Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "Det Engelske Dorking eventyr"  (Læst 53836 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #90 Dato: 07 Maj , 2010, 18:57 »
Nej Marianne, indtilvidere betyder det ikke noget.
Ved ikke hvis det kan ses på billederne, men de efter de største æg, er mere brede og lavstillet.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #91 Dato: 07 Maj , 2010, 22:03 »
Hej Thomas

Man kan godt få store smukke dyr ud af små æg,så hold modet oppe min ven  /o

Mange hilsner Jesper
mvh Jesper

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #92 Dato: 07 Maj , 2010, 22:48 »
 hej nej tror ikke det gør noget for størelsen men tror de har nemmer ved at klække jo støre ægene er og en hurtig klækning = med friske kyllinger men bare en tanke ::)  men synes de gange jeg har ruget små æg ud har det taget lang tid at klække og kyllingerne har været noget langsome til at komme igang :-\ men det er da noget man kan lave lidt forsøg med 8)

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #93 Dato: 07 Maj , 2010, 23:23 »
Jeg er heller ikke så urolig for de små æg. Synes bare det må være en mening med minimumsvægt og idealvægt ???

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #94 Dato: 15 Maj , 2010, 20:37 »
Det var lidt tid siden jeg skrev her. Har og har haft utrolig travlt.
Sidst på ugen, regner jeg med nye billeder af mine Dorking, når de kommer ud til sit nye hønsehus.

De vokser utrolig stærkt. I den inddørs bur de går nu, har jeg haft over 20 kyllinger indtil de er 21 dage. Nu har jeg 6 Dorking, der tager næsten lige så meget plads.

Hanernes løb, er næsten lige så brede som mine Maraner´s løb. Dorking er 3 uger og Maranerne er 6 uger.
Jeg er stadig spændt på ringstørrelsen, som skal være 22 for begge.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #95 Dato: 17 Maj , 2010, 20:41 »
hej Thomas det med ringstørelsen der står c22 til haner og D20 til høns i bestilings foldern ;D hvor den går det ellers

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #96 Dato: 17 Maj , 2010, 22:45 »
Det er jeg klar over John.

Ellers går det godt. Har travlt med skole, hundetræning, har lige bygget om campingvognen til hønsehus, gør rent i et andet hønsehus. Skal have kalket det i morgen og derefter, skal Dorking kyllingerne derud. Håber de kan komme derud fredag.

Er i gang med og træne min blandingshund, der består af jagthunderacer, til og passe høns ude i min lille skov. Det er en opgave for sig selv. Vi skal vist træne lidt mere endnu ;D

Håber på og få tid til nye billeder og info på fredag.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #97 Dato: 21 Maj , 2010, 22:01 »
"Første dag i friheden"[/b][/color]

Så er kyllingerne 26 dage. I det jeg haft/har meget travlt, har det ikke været tid til og veje dem og tage billeder af dem en og en.

Her kommer dog nogle billeder fra den første tid i deres nye hønsehus/hønsegård. De går side ved side med mine Australorps (12 uger) og Maraner (7 uger).

Det er sjovt og se den store forskel i adfærd. Mine Dorking er meget nysgerrige og har et stort gå på mod. Billederne er taget ca. 5 minutter efter de kommet fra rugemoderen og ud i deres nye hønsehus. Omgående gik de ud for og udforske den nye hønsegård. Hærlige kyllinger!
Maranerne og mine Australorps har været mere tøvende. De har ikke rigtigt kommet ud, før de synes at det er helt sikkert, før efter en dag eller to.

Mere info følger i næste uge.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

frida

  • Gæst
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #98 Dato: 21 Maj , 2010, 22:08 »
Tusind tak, fordi du holder os informeret om hvordan det går med dine dorking /o Jeg følger med fra sidelinien, og kan nemt blive grebet af dorking-eventyret ;) Det er spændende at høre om de problemer og løsninger der følger i kølvandet af hinanden.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #99 Dato: 21 Maj , 2010, 23:05 »
Hej Thomas..

Dejlige billeder..men pas nu på de skønne Dorkinger..Jeg har også lige haft nogle 2 mdr gamle kyllinger ud i en løbegård..så kørte jeg ud og handle i 2 timer..da jeg kom hjem manglede der en og en anden lå halvparteret ude..
Tænkte straks på katten, men fandt senere ud af at det var en mega stor krage, som holder til i vores store træer, der har været på spil..
Så nu skal jeg ha overdækket inden de "små" kommer ud igen..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #100 Dato: 21 Maj , 2010, 23:14 »
hej Thomss dejlig at det kunde blive tid til at tage nogle billeder synes at der pleger at stå en tændstiks æske ved siden af så man kan se lidt om størelsen havde du glæmt den eller er de blevet så store at man slet ikke kan se den  ;D

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #101 Dato: 22 Maj , 2010, 09:28 »
Hej Rikke.
Den chance må man desværre tage. Vi har masser af rovfugle, krager og mår herude. Helgardere sig, kan man ikke helt.
Det har gået massevis af kyllinger ude tidligere uden at det sket noget. Håber på at det går den her gang også.
Hankatten går tit ude blandt kyllingerne, men han gør dem ikke noget.
Jeg håber på det bedste.

Brauer. Nej jeg har haft så travlt. Skal se hvis jeg kan finde noget og sammenligne med. De er i hvertfælde betydelig større end mine Australorps var ved samme tid.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #102 Dato: 23 Maj , 2010, 18:13 »
Hej alle.

Vil vise nogle billeder, som ikke har så meget med Dorking og gøre (endnu).

Jeg har fået fat i en gammel campingvogn, som skal laves om til to hønsehus. Vil prøve på og få fat i en mere, så det kan blive totalt fire volierer. Hver voliere, vil blive ca. 20*20 m., dvs. 400 m2. Det er meningen at det skal være en stamme på 1,4 i hver voliere, så de vil ikke få pladsmangel.
Det er jo så her, som mine Dorking skal være. Det vil tage lidt tid, før jeg bliver færdig. Det er jo ikke helt gratis med hegn....

Indtilvidere, så er campingvognen et hønsehus, der mine blandinger (2,12) bor. De er så fritgående i skoven. Dette for at jeg vil studere hvor de helst går, og hvad de helst spiser.
Hunden trænes i og passe på dem. Det går sådan rimelig. Somme tider, skal de jagtes lidt. Hun gør dem dog ikke noget.
Vi må se hvis hun kan holde ræven på afstand. Jeg har dog ikke set spor af ræven tættere på end ca. 500 m. i de sidste par år. Det er dog noget, der har stjålet nogle æg. Vides ikke om der er mår eller rotter, eller noget helt tredie...

Ser det ikke dejlig ud?

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #103 Dato: 23 Maj , 2010, 19:02 »
Hej Thomas..dine høns får det rigtig dejligt, kan man se..du må endelig ikke gå på kompromis med hegnet. Vi lavede hønsegår sidste år, brugte almindeligt billigt harald nyborg kyllingetråd, det er ved at gå fra hinanden, billigt skrammel.. :(

Det med æggene er vel ikke hunden der er tyven ::)når min søster er på besøg snupper hendes hund nemlig mine æg på reden..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: "Det Engelske Dorking eventyr"
« Svar #104 Dato: 23 Maj , 2010, 19:14 »
Nej, jeg vil ikke gå på kompromis med hegnet. Derfor må det tage den tid det tager.

Nej det er ikke hunden. Hun kan ikke komme ind i campingvognen.

En dag, når jeg kiggede derude, var det 5-6 æg, og om aftenen kun 2. Det er derfor jeg ved det.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)