hun har oplevet det en gang før.. for nogle måneder siden..

Jeg ringede og fik fat i den søde dame som altid står der. hun vidste dog ikke noget, og spurgte om hun måtte ringe tilbage.. og det måtte hun da.. der gik en times tid eller 2, og så var det en mand som ringede.. har handlet med ham før.. og han virker egentlig lidt sådan, "jeg er klog på meget, og tager tingene som de kommer" 
har hørt om en forhandler i egense, og tror jeg kører derud fremover.. hvis det altså er godt..

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #19 Dato: 07 Oktober , 2009, 13:43 »
Jeg er meget ked af det, men jeg er nødt til at slette hvilket firma der er tale. Der skal en speciel tilladelse til, hvis man vil videregive oplysninger med henblik på at advare andre mod forretningsforbindelser... Desværre.

Men det må gerne skrives i en privat mail, bare ikke offentligt uden for en snæver kreds.
http://www.datatilsynet.dk/erhverv/advarselsregistre/
Finn/admin

Det er iøvrigt plantedirektoratet der skal føre kontrol med fodervirksomheder, og jeg er temmelig overbevist om at de ikke må sælge foder med biller i. Der kan findes et telefonnummer her
http://pdir.fvm.dk/Afdeling_for_Foderhygiejne.aspx?ID=6520
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #20 Dato: 07 Oktober , 2009, 13:54 »
Det er fint, Finn. Så fik vi også det opklaret - og vi, der var nysgerrige, har nået at læse svaret ::D

pylle pylle

  • Gæst
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #21 Dato: 07 Oktober , 2009, 15:29 »
tak finn.. jeg tænkte måske nok der var noget omkring det med navnet.. jeg beklager. og så ved vi det..


Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #22 Dato: 07 Oktober , 2009, 17:31 »
Hej Pylle,

Beklager, hvis du føler jeg pressede dig til at fortælle det.

Finn: Godt du er moralens vogter, når vi går over gevind! /o
Mvh Marianne

pylle pylle

  • Gæst
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #23 Dato: 07 Oktober , 2009, 17:50 »
det eneste der kan ske her, hvis nogen  presser mig, er at jeg måske kan komme til at slippe en smule vind.. men så er man også selv ude om det!!! <: <: <: *f

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #24 Dato: 07 Oktober , 2009, 18:00 »
Jeg er som sagt også ked af det, men vi kan få problemer hvis det skrives i åbent forum. Derfor syntes jeg at jeg var nødt til at slette navnet. Til gengæld må man gerne skrive det i private beskeder eller emails og det vil da være meget relevant i sådan et tilfælde her.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

pylle pylle

  • Gæst
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #25 Dato: 07 Oktober , 2009, 18:32 »
Du har da intet at være ked af  Finn. Hvis jeg ser det fra virksomhedens side, ville jeg da mere være ked af det, når nu de gjorde hvad de kunne.. så det er da klart mig som var forkert på den, og sådan er det..

man skal også tænke på, at jeg opbevarede foderet forkert... i teorien må der være meget forskelligt krybekravl i sådan noget foder.. og når jeg så sætter det ind på et lunt værelse, så kommer der jo rigtig gang i biologien.. og det har jeg så også lært af.. jeg har kigget til det idag, og billerne ligger helt stille.. så de er nok gået i dvale som sælger sagde de ville.. og kornet er væk længe før det bliver lunt igen..


Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #26 Dato: 08 Oktober , 2009, 13:22 »
@Pylle: I forhold til at du har haft sækken inde i huset, kan du læse mere om forebyggelse osv. af den her: http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/kornsnudebil.htm

Jeg havde for nogle år siden mider, som jeg fik via noget mel jeg købte i Netto. Da jeg måtte smide ALT mel, gryn osv. ud, erstattede Netto en del af det. Da jeg så for snart nogle år siden, fik besøg af denne klamme fætter: http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/rismelbil.htm

...købte jeg simpelthen lufttætte beholdere til næsten ALT i mit køkken! Og ret smart fandt jeg nemlig en gang mider i noget mel fra Føtex, og de var heldigvis kun i den ene bøtte! Føj, hvor jeg dog hader de kryb!  :-X

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: aaaaddddd... snudebiller overalt...
« Svar #27 Dato: 08 Oktober , 2009, 13:34 »
Jeg har også mine kolonialvarer i tætte bøtter, netop af samme grund. Mon ikke mange af os har prøvet at få et helt skab inficeret af biller af den ene eller anden slags? KLAMT  /3
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk