Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: sætte strøm til død høne hvordan ???  (Læst 4900 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
sætte strøm til død høne hvordan ???
« Dato: 12 Maj , 2014, 15:41 »
hey jeg har fundet en død  høne i min hønsegård :( den havde været lidt syg og havde været isoleret fra de andre så den kunne komme sig den viste tilsidst tegn på bedring så meget at jeg besluttede at den kunne komme hjem til de andre høns igen og gik fint de første dage . men her i dag da jeg kom hjem fra arbejde lagde den ude og vær død ( sikkert blevet for våd til og kunne komme ind )
men her er spørgsmålet da vi har en ung hund som ikke fatter ligemeget hvormange gange den for at vide at den ikke må jagte hønsene da de nogen gange flyver ud .
har hørt man kan sætte strøm til en død høne så hunden forbinder høns men at det av av . men hvordan sætter jeg lige strøm til den :) ?
ny i hønse faget :)

Offline lonekær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 142
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #1 Dato: 12 Maj , 2014, 16:44 »
Bind hønen fast til et strømhegn med ståltråd.
1.0 mand.
0.1 barn.
0.1 hund.
2.6 katte.
2.0 heste
1.0 lys sussex.
1.5 dværg farverolls.
0.2 maran/jersey kæmpemix
0.1 orpington.
0.4 orpington/lohmanmix.
1.2 sølv sortrandet wyandot.
0.0.5 sølv sortrandet wyandot kyllinger.
0.0.9 stor farverolls kyllinger.
0.0.7 gæslinger.
3.2 moskosænder.
0.0.5 ællinger.

haxth

  • Gæst
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #2 Dato: 12 Maj , 2014, 17:50 »
Jeg må sige, at jeg er uenig i den opdragelsesmetode af en hund. Jeg brugte knapt en måned på at sammenføre løse høns i haven med hunde - og kan derfor sidde her nu med åben dør og alle dyr ude uden betænkeligheder. Jeg brugte i starten masser af gode kødben til hunden og havde altid noget godt i lommen til hunden. Så det er vel som anden hundetræning, der skal virke langsigtet - god kontakt til hunden og ingen straf, skænd eller råben og skrigen. Jeg brugte kun snor på hunden første gang vi kiggede på hønsene, derefter holdt vi bare stor afstand, masser af tørfoder fra lommen, ben-gnaveri på afstand med mig ved siden af, masser af ros igen og igen. Det lykkedes her, så efter en måned med masser af træning, slapper jeg helt af. Det var meget tidskrævende, men det lønnede sig. Åh ja, måneden før hønsene blev hentet afspillede jeg alle hønse videoer med højeste lyd fra you tube. I starten sprang hundene op og gøede, det ignorerede jeg helt. Efter første uge med hanegal og hønsekaglen morgen middag og aften, reagerede de slet ikke. Pøj pøj med træningen.

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #3 Dato: 12 Maj , 2014, 18:56 »
jeg er helt enig.
det hjælper ikke en disse på hunden at den får strøm når den tager en død høne. den skal lære at hønsene er ikke noget man jager men bor sammen med. mine 2 lærte det meget hurtigt og må indrømme jeg faktisk ikke gjorde ret meget for det. de var hver dag med nede ved ænderne og fodre. hvor de bare stod udenfor hegnet og så på. og efter en måned eller to kom de med i indhegningen. og det helt uden problemer.

nu kan de gå sammen med alle her. både helt små kyllinger, ællinger og alle de voksne.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline thomas t

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 107
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #4 Dato: 12 Maj , 2014, 20:43 »
Håber dælme ikke du har tænkt at gøre det du siger.   Hunde kan lære det. Min jagt hund som tager mange fasaner og ænder i jagt sæsonen men den rør ikke høns og mine moskus. Selvom de render frit sammen med hunden

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #5 Dato: 12 Maj , 2014, 22:11 »
Vores jagt hund har ikke kunne lære det, foreløbig holder vil dem adskilt, men har overvejet strøm metoden, den virkede ganske godt for nogle venner,  hvis nabo havde mange høns og han ønskede bestemt ikke besøg.
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Christian Clement

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
  • bidt af en gal avler
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #6 Dato: 12 Maj , 2014, 22:22 »
jeg adopterede en hund, tysk ruhår på 6 måneder
havde stor succes med at komenderer hende i dæk midt på staldgangen, og så drive høns hen over hovedet på hende, lige endtil hun fattede at det var MINE høns
hun har ikke rørt dem siden /o

Offline Bjorn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #7 Dato: 12 Maj , 2014, 23:05 »
Virker best med godbiter 

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #8 Dato: 12 Maj , 2014, 23:20 »
Strømhegn virker, men er heller ikke en metode jeg tilslutter mig.

Min grand danois har lært at respektere hønsene blot ved kommandoer. Han går med i hønsehuset indimellem. Det 'farligste' han finder på er at snuse en høne bagi.  ;D

Min GD har dog, ved et uheld, 'smagt' strømhegnet og har i dag en udtalt angst for alle horisontale tråde.

Uheldet skete da jeg i 2011 fik kvæg på min fold. Da kvæget blev leveret var det super spændende og hunden skulle ind på folden og besigtige de nye dyr, selvom jeg meget kontant fortalte ham at han ikke skulle ind på folden. Han gik under hegnet 2 gange uden at noget skete, men 3. gang fik han et smæld. Han skreg og stormede ud fra folden (uden yderligere stød) og løb ind i huset og gemte sig. Jeg gik straks ind til ham for at berolige ham lidt og jeg vil sige Jer, at han stank af sved og rystede over det hele.

Siden denne hændelse har han holdt pænt afstand fra alle horisontale tråde, uanset om de er strømførende eller ikke.
Mvh
Erik Andersen

Offline tambour

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: sætte strøm til død høne hvordan ???
« Svar #9 Dato: 12 Maj , 2014, 23:29 »
Jeg har i lab og den kunne heller ikke finde ud ad det i starten lige end til den ved en fejl var brevet lukket unde i hønsegården og så fik hønsene sat den på plads og så har de kunnet finde ud ad det lige siden