Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foder om natten til 12 dage gamle Isa Warren  (Læst 3509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sunnagud

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Foder om natten til 12 dage gamle Isa Warren
« Dato: 01 Juni , 2019, 10:15 »
Hej allesammen!
Jeg er en glad førstegangs hønseejer, og er simpelthen blevet så glad for mine 7 Isa Warren kyllinger, som er så utrolig søde, nysgerrige, sjove og bløde. Jeg er ved at gøre hønsehus klart i haven, så de om nogle uger kan komme ud  :)

Jeg har bare et par spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med, da jeg har set lidt forskelligt om emnet, men skal de have adgang til mad hele døgnet? De er i en papkasse i køkkenet, og de larmer om natten. Tænkte at hvis jeg fjernede foderet ville de sove lidt mere måske?
Vi har kun givet dem startfoder indtil videre, men vil gerne begynde at tage dem med i drivhuset, hvor de kan få lidt forskellige insekter og ukrudt og rester af grøntsager. Så skal de have adgang til grus og skaller, når de får "fast" føde?

På forhånd tak og tak for al den viden, jeg allerede har fundet her i forummet indtil videre 😊

Bedste hilsner, Sunna

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Foder om natten til 12 dage gamle Isa Warren
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2019, 10:24 »
Så længe kyllingerne har varmelampe, som giver lys, skal er være adgang til mad og vand om natten. Når kyllingerne er fuldbefjerede og ikke har brug for ekstra varme, vil de sove om natten, når der ingen lys er.

Det er en god ide at lade maskinudrugede kyllinger få nogle timer udenfor, så tidligt som muligt i deres liv - akkurat som kyllinger med en skukmor har, så de kan komme i berøring med græs, jord, skidt og møg, som er deres naturlige miljø. Det medvirker til at opbygge et godt immunforsvar og forhindre mange dårligdomme-

Kyllingerne skal have adgang til skaller og grus/kråsemateriale allerede nu
« Senest Redigeret: 01 Juni , 2019, 10:27 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14