Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Afslået plænegræs  (Læst 2931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Afslået plænegræs
« Dato: 04 Maj , 2011, 16:16 »
Kan høns tåle alt det afslåede plænegræs der er, efter endt slåning? Ved fra mine heste, at afslået græs kan give syg hest, da det går i gæring. Hvordan ser det ud med hønsene? Kan de tåle det som de vil have, uden risiko for de bliver syge?
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Afslået plænegræs
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2011, 16:22 »
Mine høns ELSKER nyslået græs, du skal bare brede det lidt ud så det ikke ligger i en stor bunke hvis de ikke selv er så gode til at sprede det.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Afslået plænegræs
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2011, 16:27 »
Græs må ikke ligge så det bliver varm. Men mht. foderværdi så er græs jo ikke bare græs. Så et areal med hvidkløver (en af de typer der har små blade) og slå hver anden dag. Så får man lige netop bladene med når der klippes. Hvidkløver har en meget høj foderværdi og højt protein indhold, meget mere end plænegræs.
Jeg slår store mængder Hvidkløver, det er godt foder og feder IKKE mine Orpingtoner.