Den lille der var ved at klække igår overlevede, og jeg var oppe at hente den idag, skønt! Så nu går der fjorten under lampen!
Som om det ikke er nok, så kunne jeg ikke finde min silkehøne, som jeg igennem flere uger har forsøgt at tvinge skruk. Jeg ledte og ledte, men hun lå så i reden på 8 æg, så hun får lige lov at ligge et par dage, så får hun tusket kyllingerne under sig
Jeg har en teori om at det kan være lyden af kyllinger der hat fået hende skruk. Min ene maranhøne er nemlig også begyndt at sige skruklyde efter at de er kommet.
Så skal i også lige have en lille sjov historie!
Jeg ville for sjov prøve at vise kyllingerne til hønsene igår, og de var da også vældig interesserede i dem alle sammen. Til sidst fik jeg den tossede idé at min vildtfarvede silke der har en kylling på 8 uger måske ville syntes om dem, så jeg satte en meget utilfreds lille skånsk kylling på gulvet i hønsehuset. Lukkede alle andre end hønen og dens kylling ude og puffede så den lille nye hen til hende. Først troede hun at jeg var åndsvag og gik væk fra den, men da den blev ved med at skrige gik hun til sidst hen og lagde sig på gulvet ved siden af den og prøvede at få den ind under sig. Kyllingen opfattede det da også og krøb ind i varmen, så der lå hun med den lille og den store kylling. Fedt tænkte jeg og hentede fire mere, men da blev det for meget for den kære høne, som nægtede at tage flere end den ene