Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Æggelæggepiller  (Læst 10422 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Æggelæggepiller
« Svar #15 Dato: 13 Maj , 2011, 12:53 »
@Marianne M.N. : knægten siger de også har meget sex derinde  <H  Det er sjældent jeg finder et æg derinde , men det er også fordi du har ret : knægten lukkede dem ud når han kom hjem fra skole - pludselig havde vi ikke ret mange æg  :o   Så begyndte vi at holde øje med hvornår de sidste plejer at larme : jaeeg har gjooåårt et æææg  bååårkk åååårkk .... Så flyttede vi til 1430-1500 - nu finder vi ikke æg i skoven , garagen , maskinhuset , og alle andre mærkelige steder  :D
Når vi så lukker dem ud hele dagen lørdag og søndag - så er der igen æg alle andre steder end i deres kasse  <H       De er simpelthen ikke til at disciplinere  *s    <H

Det er godt der er nogen til at holde dig igang  ;D ;D /o
Mvh Marianne

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Æggelæggepiller
« Svar #16 Dato: 13 Maj , 2011, 12:54 »
Nej det er ikke nogen påstand Lene kommer med, det er fakta
og vi kan jo bare se over i en anden dyre verden, det er jo ikke for sjov at en landmand giver sine køer kraftfoder, uden den rigtige mængde kraftfoder ingen ordentlig mælke produktion.

Hvis hønsene spreder pille foderet så spring en dag over med
fodring, så skal de nok ryde op og lære at spise piller /o
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Æggelæggepiller
« Svar #17 Dato: 13 Maj , 2011, 13:02 »
Når mange nu kan lide at spare en krone eller to hist og her , så kunne det måske være værd at nævne at de der DLG , med en Land og Fritid afdeling holder et eller andet halløj i morgen , med rabatter på både det ene og andet - herunder nogle fodertyper til vores fjerkræ.
Jeg har ikke selv reklamen ,men bare hørt "rygtet" ......
Så vidt jeg har fået fortalt , kun lørdag den 14 maj  ???
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Æggelæggepiller
« Svar #18 Dato: 13 Maj , 2011, 13:10 »
Jeg er én af dem, der faktisk er ganske villig til at bruge penge på mine fjerkræ. Jeg køber økologisk foder til mine, selvom de er slagtekyllinger...mest af alt, fordi jeg vil vide, at det JEG skal spise rent faktisk har spist noget ordentligt. Dertil vil jeg sige, at der også bliver tildelt hvede og byg.. Sådan ca halv øko fuldfoder og halv korn.
Alt sammen handler vel om nytteværdien, altså hvad får man ud af det, kontra det man skal give for dét, og synes man så, at det er dét værd?? Mange synes åbenbart at høns (slagte og æglæggende) har en ringe nytteværdi  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Susanne

  • Gæst
Sv: Æggelæggepiller
« Svar #19 Dato: 13 Maj , 2011, 14:29 »
Udtrykket "de fleste" provokerede også lige mig for en stund.

"De fleste" betyder "mere end 50 %"

Den statistik kan være svær at påvise.

Ellers er det jo rigtigt, alt hvad der ellers bliver skrevet om emnet.  /o




Offline Ekliptika

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 142
Sv: Æggelæggepiller
« Svar #20 Dato: 13 Maj , 2011, 23:29 »
Uh! :o
Jeg spurgte bare fordi mine høns ikke gider at spise de der piller. Ikke fordi jeg ikke vil betale for dem. Jeg har sådan en fodersilo med riller og jeg har nu fået en række tips til hvorfor og hvordan høns skal have pillerne. Tak tak :)
0.2 Maran
1.5 Araucana

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Æggelæggepiller
« Svar #21 Dato: 14 Maj , 2011, 00:14 »
Jeg er enig i at at der er en del mennesker der hovedsageligt tænker økonomi og man kan spørge sig selv om de overhovedet har råd til at holde dyr. Det jeg har et problem med er generaliseringen om, at det er de fleste der synes høns skal lægge æg hver dag, at hønsehold, og dyr skal være billigt mv, fordi jeg synes det kniber lidt med dokumentationen for at det er de fleste der har det sådan.

Måske det ikke er 'de fleste', rent matematisk, der har den indstilling. Det tror jeg heller ikke var det Lene mente. Tag det som en talemåde.

Men ét er sikkert. Ganske mange har den holdning. Vi ser jo ofte indlæg der indikerer den indstilling. Og det blandt fjerkræfolk der har så megen interesse i deres fjerkræ at de deltager i Forum. Hvad med resten af isbjerget.

Med hensyn til foderkvalitet og præstation behøves næppe mange ord. Overfør det til sportsverdenen. Prøv at 'fodre' alle topfolk i denne verden med hvidt brød og Nutella og se hvad de så kan præstere (uden brug af EPO og andre lignende fiduser).
Mvh
Erik Andersen