Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dyrenes Mad  (Læst 2961 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tina Kinnerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
  • A-høne
Dyrenes Mad
« Dato: 20 Marts , 2014, 21:06 »
Hej, Vi er så heldig som helt nystartet web-butik for alle dyreejere at reklamere herinde i sidepanelet. Vi reklamerer først og fremmest her for at fortælle at vi findes, og har lækkert kvalitetsfoder. Udover at vi har et bredt sortiment af foder og tilbehør til Fjerkræ så har vi også foder til kæledyr. Flere har været inde og kigget på bl.a. vores Go Care Royal serie af Super Premium foder i meget høj kvalitet til hunde og katte og har stillet os nogle spørgsmål om, hvordan det ferske kylling som foderet bl.a. består af er blevet behandlet. Vi har undersøgt det hos producenten som kan meddele dette "citat start"
 "I alle vores Go Care Royal produkter anvender vi fersk kyllingelever og hjerter, som er dansk produceret.
 
Det har hverken været frossen eller varmebehandlet og bliver lige efter slagtning kølet (chilled) ned til 2-4 grader og leveret ekspres til vores fabrik, hvorefter vi anvender det indenfor max 24 timer.
 
Derudover anvender vi forarbejdet animalsk protein og hydrolyseret animalsk protein, som stammer fra godkendte europæiske slagterier.
 
Forarbejdet animalsk protein og hydrolyseret animalsk protein er defineret i den nyeste EU-lovgivning. Betegnelsen erstatter den gamle betegnelse "kød", som vi ikke længere må anvende. Vi har valgt at anføre de specifikke ingredienser sammen med betegnelsen, så du som forbruger tydeligt kan se, hvilke kødtyper betegnelsen dækker over.
" citat slut" . Vi håber at dette svar giver en fyldestgørende forklaring på jeres spørgsmål. mvh. www.dyrenesmad.dk
Tina

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Dyrenes Mad
« Svar #1 Dato: 21 Marts , 2014, 06:08 »
 :) Et eller andet sted tror jeg måske, at selve opvæksten = behandlingen af kyllingerne var det spørger gerne ville vide............
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Dyrenes Mad
« Svar #2 Dato: 21 Marts , 2014, 08:46 »
Ja, uden at lyde negativ og afvisende, så er 'forarbejdet animalsk protein fra godkendte europæiske slagterier' ikke lige noget, der tiltaler mig.. Men derfor vil jeg da gerne tjekke ud, hvad I har af hønsemad mv ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tina Kinnerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
  • A-høne
Sv: Dyrenes Mad
« Svar #3 Dato: 21 Marts , 2014, 10:19 »
Hej Mette, Jeg tror du ikke du skal være bekymret for udtrykkene. Det er EU-reglerne som gør at vi skal kalde tingene sådan. Det gælder alt der produceres i EU.
Vi har rene varer fra Danmark, og disse er underlagt DANSK kontrol som Danmark også er kendt for. /o
Tina

Offline Tina Kinnerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
  • A-høne
Sv: Dyrenes Mad
« Svar #4 Dato: 21 Marts , 2014, 10:25 »
:) Et eller andet sted tror jeg måske, at selve opvæksten = behandlingen af kyllingerne var det spørger gerne ville vide............
Hej, Vi er blevet kontaktet pr. tlf. så vi har talt om det. V hari ikke lige hæftet os ved navne, men nu kan i se svaret via dette indlæg.
Tina