Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?  (Læst 7009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Honningsvesken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Dato: 11 ſeptember , 2012, 11:14 »
Vi tager ofte til Tyskland og tænker der måske kunne være noget at spare ved at købe foder dér.

Hvor kan man købe i Nordtyskland - eller evt. hos online-shops?
0,2 gule Sussex
0,3 guldrandede Wyandotter
0,02 blåtegnede Araucana
0,01 4-årig menneskedreng

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #1 Dato: 11 ſeptember , 2012, 11:16 »
Der kan spares penge ved indkøb i Tyskland. Men prisstigninger på korn er global, og er ikke begrænset af landegrænser  ;)   Men i Tyskland på der bl.a. være nogen besparelse på afgifter.

Offline Honningsvesken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #2 Dato: 11 ſeptember , 2012, 11:32 »
Jeg har fundet noget der hedder Kaiser Futter. Det indeholder følgende (oversat af google):

Komplet foder til æglæggende høner

Analytiske bestanddele
17,5% råprotein, 0,70% lysin, 0,33% methionin, 5,8% råfedt, 5,8% træstof, 12,5% aske, 3,60% calcium, 0,55 % phosphor, 0,16% natrium, 10,7 MJ ME / kg

Tilsætningsstoffer pr kg:
Vitamin A 10.000IE (E672), 2.000IE vitamin D3 (E671), 80 mg vitamin E (dl-tocopherol - acetat), 7 mg kobber (E4 kobber (II) sulfat, Pentahy hydrat), kiselgur, urteblanding

Ingredienser:
Økologisk majs, U-hvede, U-triticale, økologisk solsikke kage, økologiske ristede sojabønner (organisk-godkendt), calciumcarbonat, økologisk soja kage (organisk anerkendt), økologisk hvedegluten, majsgluten, organisk hvedeklid , økologisk hvede, monocalciumphosphat, natriumchlorid, naturlige



Det lyder jo altsammen fint, men for en nybegynder er det ikke til at finde ud af om sammensætningen er rigtig. Prisen for denne blanding er 26.79EUR (200DKR) for 25kg.
0,2 gule Sussex
0,3 guldrandede Wyandotter
0,02 blåtegnede Araucana
0,01 4-årig menneskedreng

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #3 Dato: 11 ſeptember , 2012, 11:58 »
Det ser OK ud mht. de ting der er i blandingen. Men det var ønskeligt at få oplyst hvor mange % der var af de enkelte ting. Mht. råprotein er det også fint.

Prismæssigt ligger det ca. lidt over det dobbelte af hvad jeg betaler for en konventionelt kvalitetsfoder i DK. Men øko-foder er jo en smule dyrere.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #4 Dato: 11 ſeptember , 2012, 12:12 »
kan ikk huske hvad jeg gav men ring lige til poul hos vildbjerg mølle, og få en pris der er jo kortere end til tyskland,

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #5 Dato: 11 ſeptember , 2012, 15:12 »
Kan man købe start foder i tyskland til små kyllinger hvor der er imod Coccidiose i foderet ?
Hvis...hvor får man det så.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #6 Dato: 12 ſeptember , 2012, 01:03 »
Hej
Med hensyn til hvad øko foder koster i Tyskland kan jeg finde ud af det på torsdag da skal jeg derned
@Linda næsten alle firmaer har start foder med og uden coccidiose middel,jeg køber det ved Raifeisen(ejet af et dansk korn firma) i Handevit
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #7 Dato: 12 ſeptember , 2012, 07:41 »
Tak Walter  /o  :-*
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #8 Dato: 12 ſeptember , 2012, 07:47 »
husk lige at  læse hvad der er i og om det er lovligt i dk, mener tyskland tilader næsten alt gift. det samme mærke i tyskland indeholder ikke altid det samme

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #9 Dato: 12 ſeptember , 2012, 12:21 »
@kristiank
så vidt jeg ved er det ikke lovlidt med coccidiose middel i foder i Dk sååååååååååå
her  vil dyrlægerne tjene på medicin osv.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #10 Dato: 12 ſeptember , 2012, 12:27 »
walter så er det jo oss en forbrydelse at smugle det ind i landet, hvilket jeg på det kraftigste vil opfordre at dette forum ikk bruges til at formidle viden om

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #11 Dato: 12 ſeptember , 2012, 13:29 »
Foder tilsat Coccidostat modCoccidiose middel kan lovligt købes i DK. Der er en stor foderfabrik i Nordjylland der fremstiller det.
Pris: kr. 387 +moms pr. 100 kg.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Øko foder i Tyskland - hvor? priser?
« Svar #12 Dato: 16 ſeptember , 2012, 21:04 »
hej
jeg var nok lidt for hurtig med min udtalelse om med.mod cociociose i foderet selvfølgelig kan man købe det herhjemme bare til en anden pris der nede kan man købe det for godt 100kr.for 25 kg.Versage som kan købes herhjemme har også både med og uden.Min udtalelse var nok mere barseret på irritation over dyrlægernes magt i DK
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat