Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Demens???  (Læst 1723 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Demens???
« Dato: 21 Januar , 2011, 17:42 »
Hmmm... Hvor tidligt kan man blive dement? ¨

Jeg tror at jeg er godt på vej... eller også husker jeg bare ikke så godt...

Jeg har jo haft 1.4 sussex til salg. Nu har "Jacob K" så lige været her og hente to af dem og så kunne jeg kun finde én tilbage i hønsehuset??? MEGET MYSTISK!!!

Vi undrede os meget og ledte overalt med lygte og alting - men kunne ikke finde den sidste høne...

Så gik jeg ind og ville skrive lidt om det herinde - ganske rigtigt har jeg skrevet 1.4 sælges i min salgstråd...

...men hvorfor er der ikke nogen der har fortalt mig at jeg hele tiden kun har haft 3 sussex høner???  ;D  Det stod jo lige der i min underskrift!  *g

Hmm - tror måske jeg skal dobbelttjekke næste gang jeg sætter noget til salg...  ::)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Demens???
« Svar #1 Dato: 21 Januar , 2011, 17:57 »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Demens???
« Svar #2 Dato: 21 Januar , 2011, 18:00 »
Det havde jo så været en rigtig god handel hvis du havde solgt 4 men kun gået af med 3....
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Demens???
« Svar #3 Dato: 21 Januar , 2011, 18:01 »
Det havde jo så været en rigtig god handel hvis du havde solgt 4 men kun gået af med 3....

Ja, men ikke så heldigt hvis Jacob var kommet efter 4 høner i dag og der så kun havde været 3...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Demens???
« Svar #4 Dato: 21 Januar , 2011, 18:16 »
Det kan jo nemt forklares, du har hele tiden vidst, at du har 4 dyr, og da du så skulle skrive annoncen blev det til 1.4.
Jeg tror nemt, jeg selv kunne have lavet noget tilsvarende.  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Demens???
« Svar #5 Dato: 21 Januar , 2011, 18:24 »
Det kan jo nemt forklares, du har hele tiden vidst, at du har 4 dyr, og da du så skulle skrive annoncen blev det til 1.4.
Jeg tror nemt, jeg selv kunne have lavet noget tilsvarende.  ;D

Eller også var jeg for doven til at gå ud og tælle da jeg skrev annoncen...

Men det er godt nok en underlig fornemmelse at mangle en høne som man er helt sikker SKAL være der!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

frida

  • Gæst
Sv: Demens???
« Svar #6 Dato: 21 Januar , 2011, 18:43 »
Hahaha... Og her gik jeg og troede jeg var glemsom. Sikke griner jeg fik *g *g *g
Tusind tak fordi du deler historien med os andre /o

Offline manniken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 148
Sv: Demens???
« Svar #7 Dato: 21 Januar , 2011, 19:33 »
Hehe Morten

Jo den kender jeg godt. Efter min nr 2 blodprop i hjernen laver jeg mange stunts. F.eks flipper ud over at mit kaffevand ik vil koge men har så ikke tændt for gassen, ak ja så kan man jo vente længe. Eller jeg lægger vasketøj i køleskabet i stedet for i vaskemaskinen der står ved siden af. Eller går ned til den lokale købmand efter nogle smting og ka ikke huske vejen hjem og må ringe til min kærste og spørge. Ja det er lige nogle af mine sidste numre jeg ka komme i tanke om. Men hva... det er da til at grine af og jeg har i modsætning til mange politikere papir på at jeg har en hjerne  ;D

Morten kunne vi evt maile lidt da jeg har lidt sp til dit ensilage projekt?

Tommy

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Demens???
« Svar #8 Dato: 21 Januar , 2011, 20:01 »
Hehe Morten

Jo den kender jeg godt. Efter min nr 2 blodprop i hjernen laver jeg mange stunts. F.eks flipper ud over at mit kaffevand ik vil koge men har så ikke tændt for gassen, ak ja så kan man jo vente længe. Eller jeg lægger vasketøj i køleskabet i stedet for i vaskemaskinen der står ved siden af. Eller går ned til den lokale købmand efter nogle smting og ka ikke huske vejen hjem og må ringe til min kærste og spørge. Ja det er lige nogle af mine sidste numre jeg ka komme i tanke om. Men hva... det er da til at grine af og jeg har i modsætning til mange politikere papir på at jeg har en hjerne  ;D

Morten kunne vi evt maile lidt da jeg har lidt sp til dit ensilage projekt?

Tommy

Du skriver bare! men der er også en temmelig udførlig beskrivelse på vej til leksikonnet her på forum - den er sendt afsted, men hende der skal lægge det ind har lidt travlt med andre ting for tiden så...

Jeg har også planer om at lave en "trin-for-trin" med billeder når græsset begynder at vokse igen...

Ensilage-indlæggene er samlet i tråden om ensilage
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=13139.msg132420#msg132420
Finn/admin
« Senest Redigeret: 21 Januar , 2011, 21:44 Fra Finn Jensen »
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline PrintzDK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: Demens???
« Svar #9 Dato: 21 Januar , 2011, 22:00 »
jeg har i modsætning til mange politikere papir på at jeg har en hjerne  ;D

LOL *g *g
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Demens???
« Svar #10 Dato: 22 Januar , 2011, 02:15 »
øhm Morten det er måske ikke dig jeg skal spørge til råds omkring min datters matematiske spørgsmål mere  :o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Demens???
« Svar #11 Dato: 22 Januar , 2011, 07:53 »
He!
Er sikker på, din hjerne har bare har travlt med vigtigere ting end at tælle høns :D

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Demens???
« Svar #12 Dato: 22 Januar , 2011, 08:44 »
Hrmmmm - altså  :D
Hvor mange æg har du så puttet i din "nye" rugemaskine ? Har du smidt de befrugtede ud og ladet de andre blive i ?   ;D

Jeg tror ikke du kan håndtere al den gospel syngen - du har fået sunget dig til en omgang "taltinitus" .
Rygtet vil også vide at børnene på din skole er forvirrede : dem der før hang lidt i matematik scorer nu top og dem der førte an i karakter ræset har fået dårlige nerver over de seneste rettelser du har udført ..............  ;D

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Demens???
« Svar #13 Dato: 22 Januar , 2011, 09:26 »
Jeg tror matematiklæreren skal bevilge sig selv en lillebitte fridag  ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Demens???
« Svar #14 Dato: 22 Januar , 2011, 10:54 »
Når jeg laver den slags stunts... og det sker ::), undskylder jeg mig bare med at jeg har arbejdet med hjem.
Arbejder på et demens plejehjem... *f

Det kan også bare være et konen med æggene syndrom du har raget til dig Morten. Det hønseri har det jo med at løbe af med os 
Når nogen spørger hvor mange høns jeg har får jeg pludselig meget svært ved at tælle og huske tal rækkefølgen. Selektiv hukommelse  /o